Någon som kan hjälpa mig med hjulbultsproblem?

Nane
10 september 2006 · 21 Inlägg

Hej! Jag har fått ett problem med min 9-5 kombi. Det är så att tre hjulbultar(på samma däck) har gått av. Nu undrar jag om det finns något man kan göra för att få upp delarna som sitter kvar? Eller är det bara att rulla den till en verkstad för att borra bort dem?

Tack på förhand!

Mvh Nathalie

Nane
10 september 2006 · 21 Inlägg

Men snälla NÅGON måste väl veta.....?

precision
10 september 2006 · 2 652 Inlägg

det gör att borra ur bult . nu vet jag inte hur de ser ut men jag gjorde det på en sierra o de går .

hur han du lyckats dra sönder 3 st bult på samma hjul?

Nane
10 september 2006 · 21 Inlägg

Jag vet att man kan borra ur bultarna men jag skulle gärna vilja veta något annat "lätt" sätt att lösa det på. Man kan möjligtvis inte slå ner något(någon "skruvsak") i hjulbulten och skruva ur den sedan?

Jag vet inte hur det har hänt utan det upptäcktes då vi körde på motorväg och man kände att något var fel. Vi stannade och kollade hjulbultarna och då satt tre bultar löst(var av). Någon som vet vad det beror på?

precision
10 september 2006 · 2 652 Inlägg

Nane skrev:
Jag vet att man kan borra ur bultarna men jag skulle gärna vilja veta något annat "lätt" sätt att lösa det på. Man kan möjligtvis inte slå ner något(någon "skruvsak") i hjulbulten och skruva ur den sedan?

Jag vet inte hur det har hänt utan det upptäcktes då vi körde på motorväg och man kände att något var fel. Vi stannade och kollade hjulbultarna och då satt tre bultar löst(var av). Någon som vet vad det beror på?

har aldrig hört talas om något sådant .

någon som kanske försökt sno fälgarna o vart idiot o drat åt fel håll ``?

jag är kritisk till att skruva ur dom på annat vis efter som dom ofta är dragna runt 100nm .

Nane
10 september 2006 · 21 Inlägg

Ja så kan det vara, jag har ingen aning...

Okej, då blir det att lämna in bilen så att de får borra ur dem.

Tack för hjälpen!

Astra_power YAMAHA
10 september 2006 · 81 Inlägg

lägg en mutter över tappen å lägg en svetsloppa i muttern mot tappen som e kvar. sen är de bara att ta en skiftnyckel å skruva ur smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang