Oljud från gaspedal vid 2/5 gas i en BMW 325A 02 E46

bide92
6 april 2012 · 26 Inlägg

hej!

Jag har märkt att det uppstår det lätt men högt skrikigt ljud vid ca 2/5 gas (så man bibehåller den fart man har på plant) och det uppehör varken under eller över detta läge. bilen har nu gått 25 k och började upptäcka detta vid 23800 ca då det var väldigt lätt och lågt och inget man la märke till då min inte tänkte på det men det har på sitonde långsamt blivigt värre och värre och där det liger nu så är det lätt irriterande och låter som om man har konstant tinitus.

det låter även när farthållaren används, vad det har sagts från förra ägaren så användes denna bil i tyskland som en tjänste bil med mycket långfärds resor så vet inte om det kan ha med det att göra!? Det låter även utanför bilen märkte jag vid ett tillfälle.

Det finns inget så kallat gasrelä eller så som kan ligga och skrika för att det är dåligt, det är en elektronisk gaspedal..

Skulle uppskatta om någon med erfarenhet av liknande senarion delar med sig och möjliga tips!

tack i förhand! Alex

Senast redigerat av bide92 (6 april 2012)

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Rquired Allmänt envis
6 april 2012 · 12 512 Inlägg

Du är inte ensam om det här felet, jag känner igen din beskrivning och vet att jag läst om det tidigare. Någon orsak eller lösning kommer jag tyvärr inte ihåg, men en vag känsla säger mig att det hade med vakuumslangar att göra? Jag sökte efter den tråden jag läst på Autopower.se men kom ingenvart, du kanske lyckas bättre själv? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
bide92
7 april 2012 · 26 Inlägg

Rquired skrev:
Du är inte ensam om det här felet, jag känner igen din beskrivning och vet att jag läst om det tidigare. Någon orsak eller lösning kommer jag tyvärr inte ihåg, men en vag känsla säger mig att det hade med vakuumslangar att göra? Jag sökte efter den tråden jag läst på Autopower.se men kom ingenvart, du kanske lyckas bättre själv? smile

va skönt att höra att jag inte är den ända! jag har ingen aning vad det kan vara eller vart man kollar har inte försökt att felsöka det för att man måste vara uppe i fart för att få fram ljudet.. har tyvärr inte tagit mig in i att rota omkring i bilen fört jag vet vad ungefär vad jag skall leta efter.

jag tror inte att jag kommer komma någon vart själv tyvärr:(

hoppas att någon som har en lösning eller har kan tips mig om vart man kan börja wink

MVH Alex

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang