Indraget körkort och vårdslöshet i trafik

Audi_powah
28 mars 2012 · 1 515 Inlägg

kristinas40 skrev:
jag var äligt å erkände allt..

jag fick köra hem efter så

Vid indraget kort så har man rätt till att köra 48h..Nu fick du lära dig något nytt.

Det står, på väg 30km/h

-61-70km/h över = 6 månader eller mer 

Läs om, läs rätt.

Senast redigerat av Audi_powah (28 mars 2012)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
kristinas40
28 mars 2012 · 174 Inlägg

ja men läser du på listan under så står det På väg med hastighetsbegränsningen 40-120 km/h och vid bogsering
61-70    5 månader

jag körde på 40väg..... det blir ju typ samma som 30 fast kör du så fort på 30 så är det mycket hårdare straff..
där så står det 40-120

jag hittar inget om straff på 40 vägar bara på 30

Senast redigerat av kristinas40 (28 mars 2012)

Muttley
28 mars 2012 ·

kristinas40 skrev:
på listan på den länken så står det från 61-70km för fort  är 6 månader såg ni inte de eller
jag körde 64 det är mitt i mellan 61-70km

Ja utan körkort. Vad trodde du ?

kristinas40
28 mars 2012 · 174 Inlägg

ja 6 månader utan ja..

kristinas40
28 mars 2012 · 174 Inlägg

jag läste detta på den länken

På väg med hastighetsbegränsningen 40-120 km/h och vid bogsering
för fort 61-70    5 månader

jag hade 64km för fort..på 40 väg  kan bli högre efter som det var i samband med race.
så står det på många sidor som jag har läst på även på polisens sida

Senast redigerat av kristinas40 (28 mars 2012)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 mars 2012 · 13 797 Inlägg

kristinas40 skrev:
jag läste detta på den länken

På väg med hastighetsbegränsningen 40-120 km/h och vid bogsering
för fort 61-70    5 månader

jag hade 64km för fort..på 40 väg  kan bli högre efter som det var i samband med race.
så står det på många sidor som jag har läst på även på polisens sida

allt kommer hänga på att det var ett rejs detta mättes upp vid

normala indragningen är mellan 5-6månader
blev själv av med det i 5månader för 70 över skyltad hastighet dock var detta på motorväg

även där pratades det om att jag eventuellt kunde bli dömd för vårdlöshet

tror dock inte att detta kommer påverka straffet så mycket

tror många har fått vårdlösheten lite på bakfoten en normal vårdlöshet brukar ha ganska kort indragnings tid 1-3månader

medans grov vårdlöshet är betydligt längre då snackar man minst 1år och lite där till
men grov kräver betydligt mycket värre grejer

har själv varit misstänkt för grov vårdlöshet
men dom kunde inte bevisa det
och då snackar vi hastigheter som var betydligt mycket värre 100-150km/h över skyltad hastighet och diverse gräsmattekörningar och hoppande osv och 2st trasiga polisbilar

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
mb_pucken
29 mars 2012 · 5 090 Inlägg

Hur lyckas man missa att polisen står på en raksräcka med 2 hus å skog?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
pamme
29 mars 2012 · 7 Inlägg

du va medveten om riskerna och då får du ta ditt ansvar...

volvo v40 2,0T
Toyota corolla "rallykalle" (2001)
slowSwede
29 mars 2012 · 223 Inlägg

pamme skrev:
du va medveten om riskerna och då får du ta ditt ansvar...

Det var väl inte det det handlade om?
TS vill ju bara veta vad som händer nu, har ju inte försökt smita ifrån något ansvar.

BMW 335 (2007)
pamme
29 mars 2012 · 7 Inlägg

slowSwede skrev:

pamme skrev:
du va medveten om riskerna och då får du ta ditt ansvar...

Det var väl inte det det handlade om?
TS vill ju bara veta vad som händer nu, har ju inte försökt smita ifrån något ansvar.

hon skriver ju hon behöver sitt körkort till sin praktik..därav skrev jag så

volvo v40 2,0T
Toyota corolla "rallykalle" (2001)
kristinas40
29 mars 2012 · 174 Inlägg

polisen gömde sig bakom ett hus å snuten stod bakom ett träd

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2012 · 17 592 Inlägg

kristinas40 skrev:
polisen gömde sig bakom ett hus å snuten stod bakom ett träd

Polisen gömde sig och snuten ruvade bakom ett träd??? Nä. Nu låser vi! Eller är du ute efter en varning?

EDIT: Nu rättar jag mig själv! Menar du att Polisbilen gömde sig bakom ett hus och "Snutarna" stod sedan bakom ett träd? Fick tänka till lite... Men jag håller med vissa medlemmar om att dina uppgifter skiljer sig åt rätt mycket. Låste tråden och låste upp sen. My bad. Men snälla ni, ha lite koll på vad ni skriver. Ok?

Dieselsmurfen.

Senast redigerat av Dieselsmurfen (29 mars 2012)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kenth66
29 mars 2012 · 1 212 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

kristinas40 skrev:
polisen gömde sig bakom ett hus å snuten stod bakom ett träd

Polisen gömde sig och snuten ruvade bakom ett träd??? Nä. Nu låser vi! Eller är du ute efter en varning?

lås inte tråden, men syna/ta bort orelevanta inlägg. man vill ju veta vad det är för beslut hos åklagaren.. mvh

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2012 · 17 592 Inlägg

kenth66 skrev:

Dieselsmurfen skrev:

kristinas40 skrev:
polisen gömde sig bakom ett hus å snuten stod bakom ett träd

Polisen gömde sig och snuten ruvade bakom ett träd??? Nä. Nu låser vi! Eller är du ute efter en varning?

lås inte tråden, men syna/ta bort orelevanta inlägg. man vill ju veta vad det är för beslut hos åklagaren.. mvh

Har redigerat mitt inlägg ovanför dig.

Mvh.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kenth66
29 mars 2012 · 1 212 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

kenth66 skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Polisen gömde sig och snuten ruvade bakom ett träd??? Nä. Nu låser vi! Eller är du ute efter en varning?

lås inte tråden, men syna/ta bort orelevanta inlägg. man vill ju veta vad det är för beslut hos åklagaren.. mvh

Har redigerat mitt inlägg ovanför dig.

Mvh.

smile

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
29 mars 2012 · 1 948 Inlägg

ÄR du arbetslös kommer din ansökan till TS inte att fungera. Är du arbetslös behöver du ju inte ha bilen i ditt arbete eller hur?

Känner att jag upprepar mig men...

Folk verkar ha missförstått det här också och tror att det inte fungerar. Jag kan mycket väl tänka mig att det inte fungerar för många människor om man tror att det räcker med att skriva ihop något med en massa dumma förklaringar till att man kört väldigt mycket för fort, och sen skylla på att man behöver kortet i sitt arbete. Det är sånt man borde ha tänkt på lite tidigare.

Man måste som sagt lägga ner tid, vara seriös, ge bra argument till varför det blev som det blev, och ge ännu bättre argument till varför man ska få minskad spärrtid.

En fortkörning sent på kvällen i ett industriområde är inte speciellt lätt att hitta på anledningar till att man körde 104 km/h på en 40 väg.

Du kan räkna med att bli av med kortet i MINST 6 månader, men i slutändan är det vad som står på papperna som du får hemskickade som gäller. Vare sig där står 1 månad eller 1 år.

Senast redigerat av AcesHigh666 (29 mars 2012)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
kristinas40
29 mars 2012 · 174 Inlägg

oki.. men på flera sidor som jag har läst på
sår det 40-120 vägar 61-70 km förfort är 5månader...

6månader är på 30 väg.
men som sakt jag kan få 5 eller mer å kanske 10- 15 tusen i böter

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2012 · 17 592 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
ÄR du arbetslös kommer din ansökan till TS inte att fungera. Är du arbetslös behöver du ju inte ha bilen i ditt arbete eller hur?

Känner att jag upprepar mig men...

Folk verkar ha missförstått det här också och tror att det inte fungerar. Jag kan mycket väl tänka mig att det inte fungerar för många människor om man tror att det räcker med att skriva ihop något med en massa dumma förklaringar till att man kört väldigt mycket för fort, och sen skylla på att man behöver kortet i sitt arbete. Det är sånt man borde ha tänkt på lite tidigare.

Man måste som sagt lägga ner tid, vara seriös, ge bra argument till varför det blev som det blev, och ge ännu bättre argument till varför man ska få minskad spärrtid.

En fortkörning sent på kvällen i ett industriområde är inte speciellt lätt att hitta på anledningar till att man körde 104 km/h på en 40 väg.

Du kan räkna med att bli av med kortet i MINST 6 månader, men i slutändan är det vad som står på papperna som du får hemskickade som gäller. Vare sig där står 1 månad eller 1 år.

Nu kan jag in låta bli att lägga mig i. Följer ju tråden... I vilket fall som helst så MÅSTE din arbetgivare skriva ett brev om att du behöver köra bil i jobbet. Annars är det kört. Vilket det förvisso kan vara ändå. Egen erfaranhet då en kollega råkade ut för samma sak. Han fick ingen förkortning av straff dock. Vad jag vet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kristinas40
29 mars 2012 · 174 Inlägg

hur fort körde han då
å vad fick han som straff

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2012 · 17 592 Inlägg

kristinas40 skrev:
hur fort körde han då
å vad fick han som straff

Han körde INTE för fort men somnade bakom ratten och tvingade en mötande att köra i diket. 3 eller 4 månader, kom ej ihåg. Han behövde kortet i arbetet och arbetsgivaren skrev intyg, jag var där när han skrev det... Han är fast anställd. Hjälpte inte. Att du har Praktik tror jag inte hjälper till.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang