Saab 9-3 -98 med flera felkoder.

RobertKocian
22 februari 2012 · 69 Inlägg

Hej, tänkte kolla lite ang hur mycket  det kan kosta, vart man kan släcka och ifall man kopplat något fel / måste byta något innan man släcker dessa felkoder så att de inte dyker upp igen. sad.

Handbroms "Brake" ((!))
ABS "((ABS))
Airbag.

Dessa tre har jag. har dock bytt hela inredningen på bilen så är jag inte helt ute och cyklar så ska Airbagen bara vara att släcka eftersom det är nya framstolar med sido airbags. Och ja, haft det i förra stolarna.

Handbromsenn + ABS:en fick jag efter bilen stått på tomten ett längre tag och en famlje medlem hade dragit i handbromsen efter en snabb runda (Hade inte plats i garaget för att ställa in bilen i torre...) Så detta orsakade att båda bakhjulen låste sig men lyckades rucka upp detta då det var handbroms vajern (Ej bytt) och beläggen bak som satt sig, men båda hjulen snurrar nu har dock inte vågat använda handbromsen ännu. Dessutom undrar jag över en svart liten "dosa" som sitter med en kontakt under själva mittkonsolen som jag glömt vart den skulle sitta eller bara ligga där? ifall den skulle ha med saken till larmet med Handbromsen, en jobbarkompis som misstänker att det är en "givare" som ska sitta fastskruvad mot handbromsen som reagerar på när handbromsen är nere och uppe och därför felkoden "Brake" ((!)). Dock låter väldigt konstigt eftersom jag skulle inte skruvat dän den isånna fall.

därför undrar jag ifall jag måste t ex byta någon givare till Handbromsen / ABS givaren innan jag släcker felkoden samt ang Airbagen? Någon som vet och inte bara tror hoppas jag på ett bra svar. Är det något jag råkat utesluta så fråga gärna så ska jag svara, har även bild som jag kan fixa hur det ser ut vid uppstart av bilen.

Tackar verkligen för svaren i förhand och hoppas detta löses i denna tråd, bilen ska ju rulla ut nu i April perfekt till Elmia! (: Mvh Robert.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang