740 -92 med 940 front (även blinkers)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 april 2012 · 13 749 Inlägg

risodlarn skrev:
Du måste byta skärmar säger jag iaf, och då går det med usa blinkers precis som på en 940 måste du modda lite för att få fast dem.

varför byta skärmarna?

har mina orginal skärmar och kör med 940 lysen utan minsta problem
samma skärmar men man blir lurad av listen under lyset som gör att det ser ut som andra skärmar fast det är samma

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Conjacken
3 april 2012 · 144 Inlägg

Kan ju återkomma då jag gjort det så ser vi hur det gick, haha.
Men verkar ju inte som on de är några problem iaf smile

risodlarn
4 april 2012 · 577 Inlägg

Growe skrev:

risodlarn skrev:
Du måste byta skärmar säger jag iaf, och då går det med usa blinkers precis som på en 940 måste du modda lite för att få fast dem.

varför byta skärmarna?

har mina orginal skärmar och kör med 940 lysen utan minsta problem
samma skärmar men man blir lurad av listen under lyset som gör att det ser ut som andra skärmar fast det är samma

Det är för att du har en turbo:)

Senast redigerat av risodlarn (4 april 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Pim_Pim
4 april 2012 ·

http://ladda-upp.se/data/ngcldawpgamee/

risodlarn
4 april 2012 · 577 Inlägg

Pim_Pim skrev:
http://ladda-upp.se/data/ngcldawpgamee/

Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Pim_Pim
4 april 2012 ·

risodlarn skrev:

Pim_Pim skrev:
http://ladda-upp.se/data/ngcldawpgamee/

Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!

Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell. roll

risodlarn
4 april 2012 · 577 Inlägg

Pim_Pim skrev:

risodlarn skrev:

Pim_Pim skrev:
http://ladda-upp.se/data/ngcldawpgamee/

Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!

Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell. roll

ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Pim_Pim
4 april 2012 ·

risodlarn skrev:

Pim_Pim skrev:

risodlarn skrev:

Vet inte om det var riktat till mig men. På turbomodellen är fronten som skulle komma att sitta på 940 monterad och man monterade även dimljus integrerade i huvudstrålkastarna på samma sätt som på 940.. snap!

Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell. roll

ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?

Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original.
Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.

Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..

risodlarn
4 april 2012 · 577 Inlägg

Pim_Pim skrev:

risodlarn skrev:

Pim_Pim skrev:

Du har faktiskt delvis rätt, men du tog fel på 1år. "940" fronten satt monterad på 90ans turbo modell. roll

ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?

Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original.
Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.

Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..

Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet.sad Ber hemskt mycket om ursäkt:)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
risodlarn
4 april 2012 · 577 Inlägg

Till ts:
Du behöver alltså inte byta skärmar.
Här är skillnaden mellan 940 och 740 blinkersglas.
https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152924/152924-d1bb83ea18e7bd7caf161aa4e6e40ad9.jpg
Såhär ser 740 blinker ut på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152924/152924-c2119ad653014bb49abee9e0b6822450.jpg
Precis som det var sagt passar alltså 940 ypperligt förutom i nederkant men det justeras med andra lyktlister ifrån 940.
https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152924/152924-daa0e2e670e67242f3c9e2dd8a5edc1a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152924/152924-db22102f2b7f4889157c5445a2f83f5f.jpg

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Conjacken
4 april 2012 · 144 Inlägg

Tack för bilderna, hjälpte mycket! smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 april 2012 · 13 749 Inlägg

risodlarn skrev:

Pim_Pim skrev:

risodlarn skrev:

ye och han har en -91 ? Tänker du innan du skriver?

Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original.
Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.

Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..

Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet.sad Ber hemskt mycket om ursäkt:)

nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen

91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen
så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar

inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra
eftersom hela bilen varit skit

men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande
så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om
dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort

framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på
enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 april 2012 · 5 042 Inlägg

Growe skrev:

risodlarn skrev:

Pim_Pim skrev:
Då tar vi det igen.. Det är bara 90ans turbomodell som har "940" front original. Han har en 91a och då sitter inte den där original.
Volvo 740 1990 turbo har "940" front, sen 91 försvann turbomodellen, puts väck. kastades in i en container och dumpades i marianergraven.

Alltså 740 började köra på den där wannabe 850 fronten 90 till 92 men dom gjorde ett undantag 1990 för enbart turbomodellen och lyxade till det med "940" fronten..

Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet.sad Ber hemskt mycket om ursäkt:)

nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen

91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen
så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar

inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra
eftersom hela bilen varit skit

men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande
så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om
dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort

framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på
enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven

Du har rätt.
Jag har bytt från 745 gl 1992 till en 945 . Finns även nått foto tror jag på mina bilder. en vit 745.
Allt passade bolt on. förutom som risodlarn sa ang blinkers. lite knix så fixar man det lätt.
Jag bytte lampor,Lamp plåtar, turbogrill , blinkers, framkjol ( till den snygga modellen )
Bytte aldrig nån torpedplåt eller liknande.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (5 april 2012)

C H E V R O L E T <3
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 april 2012 · 13 749 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Growe skrev:

risodlarn skrev:

Jaja det är han som har hinkat i en turbomotor i bilen alltså, missade det faktumet.sad Ber hemskt mycket om ursäkt:)

nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen

91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen
så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar

inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra
eftersom hela bilen varit skit

men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande
så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om
dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort

framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på
enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven

Du har rätt.
Jag har bytt från 745 gl 1992 till en 945 . Finns även nått foto tror jag på mina bilder. en vit 745.
Allt passade bolt on. förutom som risodlarn sa ang blinkers. lite knix så fixar man det lätt.
Jag bytte lampor,Lamp plåtar, turbogrill , blinkers, framkjol ( till den snygga modellen )
Bytte aldrig nån torpedplåt eller liknande.

huven passar inte från 90-92 heller om man ska vara petnoga för den har inte samma form vid lysena kanske inte alla som ser det men jag stör mig sjukt mycket över det


har byggt om några äldre 740 med 940 front inte mycket svårare det lite plåtklippning bara

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 april 2012 · 5 042 Inlägg

Growe skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Growe skrev:

nopp eller iof har jag hinkat i en turbo maskin men min 91:a har turbo under huven orginal och gamla fronten bara 90:Ans turbo som har 940 lysen

91 såldes inte turbon i sverige men utomlands gjorde den det och såldes då med Gl framljusen
så min har tråk fronten orginal detta syns tydligt på min motorhuv om man står lite närmare och tittar

inte jag som byggt om det utan någon som tydligen inte tänkte igenom allt så bra
eftersom hela bilen varit skit

men skruvade 940 när dom såldes nya fortfarande
så har stor koll på vad som passar gamla 740 och vad man behöver bygga om
dock aldrig byggt om 90:a fronten på någon bil själv bara rätat till allt skit som andra gjort

framskärmarna är 100% samma det är jag otäckt säker på
enda jag inte är säker på är plåten mellan vindrutan och huven

Du har rätt.
Jag har bytt från 745 gl 1992 till en 945 . Finns även nått foto tror jag på mina bilder. en vit 745.
Allt passade bolt on. förutom som risodlarn sa ang blinkers. lite knix så fixar man det lätt.
Jag bytte lampor,Lamp plåtar, turbogrill , blinkers, framkjol ( till den snygga modellen )
Bytte aldrig nån torpedplåt eller liknande.

huven passar inte från 90-92 heller om man ska vara petnoga för den har inte samma form vid lysena kanske inte alla som ser det men jag stör mig sjukt mycket över det


har byggt om några äldre 740 med 940 front inte mycket svårare det lite plåtklippning bara

Se där ja. måste ta mig en närmare kik på det där. inte märkt nått alls hehe smile

C H E V R O L E T <3
risodlarn
5 april 2012 · 577 Inlägg

Ja jag kan inte svära på att torpedplåten är annorlunda men eftersom linjerna går lite annorlunda med 940 huven så tror jag de är annorlunda även i "den änden".

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 april 2012 · 13 749 Inlägg

risodlarn skrev:
Ja jag kan inte svära på att torpedplåten är annorlunda men eftersom linjerna går lite annorlunda med 940 huven så tror jag de är annorlunda även i "den änden".

jo risken är rätt stor att den skiljer någonstans i bakhuvudet så får jag för mig att den skiljer


kan ta ett kort om jag är ute vid bilen idag på motorhuven hur illa den stämmer

den är nog ett par cm för bred över varje lyse

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Daahornbo
8 juni 2012 · 235 Inlägg

nån som har bild på hur mkt grillen och huven skiljer sig ?

Volvo 4 Life
Ford Mondeo "TDCi 2.0" (2015)
LilleMan142
25 december 2013 · 199 Inlägg

Tja vill oxå sätta 940 front på min 92a men alla säger fortfarande helt olika. så nu undrar jag EN GÅNG FÖR ALLA
Vad är det EXAKT som behövs till en 92a för att byta till 940.
Måste man verkligen ha:
Blinkers
Skärmar
Huv
List under lampor
grill
lampor
plastfästen som håller lampor o grill
Plåtarna bakom lampor
spoiler

Vissa säger att de skiljer om man inte byter skärmar o huv vissa säger de e samma på 740.
Någon som har bild på när 740ins skärmar huv o blinkers sitter på tillsammans med 940 grill o lampor?

de skulle finnas bilder här i tråden men de finns ej längre?

Nu vi ja veta exakt o skriv enbart om du själv vet till 101% och gjort det själv.

Tack så mycke till den som vill slutföra detta.

Vill ju veta vad jag måste köpa så jag inte bara köper hälften o sen måste ja ha alla andra delar iallafall.

Volvo 142 (1972)
pim_pim
25 december 2013 ·

LilleMan142 skrev:
Tja vill oxå sätta 940 front på min 92a men alla säger fortfarande helt olika. så nu undrar jag EN GÅNG FÖR ALLA
Vad är det EXAKT som behövs till en 92a för att byta till 940.
Måste man verkligen ha:
Blinkers
Skärmar
Huv
List under lampor
grill
lampor
plastfästen som håller lampor o grill
Plåtarna bakom lampor
spoiler

Vissa säger att de skiljer om man inte byter skärmar o huv vissa säger de e samma på 740.
Någon som har bild på när 740ins skärmar huv o blinkers sitter på tillsammans med 940 grill o lampor?

de skulle finnas bilder här i tråden men de finns ej längre?

Nu vi ja veta exakt o skriv enbart om du själv vet till 101% och gjort det själv.

Tack så mycke till den som vill slutföra detta.

Vill ju veta vad jag måste köpa så jag inte bara köper hälften o sen måste ja ha alla andra delar iallafall.

Eftersom du har en 92a så räcker det med att du köper :

Blinkers,strålkastare och listerna under, samt kofångaren för ett lite bättre utséende.

Senast redigerat av pim_pim (25 december 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang