Volvo V40 2,0T -02 Inget komp!

-Pade-
6 mars 2012 · 56 Inlägg

Hallå som rubriken lyder, Jag köpte en v40 som turbon var kass på och vevhusventilationen var igensatt och toppen var sne. Så jag hämtade en begagnad turbo rengjorde vevhusventilationen och bytade alla packningar från sumpen upp till ventilkåpan inklusive toppapackning och planade toppen. Sen skruvade jag ihop allt igen och skulle provstarta den och då vart där inget nämvärt komp i bilen, Har provat att kolla kamremen och allt det men jag vet inte fall dom som planade toppen har plockat av själva drevet från den ena kammen så det sitter fel eller nåt. Är mycket tacksam för svar och är väldigt öppen för alla förslag. Tack på förhand. MVH Patrik

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
reeLay
6 mars 2012 · 443 Inlägg

Du det låter som om det var ett riktigt vrak du köpte, det kan vara mer än bara toppen som gått ju. Säker på att du har skruvat åt allting med rätt moment?

Btw; bytte*

-Pade-
6 mars 2012 · 56 Inlägg

reeLay skrev:
Du det låter som om det var ett riktigt vrak du köpte, det kan vara mer än bara toppen som gått ju. Säker på att du har skruvat åt allting med rätt moment?

Btw; bytte*

Ja toppen sitter med rätt moment, Bilen kördes hem så den funkade innan allt revs och byttes. MVH Patrik

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
rudarmy
6 mars 2012 · 354 Inlägg

Ventilkåpan ska inte den limmas!

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
-Pade-
6 mars 2012 · 56 Inlägg

rudarmy skrev:
Ventilkåpan ska inte den limmas!

Möjligt att jag limmade den har det någon betydelse om problemet eller?

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
cpu1337
6 mars 2012 · 766 Inlägg

-Pade- skrev:

rudarmy skrev:
Ventilkåpan ska inte den limmas!

Möjligt att jag limmade den har det någon betydelse om problemet eller?

Nej verkligen inte men låter ju på dig som ena kamdrevet sitter fel kolla de. Har du otur kan du krökt ventiler när du körde på starten med kamen felställd

-Pade-
6 mars 2012 · 56 Inlägg

cpu1337 skrev:

-Pade- skrev:

rudarmy skrev:
Ventilkåpan ska inte den limmas!

Möjligt att jag limmade den har det någon betydelse om problemet eller?

Nej verkligen inte men låter ju på dig som ena kamdrevet sitter fel kolla de. Har du otur kan du krökt ventiler när du körde på starten med kamen felställd

Men även om kamen nu skulle vara fel vilket kan vara möjligt, Borde där inte ha blivit nåt komp på cylindrarna ändån?

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
Nybergrobin
6 mars 2012 · 2 385 Inlägg

-Pade- skrev:

cpu1337 skrev:

-Pade- skrev:

Möjligt att jag limmade den har det någon betydelse om problemet eller?

Nej verkligen inte men låter ju på dig som ena kamdrevet sitter fel kolla de. Har du otur kan du krökt ventiler när du körde på starten med kamen felställd

Men även om kamen nu skulle vara fel vilket kan vara möjligt, Borde där inte ha blivit nåt komp på cylindrarna ändån?

jag fick jävligt skumma siffror på audin när jag satte kammen fel iaf :p

cpu1337
7 mars 2012 · 766 Inlägg

-Pade- skrev:

cpu1337 skrev:

-Pade- skrev:

Möjligt att jag limmade den har det någon betydelse om problemet eller?

Nej verkligen inte men låter ju på dig som ena kamdrevet sitter fel kolla de. Har du otur kan du krökt ventiler när du körde på starten med kamen felställd

Men även om kamen nu skulle vara fel vilket kan vara möjligt, Borde där inte ha blivit nåt komp på cylindrarna ändån?

Nån av ventilerna kan stå öppen när den inte ska då blir de inge komp

Holmstrom1
7 mars 2012 · 193 Inlägg

Kammen till 100 procent

Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang