SVÅRSTARTAD VOLVO S40 2,0t (Vid en tids stillastående.)

moonlightman90
2 mars 2012 · 1 Inlägg

Tjabba garaget!

Har en s40 2,0t 99:a.  Bilen har rullat 24500mil.
Sen några månader tillbaka så har bilen blivit väldigt segstartad när den stått still någon timme/natt.

Man kommer ut till bilen och när man vrider på starten så får man stå och nöta en bra stund innan den väl hoppar igång (ca. 20sek-1min)  och går orent på tomgången dem första sekunderna, bilen går sedan klockrent på tomgång och under färd.

Stänger jag av bilen (vare sig den hunnit blivit varm eller inte) så går den igång som den ska vid startförsök, men inte om den fått stå avstängd ett tag. precis som att den inte skulle ha något bränsle att antända dem första sekunderna eller någon gnista.

Har bytt tändstift, luftfilter, bränslepumpen. dock utan framgång!

Vad är felet? ganska drygt med en segstartad bil jämt och ständigt..

Tacksam för hjälp.

Senast redigerat av moonlightman90 (2 mars 2012)

kolsvajansson
28 april 2012 · 875 Inlägg

Inte helt säker men hur gammalt är batteriet? Har ungefär samma problem men min går inte ojämnt och jag får inte nöta lika länge och tror att det kan vara batteriet som håller på att ge sig;)

Sandegren
7 maj 2012 · 309 Inlägg

kolsvajansson skrev:
Inte helt säker men hur gammalt är batteriet? Har ungefär samma problem men min går inte ojämnt och jag får inte nöta lika länge och tror att det kan vara batteriet som håller på att ge sig;)

Verkligen inte troligt att det är batteriet, om den startmotorn och allt går runt som vanligt är det inte batteriet. För Thim din tuggar ju som vanligt bara att den aldrig tänder till smile inget med batteriet att göra.

kolsvajansson
7 maj 2012 · 875 Inlägg

Sandegren skrev:

kolsvajansson skrev:
Inte helt säker men hur gammalt är batteriet? Har ungefär samma problem men min går inte ojämnt och jag får inte nöta lika länge och tror att det kan vara batteriet som håller på att ge sig;)

Verkligen inte troligt att det är batteriet, om den startmotorn och allt går runt som vanligt är det inte batteriet. För Thim din tuggar ju som vanligt bara att den aldrig tänder till smile inget med batteriet att göra.

Okok absolut ingen aning bara en gissning;)

LonniE
23 februari 2013 · 40 Inlägg

Lånar tråden lite då jag har exakt samma problem på min bil, löste det sig för dig moonlightman90 eller någon annan som har tips?

Rensvinf
23 februari 2013 · 528 Inlägg

kolla felkoder,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang