Kan polisen göra så?

Lowenhart fälg fantast
19 mars 2012 · 1 086 Inlägg

vissa av garagets medlemmar är inte bara bilintresserade, utan polis till yrket, dom kan så jävla mycket, TS, ring snuten eller en jurist , där får du nog riktiga svar

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Germax
19 mars 2012 · 12 086 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
efter??

Står ju i klar text.

ÄGAREN AV ETT FORDON ÄR SKYLDIG ATT SE TILL ATT FORDONET INTE BRUKAS I STRID MOT BESTÄMMELSERNA I DENNA FÖRORDNING ELLER FÖRBUD SOM HAR MEDDELATS MED STÖD AV DENNA FÖRORDNING.




förövrigt har ja vart med om exakt samma sak.

Frågar du om jag är efter?

IX ____________________________________
19 mars 2012 · 1 340 Inlägg

Germax skrev:
Skulle du ljuga i en domstol begår du mened ska tilläggas, ett brott som bestraffas med högst 2 års fängelse.

Som tilltalad får man ljuga hur mycket man vill smile (osäker på om en "smile" passar in där, för man ska inte ljuga ändå tongue)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Muttley
19 mars 2012 ·

Hur gjorde ts nu då ?  Var de inte de vi ville veta hur de gick för han?.

Nyman1337 Hhehehehhest
19 mars 2012 · 375 Inlägg

linuslinje skrev:

Nyman1337 skrev:
Som sagt, har dom inge bevis på att det var du som körde så kan dom inte bötfälla dig om du inte skriver på dvs..

Du har inte tänkt på att poliserna kan vittna och intyga i tingsrätt att det var trådskaparen som körde bilen? Vad tror du händer då?

TS: Om du var ute och körde med bilen olagligt så skriver du väl bara på. Fråga om de såg dig och vad du hade för kläder på dig.

Vad gjorde du då? Skrev du under?

Mvh

Jag har då aldrig kört besiktat pga att min bil inte direkt går igen, Och jag har då både haft dom både bakom mig och framför mig och det har då aldrig varit en polis som knackat in min dörr för jag vägrat skriva på en böter dom kommit med efteråt..

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Marbu
19 mars 2012 · 556 Inlägg

Satan vilket liv de blev, jag släppte in polisen och betalade bötern. Orkade ju inte tjöta om de blev bara lite nyfiken på hur de fungerar när de blir så.. Ja frågade polisen med medans ja skrev på bara för ja var intresserad vad som skulle hända om ja påstod att jag inte rört bilen efterssom dom inte stannat mig eller direkt sett mig i samband med bilen.. Var ju mörkt ute med så dom såg ju mig knappast när ja mötte dom. Men dom prata typ bort de bara så var de Inge mer med de..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Volvo 740 "snobben" (1988)
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
Muttley
19 mars 2012 ·

Fallet avslutat.  De får göra så,  hade du inte öppnat hade de säkert kommit senare. Dock får de beträda din tomt som någon trodde man inte fick.

rickylicious Webbutvecklare
19 mars 2012 · 2 369 Inlägg

Lowenhart skrev:
vissa av garagets medlemmar är inte bara bilintresserade, utan polis till yrket, dom kan så jävla mycket, TS, ring snuten eller en jurist , där får du nog riktiga svar

Ring polisen och säg "Hej jag körde obesiktigad bil när två poliser såg mig, hur gör jag för att slippa böter?" smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Germax
19 mars 2012 · 12 086 Inlägg

RightFront skrev:

Germax skrev:
Skulle du ljuga i en domstol begår du mened ska tilläggas, ett brott som bestraffas med högst 2 års fängelse.

Som tilltalad får man ljuga hur mycket man vill smile (osäker på om en "smile" passar in där, för man ska inte ljuga ändå tongue)

Tilltalad? Man får inte ljuga i domstol under rättegång, däremot får du ljuga i polisförhör.

Mercedesturbodiesel Sothora <3
19 mars 2012 · 1 201 Inlägg

klart man får ljuga som tilltalad, (åtalad) lämnar ingen vittnesed då.

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
HayesNine
19 mars 2012 · 191 Inlägg

De kan väll inte göra nått dan FÖRE besiktning? Då är den ju fortfarande besiktad från förra gången? Eller har jag missat nått?

Muttley
19 mars 2012 ·

HayesNine skrev:
De kan väll inte göra nått dan FÖRE besiktning? Då är den ju fortfarande besiktad från förra gången? Eller har jag missat nått?

Om den var obesiktigad utanför besiktningsperioden så jo. Och blev de 2or så JO.  Du får inte bruka fordon med 2or. 
Och de verkar ha varit på de viset här.

Slash Saabifierad
19 mars 2012 · 2 026 Inlägg

Marbu skrev:
Satan vilket liv de blev, jag släppte in polisen och betalade bötern. Orkade ju inte tjöta om de blev bara lite nyfiken på hur de fungerar när de blir så.. Ja frågade polisen med medans ja skrev på bara för ja var intresserad vad som skulle hända om ja påstod att jag inte rört bilen efterssom dom inte stannat mig eller direkt sett mig i samband med bilen.. Var ju mörkt ute med så dom såg ju mig knappast när ja mötte dom. Men dom prata typ bort de bara så var de Inge mer med de..

Enda problemet är att man aldrig betalar böterna på plats och inte direkt till de poliser som anklagar en för ett brott....... roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
IX ____________________________________
19 mars 2012 · 1 340 Inlägg

Germax skrev:

RightFront skrev:

Germax skrev:
Skulle du ljuga i en domstol begår du mened ska tilläggas, ett brott som bestraffas med högst 2 års fängelse.

Som tilltalad får man ljuga hur mycket man vill smile (osäker på om en "smile" passar in där, för man ska inte ljuga ändå tongue)

Tilltalad? Man får inte ljuga i domstol under rättegång, däremot får du ljuga i polisförhör.

Den tilltalade/åtalade svär aldrig ed och kan på så sätt inte dömas för mened smile Vittnen som har någon nära relation (t.ex. förälder) till den tilltalade eller målsägande svär inte heller någon ed och kan inte då heller dömas till mened om de skulle ljuga smile

Edit: såg att Mercedesturbodiesel hade skrivit det redan, kudos! smile

Senast redigerat av RightFront (19 mars 2012)

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Lowenhart fälg fantast
20 mars 2012 · 1 086 Inlägg

rickylicious skrev:

Lowenhart skrev:
vissa av garagets medlemmar är inte bara bilintresserade, utan polis till yrket, dom kan så jävla mycket, TS, ring snuten eller en jurist , där får du nog riktiga svar

Ring polisen och säg "Hej jag körde obesiktigad bil när två poliser såg mig, hur gör jag för att slippa böter?" smile

trodde du hadde lite mer krut bakom pannbenet men jag hadde fel,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
discokapten Kapten på disco!
20 mars 2012 · 1 729 Inlägg

Germax skrev:

RightFront skrev:

Germax skrev:
Skulle du ljuga i en domstol begår du mened ska tilläggas, ett brott som bestraffas med högst 2 års fängelse.

Som tilltalad får man ljuga hur mycket man vill smile (osäker på om en "smile" passar in där, för man ska inte ljuga ändå tongue)

Tilltalad? Man får inte ljuga i domstol under rättegång, däremot får du ljuga i polisförhör.

Om du bara ska gissa kan du lika gärna hålla käften.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 mars 2012 · 13 784 Inlägg

Germax skrev:
[Skulle du ljuga i en domstol begår du mened ska tilläggas, ett brott som bestraffas med högst 2 års fängelse.

som åtalad kan du aldrig begå meded..värt att tillägga smile

hos polisen får du ljuga oavsätt om du är vittne eller åtalad

men ljuger du som vittne i rätten så kan du åka fast för mened


polisen har ingen rätt att kliva in hos någon som gjort ett trafikbrott
men dom kan hitta på 1miljon anledningar att göra det endå

är dörren öppen kan dom tex misstänka inbrott och har rätt att kliva in

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
IX ____________________________________
20 mars 2012 · 1 340 Inlägg

Growe skrev:
men ljuger du som vittne i rätten så kan du åka fast för mened

Delvis rätt, man måste ha svurit ed för att man ska kunna dömas till mened, finns många tillfällen där man inte svär ed (se mitt inlägg högre upp för ett exempel, PM:a om ni är mer nyfikna tongue)

Sen är det inte ofta någon faktiskt döms för mened i mindre allvarliga rättegångar i tingsrätten, nämndemännen sover hellre än att bryr sig neutral

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Nordixx
20 mars 2012 ·

säg till dom om skita ner sig

discokapten Kapten på disco!
21 mars 2012 · 1 729 Inlägg

SaabNordic skrev:
säg till dom om skita ner sig

Tuffing!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang