740 startar inte/misständer bara (typ allt bytt)

Volvo240Life Volvo Entusiast
9 april 2012 · 261 Inlägg

Höru du? om du har lh 2.4, så ska du väl ändå ha en felkodsdosa på vänster-fjäderben? om du har det så är det bara att kolla upp felkoderna smile

Sen tänkte ja låna tråden lite har nämligen också en 745'a 91 med regina! men en dag bestämde jag mig för att byta topp, då ja hade en 531/VX3. när jag väl hade fått på allt och kollat så allt sitter där det ska så gick ja in i bilen och vred på nyckeln, den bara tugga, tugga och tugga inte ett liv, gick ut och titta någa på allt, då menar jag ALLT, så som soppa, bränsle pumpen, filter,slangar,btr'en, tändstift, rätt färg på gnistan, tändkablar, fördelare, fördelarlock, rotor, tändspole klumpen, felkoder, värme mätaren, kollat tjuvluft, gaspjälet, tomgångs motorn, givare, kam, remhjul, ETC ETC!
Sen så kom en polare till mig och han sa att vi skulle testa bogsera ingång den, tro det eller ej men bil asset starta, så körde arslet ur bilen när ja fick i gång den, sen nu så kan den va helt jävla död över en dag, sen kan man gå ut dagen efter o bilen startar, men när bilen startar så går den riktigt oroligt på alla varvtal, spottar och fräser i avgassystemet och de baktänder så gud i helvete!

Snälla Snälla, kan någon hjälpa mig?! varför får bilen spelet över att man byter topp. Har startar en egen tråd men har inte fått svar.

Får hjärtinfarkt snart! hmm

Senast redigerat av Volvo240Life (9 april 2012)

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE
Volvo V70N (2002)
Volvo 940 SE "ISABELLA" (1993)
Volvo 740 GLE "Grand Luxe Executive" (1988)
Flogberg
17 april 2012 · 28 Inlägg

Har kollat felkoder å den blinkar 1-1-1 som e lika med att de inte finns några felkoder:/

Volvo240Life Volvo Entusiast
17 april 2012 · 261 Inlägg

har du kollat kallstartsgivaren? min starta inte när den va trasig smile

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE
Flogberg
17 april 2012 · 28 Inlägg

det e den "spridaren" som sitter på undersidan av insuget?

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 april 2012 · 6 017 Inlägg

Har du regina svänghjulet i LH 2.4 bilen? Vet ej om det stämmer men att det är olika svänghjul

Jonas
Flogberg
17 april 2012 · 28 Inlägg

hmm, svänghjulet som sitter på motorn e från motorn som vart använd med regina innan, men uppehåller på alla borrade hål på svänghjulet sitter mot startmotorn när den är nollad, borde väl inte vara nån skillnad då? någon annan som vet nått om det? smile

Volvo240Life Volvo Entusiast
18 april 2012 · 261 Inlägg

Aaah, kallstartsgivaren sitter under o imellan 3-4 insug smile samma ska det va om du har LH 2.4, har hållt på med samma ja me, de ända är att det finns olika många hål till halvgivaren? (tror ja) MEN är du heeeeeelt säker att den sitter rätt??? för det är ju ett anntal hål till halvgivaren, o sen finns det ett ställe där det inte finns hål och ska du nollan så ska de stället där de inte finns hål vara där startmotorn ska sitta smile
MVH

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE
Flogberg
20 april 2012 · 28 Inlägg

sa precis de me svänghjulet å hålen?tongue å de sitter rätt:)

MCB1189
20 april 2012 · 151 Inlägg

jag skulle tro att de e lmm, hade en 745 förr som lmm var trasig på, den baktände bara och dog nästan direkt när den hade startat och ibland gick den inte igång alls

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang