Ja troligtivs men om du har en mekanisk motorfläkt så får du tänka på att du tappar några hästar och det vill du ju inte göra. om det inte känns bökigt hade jag gjort som Expoze rekommenderar, köp endast SPAL
I min BMW har jag monterat bort motorfläkten och kör bara med kallare termostat och water wetter. köar varje dag utan problem. Dock rekommenderar jag dig inte att göra samma sak men bara för att ge en bild av hur mycket en kallare termostat och kylartillsatsen gör. Bilen är mycket ivrigare på gasen också utan fläkten.
jockev8 skrev:
Richtenb skrev:
+1 Om du har tänkt att lägga en tegelsten på blyfoten under långa stunder så kan en kallare termostat göra underverk. stoppade in en i min bil förra året med orginal kylare och vilken skillnad det blev. Att bilen drar lite mer soppa skiter i varje fall jag fullständigt i. Häll i lite redline water wetter också så behöver du inte oroa dig mer. Vissa hävdar att just water wetter är bluff och att man får samma resultat som med yes ultra. men efter att ha snackat med en stor motorbyggare för just cheva och äldre motorer så köpte jag det direkt och inte ångrat det en sekund
Expoze skrev:
Om inte annat så kan en kraftig termostatstyrd elfläkt vara en bra idé om du planerar lite cruisingar.
okey. så då kvittar det om det är elfläkt eller inte då, bara en kallare termostat? kanske en någon tum större fläkt? man bor ju nära e4an så lär ju bli lite högre fart då och då sen är de ju en camaro så gasen kommer ju sitta i golvet några gånger i sommar