Köpte mig en nissan s14 95:a 2010. ´Den va mer eller mindre helt orginal . Å i ett väldigt bra skick . Men bilen skulle användas som både busbil å gata. Efter jag ägt bilen ca 3 veckor så va de dags för å köra på gatebil på mantorpark å se va den gick för. Men va hände! jo klart att man fick motorras efter två dagars varvstop körande Så då va de ju bara å fixa hem bilen å börja kolla efter vad som hade hänt!!
De va då de tog fart på å börja bygga om den "lite"
Började med att borra ur blocket http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1479097 Som sedan fick följande Stressborrat & honat block till första överdimension - Toppdeckat - Smidda Arias Kolvar 86,5mm; - Smidda Eagle H-Profil Stakar - ARP Main Bolts - ACL Race Bearings Ram lager -Clivite lager till stakarna - Greddy Högkapacitets oljetråg med kylflänsar & Skvalpskydd
Efter detta så på började jag bearbetningen på toppen http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1479098 Å toppen fick följande spec Portad insug & avgassida - Borttagna squishkanter / CNC frästa förbränningsrum - Planad Topp - Mira-frästa ventilsäten - Inslipade ventiler - Utbytta ventiltätningar - Vassare hks Kamaxlar insug/avgas - Hks Ventilfjädrar - Cometic 1,2mm Ståltoppackning - ARP Topp-bultar