Golf 1.8t Laddtrycks problem 99:a

Wessman_
2 april 2012 · 7 Inlägg

Hej var efter golfen igår från service + updaterat programvaran så nu borde bilen ladda över 1.0bar men när ja har gassat på lite stigger laddet högst till 0.6-0.8 bar , Han som gjorde servicen sa att Bypassen e dålig och att laddet beror på det . han hade byt magnet ventil men hade forfarande samma problem .. nån som vet va de kan vara ?? Lite tråkit att när bilen går bara lite bättre en orginal när det borde vara en 200hk i den nu sad

Senast redigerat av Goffen (2 april 2012)

Volkswagen Golf GTI "Daily Driven" (1999)
Audi A3 1.8t "ådin..." (1999)
Goffen Administratör
2 april 2012 · 2 974 Inlägg

Läst av felminnet och vad sa det i så fall?

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Wessman_
2 april 2012 · 7 Inlägg

Ne har inget att lesa av den med . men han som updaterade program vara borde väll set det där och fixat de då tycker man ..

Audi A3 1.8t "ådin..." (1999)
Volkswagen Golf GTI "Daily Driven" (1999)
V8_Power
2 april 2012 · 35 Inlägg

Finns int de nån sorts fjäder där i dendäran bypassen? Annars skaffar du en rediger dump åt dej big_smile

DJchaoz
3 april 2012 · 181 Inlägg

Har inget direkt svar, men vad jag vet från min golftid och vad jag leta upp, så ska du inte förvänta dig att ligga på 1 bar+ med orginalturbon. Den blir för varm eller vad det var. Den laddar fint i början, men sen sjunker den.

Fixar sig med turbo från t.ex S3 eller så lämnar man in så någon ändrar den. Har för mig att de bytar avgashuset..
Oavsett vilket så behövs även downpipe från då S3, då fästet är annat.

Jag säger inte att detta är felet på din just nu, men om du vill ha mer power i din roliga bil, så är turbon ett "enkelt" steg, blir inte en jäkla massa hästar extra, men mer stabilt liksom.

Var då mina erfarenheter med Golf 4, och blir inte sur om jag rättas av någon mera kunnig smile

// Kenta

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Wessman_
3 april 2012 · 7 Inlägg

Okej kmr att pröva med en ny dump på VS å se om de hjälper kmr even att gå igenom alla slangar å se att det inte läcker ut där smile  Jag har sett många Golfar som dom laddar typ 1.4 med orginal turbo men skulle  ju vara trevlit med s3ans turbo m.m men där tar då budgeten imot

Audi A3 1.8t "ådin..." (1999)
Volkswagen Golf GTI "Daily Driven" (1999)
Wessman_
3 april 2012 · 7 Inlägg

läste oxså på ett annat forum att man kunde ta koppla bort LMM å se om de var det , funkar det att göra så??

Volkswagen Golf GTI "Daily Driven" (1999)
Audi A3 1.8t "ådin..." (1999)
Goffen Administratör
3 april 2012 · 2 974 Inlägg

man kan göra det men inte alltid den metoden funkar om bilen mäter väldigt fel med lmm så kan man märka att bilen går bättre med lmm urkopplad då den får ett medelvärde att jobba efter men visar lmm bara lite fel så märks det knappt...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Wessman_
3 april 2012 · 7 Inlägg

så de er värt att pröva elr?? läste på flera forum och där stod even att just på GTI´n så er det vanlit att orginal dumpen går sönder , och min dump tycker ja att har just de där ljudet som dumpar brukar ha då dom börjara möta sit slut ..

Audi A3 1.8t "ådin..." (1999)
Volkswagen Golf GTI "Daily Driven" (1999)
V8_Power
3 april 2012 · 35 Inlägg

Oftast e dom sönder när dom låter som bäst:lol: ja har ju en SSQV på hyllan om du vill låna, borde funka big_smile

Wessman_
28 juni 2012 · 7 Inlägg

har prövat lite olika saker nu men det värkar som det är WG som släper ut trycket nån som vet hur man kan testa det elr går de att justera nåt på WGn??

Volkswagen Golf GTI "Daily Driven" (1999)
Audi A3 1.8t "ådin..." (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang