Skillnad på bmw?

robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

Hej!
Sitter och funderar på vad skillnaden mellan bmw 316 och 318 är?
Och även om 318 e36 är någon trevlig bil att köpa?
Vad ska man tänka på osv?

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

enda skillnaden är väl någon ynka hk annars inget vad ja vet. Nja trevlig bil de vet ja inte om ja tycker de är slöa som fan o dricker en massa sås om man inte kör med ett ägg under gasen alltid. Bmw ska ha en sexa annars kan de va de är min åsikt. Köp en 323 eller 328

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

okok, alla annonser man läst osv står de förbrukning 0.8l milen men ja vet inte är helt ny inom bmw i princip..
Hur mycket dricker en 320/323 då?

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

Beror väl helt på hur man kör men de ja haft me sexa e36 328 drog allt mellan 0.8-1 milen men då va de rätt hård körning o en hel del korta sträckor.

mitt råd är undvik allt under 323 de är bara äcklig slöa o drar lika mkt eller mer då de får jobba mkt mer

Senast redigerat av fredde85 (6 mars 2012)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

Okey de låter bra iaf! fårse om man vågar byta från volvo till bmw då smile

Germax
6 mars 2012 · 12 086 Inlägg

Jag har aldrig ägt eller kört en BMW med 4a, däremot har jag haft en 328. Den drog 0.9 och va riktigt pigg.
Drar nu en 318 0.8 är det ju frågan om det inte är värt att köpa 6a och få alla fördelarna tongue

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

De vågar du du kommer inte ångra dig. Jag har haft volvo också ska sägas. Sen kan man så klart hitta en dålig bil av valfritt märke men hittar du en fin välskött bmw 323-328 kommer du ha så mkt mer glädje i den än en volvo

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

Germax skrev:
Jag har aldrig ägt eller kört en BMW med 4a, däremot har jag haft en 328. Den drog 0.9 och va riktigt pigg.
Drar nu en 318 0.8 är det ju frågan om det inte är värt att köpa 6a och få alla fördelarna tongue

som sagt är helt ny inom bmw smile de låter mycket bättre me roligare motor ifall skillnaden är så lite tongue

robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

fredde85 skrev:
De vågar du du kommer inte ångra dig. Jag har haft volvo också ska sägas. Sen kan man så klart hitta en dålig bil av valfritt märke men hittar du en fin välskött bmw 323-328 kommer du ha så mkt mer glädje i den än en volvo

Låter vettigt smile så som folk säger o ja hört så ska de väl va mer körglädje i en bmw o bättre väghållning oxå så!

robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

men däremot så har ja en annan fråga då.. nån som har erfarenhet av 320? dom ligger ganska rimligt pris

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

Har aldrig ägt någon. Men visst jämfört men den gammal typ 740 me 116 hk så lär de kännas mkt bättre. Men de är billiga men de är mest för de är så slöa skulle ja tro. Gasa mot en kompis i en 320 en gång o ja körde en mondeo 98 o de kunde den inte köra ifrån typ

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Germax
6 mars 2012 · 12 086 Inlägg

320 är ingen raket men den kommer på varvet vilket gör den lite roligare.

Det är iofs samma sak där, köper du en 328 får du en bra piggare motor med samma förbrukning.
Är en 328 så mycket dyrare?

robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

Germax skrev:
320 är ingen raket men den kommer på varvet vilket gör den lite roligare.

Det är iofs samma sak där, köper du en 328 får du en bra piggare motor med samma förbrukning.
Är en 328 så mycket dyrare?

Okok de ja tänker mest på är den förbannat dyra försäkringen på dom större motorerna sad

robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

en annan fråga på en gång då.
Vilken modell föredras? 3 eller 5 serie?

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

5 eller 3 serie är väl mest upp till dig 3 serie är ju lite mindre o oftast lättare därav lite roligare. Men en e39 528 är inte dum den heller oftast lättare hitta bra exemplar för vettiga pengar. Inte lika hårdkörda som 3 serie då de gasglada oftast vill ha 3 serie

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

fredde85 skrev:
5 eller 3 serie är väl mest upp till dig 3 serie är ju lite mindre o oftast lättare därav lite roligare. Men en e39 528 är inte dum den heller oftast lättare hitta bra exemplar för vettiga pengar. Inte lika hårdkörda som 3 serie då de gasglada oftast vill ha 3 serie

Oki de ja tänker mest på o köpa är väl en e36 eller e34 isf gillar dom nyare modellerna me men vill hålla mig till dom som första bmw iaf smile

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

E34 de är en bra modell de är den som sägs vara bmw bäst byggda modell tillsamman med e32. Men de börjar bli gamla bilar

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
robba91
6 mars 2012 · 376 Inlägg

fredde85 skrev:
E34 de är en bra modell de är den som sägs vara bmw bäst byggda modell tillsamman med e32. Men de börjar bli gamla bilar

De låter ju bra iaf smile men de är åren som är de värsta.. lite rost kryper fram här o var men de har väl ingen dött av smile går att laga!

fredde85
6 mars 2012 · 1 798 Inlägg

Naj precis de går o laga o en hyffsad 525 med vanos kostar inte så mkt idag.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Rquired Allmänt envis
6 mars 2012 · 12 512 Inlägg

BMW med fyra går klart snålare än en sexa med rätt körstil, nackdelen med dessa är att om man är gasglad så blir skillnaden i förbrukning mot en sexa inte särskilt stor och i en 3-serie är det svårt att undvika att trycka på oavsett motor. Dessutom är skillnaden vid högre belastning, så som högre farter eller körning med släpvagn, också rätt stor i form av att fyran dricker mer.

Jag hade köpt, eller rättare sagt jag köpte, en 3-serie med sexa istället. En 328i som drack 0.89L/mil i snitt blandad körning och som bjöd på en rejäl dos körglädje och bra prestanda. För mig blev skillnaden i ägandekostnader mot en likadan med 4cyl. obefintlig, och även om fyran har fullt tillräckliga prestanda för att kunna köra om och för att kunna ha roligt när du vill dra på så går den tyvärr inte att kalla annat än klen jämfört med dom starkare motorerna.

Och med en sexa under huven kommer fler fördelar, i form av en riktigt härlig sång och en motor som går så jämt att man kan balansera ett mynt på motorkåpan utan att det trillar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang