Vad kostar det att kränga däck där du bor?

hangman
7 mars 2012 · 2 174 Inlägg

tja, jag satt och fundera lite, här i Motala kostar det 200-250 kr hjulet och kränga. För inte många år sen kosta det 100 kr st. Jag pratar om seriösa verkstäder nu som tar 18 tums fälgar och uppåt. Jag lämna 4 lösa däck och 4 st högglanspolerade 10 tums fälgar dit, jag sa inga repor då blir de dyrt för dig. Men han lyckades faktiskt, men man har ju hört exempel där folk krängt och skadat både fälg och däck, vem står för det om det händer? Ska kränga mitt ena 20 tums däck så är orolig att de ska bli repor för dom är nya.

Tacksam för svar. Mvh Hagman Racing

jjpl
8 mars 2012 · 254 Inlägg

150:- per däck, då ingår demontering av gamla däcket på fälgen och montering av de nya och balansering. ( Invandrarverkstad ) big_smile

Senast redigerat av alpis (8 mars 2012)

Volvo S70R (1998)
KHRacing
8 mars 2012 ·

100kr st max ger jag iaf.

jocke_gronberg
8 mars 2012 · 4 586 Inlägg

har fått pris på 1200:- och 1500:- när jag frågar 2st firmor här hemma

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 mars 2012 · 13 784 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
har fått pris på 1200:- och 1500:- när jag frågar 2st firmor här hemma

lär bli billigare att köpa nya däck och fälgar som redan är monterat istället smile

tror man måste ha kontakter för att hållas och krångla med däck och fälgar

18" med normal profil går skapligt att kränga på den maskinen som jag kan låna
men 19" kan man jhu glömma
surt när man har ett par 19" som behöver nya däck =/

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Crille_9_5 BioPower by MapTun
8 mars 2012 · 238 Inlägg

Growe skrev:

jocke_gronberg skrev:
har fått pris på 1200:- och 1500:- när jag frågar 2st firmor här hemma

lär bli billigare att köpa nya däck och fälgar som redan är monterat istället smile

tror man måste ha kontakter för att hållas och krångla med däck och fälgar

18" med normal profil går skapligt att kränga på den maskinen som jag kan låna
men 19" kan man jhu glömma
surt när man har ett par 19" som behöver nya däck =/

Titta in till oss på Dialoggatan så kan vi fixa till det åt dig wink

Maptun #3 BioPower Inviduell
Dotzie
8 mars 2012 · 490 Inlägg

Vad är problemet? om du inte kan bryta på ditt däck med skruvmejselar eller på annat sätt applicera ditt däck då får du väl betala för det. En seriös firma betalar skatt och arbetsgivaravgifter och har garantier om det skulle gå snett, det är detta du betalar för. Vill du ha hundra kronor i timmen lön för ditt arbete måste du ta ut det dubbla plus moms om du vill göra rätt för dig som företagare. Har du investerat i bra maskiner som inte skadar fälgar och som har kapacitet att kränga på stora däck med lågprofil ja då måste du ju också ta betalt för det.

Sensmoralen är att svartjobben är ett gissel för samhället och att om du inte har råd med stora hjul kör med små big_smile

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
turbodeath
8 mars 2012 · 2 452 Inlägg

är det en seriös firma så är det deras försäkring som täcker om nått går snett med det...jag betalar 250 däcket för att kränga på ....

döden kommer tillbaka
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 mars 2012 · 13 784 Inlägg

Crille_9_5 skrev:

Growe skrev:

jocke_gronberg skrev:
har fått pris på 1200:- och 1500:- när jag frågar 2st firmor här hemma

lär bli billigare att köpa nya däck och fälgar som redan är monterat istället smile

tror man måste ha kontakter för att hållas och krångla med däck och fälgar

18" med normal profil går skapligt att kränga på den maskinen som jag kan låna
men 19" kan man jhu glömma
surt när man har ett par 19" som behöver nya däck =/

Titta in till oss på Dialoggatan så kan vi fixa till det åt dig wink

tvingar nog någon av mina kontakter..värsta är att det blir ett jäkla krångel då jag ska ha 2däck som sitter på andra fälgar och sen ska skiten av och krånglas..surt att maskinjäveln är så vek att den inte klarar 19"

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Greatsnyggo saabtok
8 mars 2012 · 1 306 Inlägg

Sist ja krängde på nya däck tror ja de kosta 150 st för 20 tum

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Rojpen
8 mars 2012 · 2 230 Inlägg

beror lite på vart man gör det dvs vem som har tid smile men billigast är 50kr däcket ^^ och dyrast vad jag vet är på 250kr däcket men då är det en firma (mekonomen)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
8 mars 2012 · 559 Inlägg

Har för mig att här i stan (på ena stället), tar dom 250-300:-/fyra däck (var längesen jag betalade för det). Köper man däcken hos dom, ingår montering samt balasering.

Mvh Thomas
hangman
8 mars 2012 · 2 174 Inlägg

MCMLXXXII skrev:
Har för mig att här i stan (på ena stället), tar dom 250-300:-/fyra däck (var längesen jag betalade för det). Köper man däcken hos dom, ingår montering samt balasering.

Yes köper man däcket där brukar dom bju på montering, Men i mitt fall idag tex kosta det billigaste 20 tums däcket på däckia 3000 kr, och jag gav 950 ink frakt från däckonline för samma däck som satt på. Det är lite för stor skillnad, 4 tusen för alla eller 12 tusen, och dom håller inte ens 500 mil ca med min camber.

hangman
8 mars 2012 · 2 174 Inlägg

Growe skrev:

Crille_9_5 skrev:

Growe skrev:

lär bli billigare att köpa nya däck och fälgar som redan är monterat istället smile

tror man måste ha kontakter för att hållas och krångla med däck och fälgar

18" med normal profil går skapligt att kränga på den maskinen som jag kan låna
men 19" kan man jhu glömma
surt när man har ett par 19" som behöver nya däck =/

Titta in till oss på Dialoggatan så kan vi fixa till det åt dig wink

tvingar nog någon av mina kontakter..värsta är att det blir ett jäkla krångel då jag ska ha 2däck som sitter på andra fälgar och sen ska skiten av och krånglas..surt att maskinjäveln är så vek att den inte klarar 19"

beror på hur rädd man är om däck och fälg, mina 20 är helt nya och ja vill inte chansa och ge nån svartverksta 100 kr hjulet, då ger ja hellre 250 och säger det klart och tydligt innan ja lämnar fälgarna, INTE en repa ska det bli, är ni oroliga att ni inte klarar av det så åker ja nån annan stans.

Däckia har en ny maskin man ej behöver ha däckjärn m.m

hangman
8 mars 2012 · 2 174 Inlägg

Dotzie skrev:
Vad är problemet? om du inte kan bryta på ditt däck med skruvmejselar eller på annat sätt applicera ditt däck då får du väl betala för det. En seriös firma betalar skatt och arbetsgivaravgifter och har garantier om det skulle gå snett, det är detta du betalar för. Vill du ha hundra kronor i timmen lön för ditt arbete måste du ta ut det dubbla plus moms om du vill göra rätt för dig som företagare. Har du investerat i bra maskiner som inte skadar fälgar och som har kapacitet att kränga på stora däck med lågprofil ja då måste du ju också ta betalt för det.

Sensmoralen är att svartjobben är ett gissel för samhället och att om du inte har råd med stora hjul kör med små big_smile

Hehe du missförstod nog, jag har inga problem, däremot vill jag se hur priser skilljer lite överallt. tex som pizza priserna hahaha.

Jag ger absolut gärna 250 och det är ink garantier, jag ska inte ha en repa på mina fälgar. Jag stör mig extremt på nya fina bilar flera hundra tusen, sen har dom märken och kantstötningar...förstår inte hur man kan sova då. haha

Drunk A.Sörman
8 mars 2012 · 1 299 Inlägg

har krängt 18 å 19 på vianor betalat 150kr däcket i ganska många år smile

hangman
8 mars 2012 · 2 174 Inlägg

Drunk skrev:
har krängt 18 å 19 på vianor betalat 150kr däcket i ganska många år smile

nice smile ska kolla upp om dom finns i närheten, jag kör ju bara 500 mil med nya däck så det blir ju lite byten, och byter man 4 blir de 1000 kr, eller 600 det är ju lite skillnad? nästan ett extra byte gratis smile

Drunk A.Sörman
8 mars 2012 · 1 299 Inlägg

Har även bytt på andra ställen här.. å det har aldrig varit dyrare än 150 verkar vara standard här smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang