Håller Automatlådan? (Bmw 330d E92 -10)

E92-330D
17 mars 2012 · 12 Inlägg

Hej Germax!
Tack för info!
Snacka om murphys lag! Aldrig får det gå för lätt.
Kunde man ju ge sig fan på att det var något annat som skulle sätta käppar i hjulen.
Och det lär nog inte gå att få reda på från Bmw vad för någon moment omvandlare som jag har.
Utan man får ta ner lådan för att läsa på den vilken model det är.
Fan! var det inte den klenare utav lådorna som man kunde ha så var det ju klart som f-n att det skulle finnas flera modeler av moment omvandlare.

Stort tack till dig Germax!
Mvh:Ronnie

BMW 330d Coupé "E92" (2010)
E92-330D
17 mars 2012 · 12 Inlägg

Hej Markus ( Germax )!

Såg att en av modellerna utgår iallafall direkt från min bil.
För med 440Nm kommer man inte långt med när bilen vrider ur sig 520Nm Std.

Du ska veta att jag hade en -09 Bmw 320d aut (LCI)
Jag han ha den 1år och 10dagar för jag ville chippa den oxå men läste om att lådorna ( Aut ) var klena på dom modellerna.
Så då bestämde jag mig för att byta till något med lite stadigare prylar i från början.
Så dom kanske skulle vara mera Över dimentionerade.
Och nu visar det säg att lådan jag har ska klara det. Men att moment omvandlaren kan ev stoppa en på mållinjen.
Verkar det som att Murphys lag grinar mig rätt i ansiktet igen

Mvh:Ronnie

BMW 330d Coupé "E92" (2010)
Richtenb
18 mars 2012 · 1 365 Inlägg

Ställ frågan på bimmerforums.co.uk. De brukar ha stenkoll på allt. Rating of torque converter in 330d e92 automatic gearbox. Det är en dyr bil så onödigt att riskera något, dock har jag extremt svårt att se BMW använda en omvandlare som är på tok för klen även för en orginalbil. När jag googlade runt lite så hittade jag på flera ställen att 620-25 NM kunde förstöra lådan. Jag hade personligen utgått från att jag hade 600NM. Hade det varit en passat med automat hade jag inte varit lika säker men det är en BMW.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Germax
18 mars 2012 · 12 086 Inlägg

E92-330D skrev:
Hej Markus ( Germax )!

Såg att en av modellerna utgår iallafall direkt från min bil.
För med 440Nm kommer man inte långt med när bilen vrider ur sig 520Nm Std.

Du ska veta att jag hade en -09 Bmw 320d aut (LCI)
Jag han ha den 1år och 10dagar för jag ville chippa den oxå men läste om att lådorna ( Aut ) var klena på dom modellerna.
Så då bestämde jag mig för att byta till något med lite stadigare prylar i från början.
Så dom kanske skulle vara mera Över dimentionerade.
Och nu visar det säg att lådan jag har ska klara det. Men att moment omvandlaren kan ev stoppa en på mållinjen.
Verkar det som att Murphys lag grinar mig rätt i ansiktet igen

Mvh:Ronnie

Jag säger inte att din låda är för klen, jag lägger bara upp väsentlig info som jag har.
Jag funderade själv på varför de har olika, känns ju inte som en ekonomisk aspekt. Så jag antar att det har med körbarhet att göra? För det känns ju bra långsökt att de gör olika hållbara momentomvandlare för att man inte ska trimma bilarna tongue

PS. Enligt ETK så sitter det dessutom en 6HP26 i 330d. Vilken är specad till 600Nm max.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang