Elmia 2012 eftersnack :)

Masterworks
9 april 2012 ·

Jimmylainen skrev:

Masterworks skrev:

Dirtymike skrev:

Bara lägga ner me skit snacket o prata om det man ska prata om alltså Elmia.

Kan bara hålla med! Att massa bussåkare trackar ner på utställarna
gör ju knappast mässan bättre! wink

Tycker det var en bättre mässa än dom senaste åren då det var mer
bilar och mindre "rymdraketer". smile

Åker ej buss så var det bra med den saken.

Var inte dig jag menade specifikt, så var det bra med den saken! wink

grillchips
9 april 2012 · 462 Inlägg

Masterworks skrev:

Jimmylainen skrev:

Masterworks skrev:

Kan bara hålla med! Att massa bussåkare trackar ner på utställarna
gör ju knappast mässan bättre! wink

Tycker det var en bättre mässa än dom senaste åren då det var mer
bilar och mindre "rymdraketer". smile

Åker ej buss så var det bra med den saken.

Var inte dig jag menade specifikt, så var det bra med den saken! wink

Men du säger att du tycker att det är onödigt att lägga ut pengar på bilar? Är inte du på fel forum då? smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
Muttley
9 april 2012 ·

jimmzzan skrev:

tkd_rille skrev:
Absolut måste någon lägga upp bilderna på dessa tjejerna. Jag var inte är uppe i år. De verkar visst varit fula. Så bildbevis tack.

roll
http://www1.garaget.org/gallery/images/56/55953/55953-c4703ad442296956526c09adc51a7f91.jpg

Jippi en bild.   Men seriöst, vad är de för skillnad på dessa och en vanlig modell?.  Hon till vänster var ju till och med grann. Näää, jag tror de som gnäller på tex dessa 2 hellre vill ha en finnig tjej med flottigt hår som sitter hemma i sin förort med mjukisbyxor och rökar sönder sig .

Spelis
9 april 2012 · 1 926 Inlägg

Var det någon som åkte dit i laserkontrollen ute vid Torsvik?

Blev rätt snopen när dom stod längs motorvägen mitt i mörkret, klara mig som tur var smile

hangman
9 april 2012 · 2 174 Inlägg

AndreasPlars skrev:

Germax skrev:
[
Haha jag utgår inte från tanken att sätta på alla tjejer jag ser. Men hade jag haft chansen att sätta på tjejerna på mässan hade jag gjort dom flesta, ja.

Att jag ser dom som snygga tjejer eller att ni ser dom som slampor kan man ju diskutera vilket som är fel och rätt. I grunden är det ju människor vi pratar om.

Just du verkar tillhöra den kategori snubbar som tilltalas av tjejer som ser ut som prostituerade och som "viker ut sig".
Andra, de allra flesta mogna och heterosexuella män, föredrar att slippa se eländet. Speciellt då man har tjejen eller annat damsällskap med sig.
Bara för att man tilltalas av välformade kvinnor betyder det inte att man vi se de utklädda till billiga fnask i kasslerövedrag på en bilmässa.
Men du kör ju BMW med stora blanka hjul så vi kanske ska ha lite överséende med dig wink

M.V.H.

va inte avundsjuk på hans 1.1 miljon bil nu utan ta det inte personligt smile bara för din tjej tydligen inte är så snygg som brudarna på elmia och känner sig otrygg eller något va fan, ja tycker bara det är roligt med brudar som försöker fixa sig så dom är grymt snygga, varför se åt helvete ut när man kan va snygg och sexig? sen att många inte blir seriöst tagna och antas vara helt jävla blåsta är en annan femma, det är ju vi killar som dömmer dom,  Jag tycker det är gulligare när man tjej går gnäller på deras fake bröst och hon har finare själv, eller sminkningen som var taskigt gjort, ta det med en klackspark istället och inte så seriöst.

bilar och brudar hör ihop så har det alltid varit, det är männens 2 största intressen så det kommer alltid hänga ihop, även om du inte vill det, vill du slippa det, sätt dig på blocket och kika på bilderna och köp nån fin tröja te din tjej istället för inträde te elmia hahah.

germax +1

Legwind
9 april 2012 · 925 Inlägg

Lite tråkigt är det när man ser bilar som aldrig e färdigbyggda...Elmia ska man ju slåss om en plats på sema..släpp in bilar som e färdigbyggda och inga halvfärdiga bilar som fan inte ens går att starta..KOOZ är ett tecken på en riktig bilbyggare... han är klar med sina bilar när han visar upp och han kör dom fram och tillbaka... ....

Feel The Difference
hangman
9 april 2012 · 2 174 Inlägg

Legwind skrev:
Lite tråkigt är det när man ser bilar som aldrig e färdigbyggda...Elmia ska man ju slåss om en plats på sema..släpp in bilar som e färdigbyggda och inga halvfärdiga bilar som fan inte ens går att starta..KOOZ är ett tecken på en riktig bilbyggare... han är klar med sina bilar när han visar upp och han kör dom fram och tillbaka... ....

+1

och så många likadana bilar, för mycket plast och spackel och fuskbyggen överallt man ser, lite variation skulle vara härligt även om jag uppskattar allt ändå.

Legwind
9 april 2012 · 925 Inlägg

hangman skrev:

Legwind skrev:
Lite tråkigt är det när man ser bilar som aldrig e färdigbyggda...Elmia ska man ju slåss om en plats på sema..släpp in bilar som e färdigbyggda och inga halvfärdiga bilar som fan inte ens går att starta..KOOZ är ett tecken på en riktig bilbyggare... han är klar med sina bilar när han visar upp och han kör dom fram och tillbaka... ....

+1

och så många likadana bilar, för mycket plast och spackel och fuskbyggen överallt man ser, lite variation skulle vara härligt även om jag uppskattar allt ändå.

Jag har inga problem med bilar som e färdiga och har något att visa.. och vissa har inte samma kompetens eller pengar så därför blir det vissa fuskbyggen...inga problem för mig.. är lite trött på alla som inte är färdiga.. hur svårt kan de va att stoppa in en motor i en bil.. sen bygger man aldrig färdigt den.. för allt det andra.. det är det som är svårigheten smile Tänker på en SAAB med vipermotor.. och en VOLVO med M6 motor...

Feel The Difference
jh-hindersson OVERBOOSTED
9 april 2012 · 852 Inlägg

Tyckte denna mässa va inge o ha... har varit där dom senaste 4 åren och de blir bara sämre o sämre hmm


De började redan tidigt på morgonen me snö o massa strul, sen på vägen upp (i nässjö) så blev vi på körda bakifrån av en gubbe på 70+ så de var ju bara att ta tåget tillbaka och byta bil. sen när man kommer fram så va de kallt som satan och lite bilar. Sen alla som skräpar ner och går runt och tigger stryk gör ju inte saken bättre!


så nu står man här besviken, 800kr fattigare och muskel/ledbanden i ryggen halvt av..... 




så blir fan inge ELMIA nästa år.........

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Helvete_racing Arg Snickare
9 april 2012 · 875 Inlägg

wunderbaum1992 skrev:
Ingen som fick en bild på de här liket big_smile http://www.garaget.org/?car=278275&image=2709461

den bilden räcker väl. det är väl för fan inget att fota..

NoFantasy Garaget Anhängare!
9 april 2012 · 2 068 Inlägg

hangman skrev:

Helvete_racing skrev:

wunderbaum1992 skrev:
Ingen som fick en bild på de här liket big_smile http://www.garaget.org/?car=278275&image=2709461

den bilden räcker väl. det är väl för fan inget att fota..

+1

Jadu, är man för snål för att hotta upp bilen för uppmärksamhet så kan man ju alltid kosta på sig en sprayburk och sen stampa in taket och huven för uppmärksamheten!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
Helvete_racing Arg Snickare
9 april 2012 · 875 Inlägg

NoFantasy skrev:

hangman skrev:

Helvete_racing skrev:

den bilden räcker väl. det är väl för fan inget att fota..

+1

Jadu, är man för snål för att hotta upp bilen för uppmärksamhet så kan man ju alltid kosta på sig en sprayburk och sen stampa in taket och huven för uppmärksamheten!

Jag blir så jävla trött på det här.. vart fan är Sveriges bilkultur på väg?...

NoFantasy Garaget Anhängare!
9 april 2012 · 2 068 Inlägg

Förhoppningsvis bort från plast och spackel! smile
Står nog på volvons sida ja! Men inte när det ser ut som bilen ovan.
Gamla Audis. Volvo och Bmw! <3

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Legwind
9 april 2012 · 925 Inlägg

Helvete_racing skrev:

NoFantasy skrev:

hangman skrev:

+1

Jadu, är man för snål för att hotta upp bilen för uppmärksamhet så kan man ju alltid kosta på sig en sprayburk och sen stampa in taket och huven för uppmärksamheten!

Jag blir så jävla trött på det här.. vart fan är Sveriges bilkultur på väg?...

Jaa det undrar jag med... i tidningarna stod det mest om raggare som störde trafiken.. men fan alla dessa jävla pilsner bilar.. shiiet orkar inte detta mer.. förstör ju varje gång

Feel The Difference
hangman
9 april 2012 · 2 174 Inlägg

Legwind skrev:

Helvete_racing skrev:

NoFantasy skrev:

Jadu, är man för snål för att hotta upp bilen för uppmärksamhet så kan man ju alltid kosta på sig en sprayburk och sen stampa in taket och huven för uppmärksamheten!

Jag blir så jävla trött på det här.. vart fan är Sveriges bilkultur på väg?...

Jaa det undrar jag med... i tidningarna stod det mest om raggare som störde trafiken.. men fan alla dessa jävla pilsner bilar.. shiiet orkar inte detta mer.. förstör ju varje gång

Fulla äckliga människor spyr kastar saker och förstör för oss andra som vill ta ut finbilen. Va så mycket skit förra året med dåliga raggare som förstörde så jag är glad ja stanna hemma. Äckliga slutkörda bilar fattar inte vem dom mutat så dom går igenom bes...suck vart är det på väg egentligen....förstårinte bara för man inte har råd med annat än 740 varför man måste bete sig som idioter börna bland dyra bilar mm.

Ta hand om bilen istället för göra som den på bilden det är inte fränt,tufft eller snyggt bara löjligt att bilen förmodligen ägs av en person som inte förstår bättre...

NoFantasy Garaget Anhängare!
9 april 2012 · 2 068 Inlägg

Klanka inte ner på oss fattiga!
Jag tuffar hellre runt i min egna skrotbil, än åka runt i bankens!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
Helvete_racing Arg Snickare
9 april 2012 · 875 Inlägg

Ja, alltså plast o spackel är ju inte problemet. Själva folket det är där problemet ligger.
Man står inte och hoppar på sin bil, det är som att hoppa hemma på köksbordet.. man gör det inte bara.
Man kastar inte ölflaskor i backen. För det gör man inte hemma heller.
Och man ställer sig inte och skriker SNUTJÄVEL, GRISJÄVLAR och så vidare. Det är.. ja det finns inte ord. Det är ju bara pinsamt.

Tänk att dessa människor ska driva Sverige när alla 60-talister går i pension. Skam..

Elving_
9 april 2012 · 675 Inlägg

hangman skrev:

Legwind skrev:

Helvete_racing skrev:
Jag blir så jävla trött på det här.. vart fan är Sveriges bilkultur på väg?...

Jaa det undrar jag med... i tidningarna stod det mest om raggare som störde trafiken.. men fan alla dessa jävla pilsner bilar.. shiiet orkar inte detta mer.. förstör ju varje gång

Fulla äckliga människor spyr kastar saker och förstör för oss andra som vill ta ut finbilen. Va så mycket skit förra året med dåliga raggare som förstörde så jag är glad ja stanna hemma. Äckliga slutkörda bilar fattar inte vem dom mutat så dom går igenom bes...suck vart är det på väg egentligen....förstårinte bara för man inte har råd med annat än 740 varför man måste bete sig som idioter börna bland dyra bilar mm.

Ta hand om bilen istället för göra som den på bilden det är inte fränt,tufft eller snyggt bara löjligt att bilen förmodligen ägs av en person som inte förstår bättre...

+1

Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Volvo V90 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang