Vilken hund passar mig?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 april 2012 · 17 543 Inlägg

matteeee skrev:
Då slappnar jag av igen smile Sambon är vet o får se så mycket skit att man blir mörkrädd. Folk väntar med att uppsöka vet och låter sina djur lida pga ekonomin...

Jo, jag vill minnas att det kostade runt 10-11 lappar att få katten på benen igen med en prima rostfri spik i sig efter en påkörning. Inte gratis med djur. Vilket för mig in på ett annat ämne:

Försäkringar? Vad ska man teckna? Har inte en aning som sagt... Jyckar med stamtavla har ju ett dokumenterat liv men om man hitatr någon som kanske är lite bland i sig? Problem?

Senast redigerat av Dieselsmurfen (10 april 2012)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mercedesturbodiesel Sothora <3
10 april 2012 · 1 201 Inlägg

Vad vet jag, men känndes som du vill ha en stor hund För den där "gangster respekten"  Dessutom har du ögonen på två utav dom mest krävande hundarna.. Då dom gärna vill ha övertaget över dom i sin omgivning.

Har haft 4 hundar varav 3 norrbottenspetsar och den nuvarande som ja tog mig an som en problem hund. Det är en rottwieler/weimaran tjej o tro mig. Gör man bort sig med en sådan hunds psyke så är de dags o leta ett annat hem för den. Då dom både kan bli farliga mot dig själv barn och andra hundar.

Det här är inget negativt mot dig.

Men är lite less på att folk väljer "kamphundar" idag som sin första hund. Just pga av att dom är krävande nå så fruktansvärt!

Fundera både en och två gånger innan, tänk dig själv om hunden blir sne och tillexempel försöker bita dig är du den man som krävs för o hejda det då? Att tex ta tag i underkäken på hunden för att undvika bett. Eller brotta ned den o lägga dig på den?  Tar du inte övertaget direkt blir det direkt mycket svårare.

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 april 2012 · 17 543 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
Vad vet jag, men känndes som du vill ha en stor hund För den där "gangster respekten"  Dessutom har du ögonen på två utav dom mest krävande hundarna.. Då dom gärna vill ha övertaget över dom i sin omgivning.

Har haft 4 hundar varav 3 norrbottenspetsar och den nuvarande som ja tog mig an som en problem hund. Det är en rottwieler/weimaran tjej o tro mig. Gör man bort sig med en sådan hunds psyke så är de dags o leta ett annat hem för den. Då dom både kan bli farliga mot dig själv barn och andra hundar.

Det här är inget negativt mot dig.

Men är lite less på att folk väljer "kamphundar" idag som sin första hund. Just pga av att dom är krävande nå så fruktansvärt!

Fundera både en och två gånger innan, tänk dig själv om hunden blir sne och tillexempel försöker bita dig är du den man som krävs för o hejda det då? Att tex ta tag i underkäken på hunden för att undvika bett. Eller brotta ned den o lägga dig på den?  Tar du inte övertaget direkt blir det direkt mycket svårare.

Kamphundar? De enda jyckar jag haft kontakt med är just Schäfer, Rottis och Boxer. Schäfern och Boxern sedan de var valpar. Har fått uppfattningen om att dessa kan vara lugna och trevliga hundar om man uppfostrar de väl. Kurser blir det som sagt. Boxern faller dock bort... Har kommit bra överens med samtliga trots att jag inte var deras egentliga husse. Det är mina preferenser och de står jag för. Lite tveksam till Rottis dock. Kanske inte min grej. Lutar åt en Schäfer. Om min hund blir "sne" och försöker bita mig på allvar måste ju något i uppfostran gått snett? Är inte helt grön på dessa raser. Bara nästan. Men grannens enorma Rottis var det snällaste jag träffat i hundväg. Som en kattunge på prozac.

Vill ha en större modell. Känns bra helt enkelt. Någon liten bjäbbig golvracer är inte min grej helt enkelt. Dessutom har jag ju en Gangsterbil. Behöver inte en Gangsterhund :-)

Men jag förstår din undran! Hade jag haft en Tax eller en Old English Sheepdog runt mig hade det säkert blivit mellan dessa två... Men du har en liten poäng. Jag bor ute i ödemarken och visst känns det lungare om en stor dogge lullar runt i huset på natten än en av mindre modell.

Fast att en Schf. kräver mycket borde man väl kunna lära sig på en hundkurs? Även som rookie? De jag vallat runt själv ibland har alltid gått utan koppel fot. utan problem.

Men en sak ska tilläggas: Det passerar rådjur tvärs över min gräsmatta ca 2 ggr i veckan så någon med stark jaktinstikt åt det hållet är verkligen inte bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mercedesturbodiesel Sothora <3
10 april 2012 · 1 201 Inlägg

Nu låter det som du vet vad som kommer krävas smile

Menade mest på att det kan vara ett jätte jobb.  Och självklart alltid enklare med en valp.

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 april 2012 · 17 543 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
Nu låter det som du vet vad som kommer krävas smile

Menade mest på att det kan vara ett jätte jobb.  Och självklart alltid enklare med en valp.

En sak har jag bestämmt: Det blir en valp. Så jag kan forma den själv. Dessutom uppfostra på kurser. Både för husses och hundens skull :-)

Men jag lovar: Ska ta god tid på mig och googla mycket på hundraser! Ingen panik. Ska köpa nån bok också tänkte jag. Är man lite grön på området får man läsa på!

Ni som har svarat ska dock ha mycket tack! Fortsättning följer nog...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 april 2012 · 17 543 Inlägg

Lite på skojhumör nu då:

Vad passar i en Rover och en 300C?
Blodhund?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettew LIVSNJUTARE
11 april 2012 · 37 Inlägg

då ja är rätt aktiv inom hundutställningar så vill ja bara klargöra en sak. det är skillnad på stor hund med litet psyke och en liten hund med stor psyke.

en fullvuxen schäfer hane är klenare i spyket än exempel en tax.
mycket beror givetvist på uppföstran och dess ägare men det är bara ett exempel.

en stor hund kan man läsa av mycket lättare än en liten jycke typ en sån där handväska.

om du inte har tänkt att skaffa valpar längre fram så föreslår jag att du skaffar en tik och sen steriliserar henne. hunden blir mycket lugnare då.

bjornt herr
11 april 2012 · 321 Inlägg

Vettew skrev:
då ja är rätt aktiv inom hundutställningar så vill ja bara klargöra en sak. det är skillnad på stor hund med litet psyke och en liten hund med stor psyke.

en fullvuxen schäfer hane är klenare i spyket än exempel en tax.
mycket beror givetvist på uppföstran och dess ägare men det är bara ett exempel.

en stor hund kan man läsa av mycket lättare än en liten jycke typ en sån där handväska.

om du inte har tänkt att skaffa valpar längre fram så föreslår jag att du skaffar en tik och sen steriliserar henne. hunden blir mycket lugnare då.

Kan tilläggas att kastrering av honhundar även är till fördel då de inte kommer löpa 2ggr per år, mao slipper du krångla med löpskydd och torka blod från golvet. Dessutom tar du bort risken för livmoderscancer, och även minskar risken för att hon ska utveckla cancer i "brösten". Vår lilla tik fick precis det. Hade vi kastrerat henne tidigare hade det med 99% chans inte hänt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 april 2012 · 17 543 Inlägg

Jag måste ju byta ut bilen till en kombi först. 300C finns ju som det med. Får börja med det. Rovern får väl gå samma väg.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mattsson_91 Självlärd
11 april 2012 · 3 083 Inlägg

Tack Smurfen för att du startade denna tråden. Har läst massvis om rottisar som jag inte visste innan. Trots massvis med googlande. Så jag tror jag tar och tänker om där smile.

Jag röstar på schäfer, även om jag själv inte skulle vilja ha en sån PGA en händelse när jag var mindre tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Rquired Allmänt envis
11 april 2012 · 12 512 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Jag måste ju byta ut bilen till en kombi först. 300C finns ju som det med. Får börja med det. Rovern får väl gå samma väg.

Det låter lite onödigt när du har en fin bil som köpts ny, kombinationen hund och sedan fungerar bra även om en kombi självklart är mer praktisk. Köp en kombi som komplement istället och krångla lite om ni vill åka fint någon gång vilket jag förstått att Chryslern är tänkt till? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 april 2012 · 17 543 Inlägg

Rquired skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Jag måste ju byta ut bilen till en kombi först. 300C finns ju som det med. Får börja med det. Rovern får väl gå samma väg.

Det låter lite onödigt när du har en fin bil som köpts ny, kombinationen hund och sedan fungerar bra även om en kombi självklart är mer praktisk. Köp en kombi som komplement istället och krångla lite om ni vill åka fint någon gång vilket jag förstått att Chryslern är tänkt till? smile

Säger du det? Jo, Chryslern har jag just nu pga en obes. Rover men tanken är att den inte ska rulla mer än 300-400 mil per år. Max! Byta Rovern till en kombi är ju inget problem. men 300:an suger att byta bort som du tydligen förstår... Min lilla 2-tons bebis :-) Jag har nog lite mer folk i bilen än dig kanske?

3 ungar och en flickvän ger full bil. Var fan ska jag göra av jycken om vi ska åka allihop? En schäfer väger väl in på runt 30-40 kilo som exempel. vill inte ha detta djur löst i bilen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rquired Allmänt envis
11 april 2012 · 12 512 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Rquired skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Jag måste ju byta ut bilen till en kombi först. 300C finns ju som det med. Får börja med det. Rovern får väl gå samma väg.

Det låter lite onödigt när du har en fin bil som köpts ny, kombinationen hund och sedan fungerar bra även om en kombi självklart är mer praktisk. Köp en kombi som komplement istället och krångla lite om ni vill åka fint någon gång vilket jag förstått att Chryslern är tänkt till? smile

Säger du det? Jo, Chryslern har jag just nu pga en obes. Rover men tanken är att den inte ska rulla mer än 300-400 mil per år. Max! Byta Rovern till en kombi är ju inget problem. men 300:an suger att byta bort som du tydligen förstår... Min lilla 2-tons bebis :-) Jag har nog lite mer folk i bilen än dig kanske?

3 ungar och en flickvän ger full bil. Var fan ska jag göra av jycken om vi ska åka allihop? En schäfer väger väl in på runt 30-40 kilo som exempel. vill inte ha detta djur löst i bilen.

Ok ni är såpass många, jag tänkte tre barn i baksätet och hunden i sele vid framsätet, då hade du dessutom sluppit eventuellt gnäll om vilken unge som skall åka fram.

Om ni låter hunden sitta nere vid fötterna hos frampassageraren? Då är den visserligen "lös" men en hund kan ta sig över baksätet och eventuellt originalgaller i en kombi med, du anar inte hur många lösningar min hund listat ut hur man tar sig förbi det är smarta små djur! Ett fast galler fungerar dock.

Det kanske finns någon form av lösning med krocksele för att sitta vid fötterna med, om inget annat borde det finnas någon på Garaget som har hund och sedan och eventuellt sitter inne med en lösning? Jag har alltid kört kombi av den här anledningen, men har å andra sidan aldrig haft en ny Chrysler sedan jag vill ha kvar heller.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 april 2012 · 17 543 Inlägg

Rquired skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Rquired skrev:

Det låter lite onödigt när du har en fin bil som köpts ny, kombinationen hund och sedan fungerar bra även om en kombi självklart är mer praktisk. Köp en kombi som komplement istället och krångla lite om ni vill åka fint någon gång vilket jag förstått att Chryslern är tänkt till? smile

Säger du det? Jo, Chryslern har jag just nu pga en obes. Rover men tanken är att den inte ska rulla mer än 300-400 mil per år. Max! Byta Rovern till en kombi är ju inget problem. men 300:an suger att byta bort som du tydligen förstår... Min lilla 2-tons bebis :-) Jag har nog lite mer folk i bilen än dig kanske?

3 ungar och en flickvän ger full bil. Var fan ska jag göra av jycken om vi ska åka allihop? En schäfer väger väl in på runt 30-40 kilo som exempel. vill inte ha detta djur löst i bilen.

Ok ni är såpass många, jag tänkte tre barn i baksätet och hunden i sele vid framsätet, då hade du dessutom sluppit eventuellt gnäll om vilken unge som skall åka fram.

Om ni låter hunden sitta nere vid fötterna hos frampassageraren? Då är den visserligen "lös" men en hund kan ta sig över baksätet och eventuellt originalgaller i en kombi med, du anar inte hur många lösningar min hund listat ut hur man tar sig förbi det är smarta små djur! Ett fast galler fungerar dock.

Det kanske finns någon form av lösning med krocksele för att sitta vid fötterna med, om inget annat borde det finnas någon på Garaget som har hund och sedan och eventuellt sitter inne med en lösning? Jag har alltid kört kombi av den här anledningen, men har å andra sidan aldrig haft en ny Chrysler sedan jag vill ha kvar heller.

Klart du vill :-)

Men givetvis kan jag köpa en kombi som vi alla kan åka i. Har hört ryktevägen att en V70 tydligen finns mer än en på blocket :-)

Kan man vänja alla hundar till att åka båt? Segelbåten ska bytas ut till en annan med bara motorer i och styrhytt.

En tanke:
http://www.blocket.se/skaraborg/Schafer … 15&w=2

ris eller ros.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rquired Allmänt envis
11 april 2012 · 12 512 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Rquired skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Säger du det? Jo, Chryslern har jag just nu pga en obes. Rover men tanken är att den inte ska rulla mer än 300-400 mil per år. Max! Byta Rovern till en kombi är ju inget problem. men 300:an suger att byta bort som du tydligen förstår... Min lilla 2-tons bebis :-) Jag har nog lite mer folk i bilen än dig kanske?

3 ungar och en flickvän ger full bil. Var fan ska jag göra av jycken om vi ska åka allihop? En schäfer väger väl in på runt 30-40 kilo som exempel. vill inte ha detta djur löst i bilen.

Ok ni är såpass många, jag tänkte tre barn i baksätet och hunden i sele vid framsätet, då hade du dessutom sluppit eventuellt gnäll om vilken unge som skall åka fram.

Om ni låter hunden sitta nere vid fötterna hos frampassageraren? Då är den visserligen "lös" men en hund kan ta sig över baksätet och eventuellt originalgaller i en kombi med, du anar inte hur många lösningar min hund listat ut hur man tar sig förbi det är smarta små djur! Ett fast galler fungerar dock.

Det kanske finns någon form av lösning med krocksele för att sitta vid fötterna med, om inget annat borde det finnas någon på Garaget som har hund och sedan och eventuellt sitter inne med en lösning? Jag har alltid kört kombi av den här anledningen, men har å andra sidan aldrig haft en ny Chrysler sedan jag vill ha kvar heller.

Klart du vill :-)

Men givetvis kan jag köpa en kombi som vi alla kan åka i. Har hört ryktevägen att en V70 tydligen finns mer än en på blocket :-)

Kan man vänja alla hundar till att åka båt? Segelbåten ska bytas ut till en annan med bara motorer i och styrhytt.

En tanke:
http://www.blocket.se/skaraborg/Schafer … 15&w=2

ris eller ros.

Hade jag köpt en 300C hade jag självklart velat behålla den, meningen du markerade i fet stil blev lite knepig men den syftade på att jag aldrig haft en Chrysler. wink

Jag har klarat av att vänja mina hundar vid båten, bekantas hundar har hängt med och vant sig och alla bekanta som har hund och båt har fått sina djur att trivas så det bör inte vara några problem. Klart den lille inte älskat att åka skakig motorbåt med utombordare med en gång men det viktiga är att man är lugn och beter sig som om det vore den naturligaste saken i världen, med den metoden lade min förra hund och sov ovanpå packningen jag har längst fram efter någon tur bara.

Jag har kanske mycket negativ erfarenhet av barn och båtar men tycker att ungar kan bråka eller vara uppspelta när det är en tur på gång, av den anledningen är det kanske bra om du och hunden får några turer själva innan ni har barnen med er?

Angående annonsen är det svårt att uttala sig om en sådan, det låter ok när man läser annonsen men brukar man inte kontrollera synen på valpar med?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 april 2012 · 17 543 Inlägg

Rquired skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Rquired skrev:

Ok ni är såpass många, jag tänkte tre barn i baksätet och hunden i sele vid framsätet, då hade du dessutom sluppit eventuellt gnäll om vilken unge som skall åka fram.

Om ni låter hunden sitta nere vid fötterna hos frampassageraren? Då är den visserligen "lös" men en hund kan ta sig över baksätet och eventuellt originalgaller i en kombi med, du anar inte hur många lösningar min hund listat ut hur man tar sig förbi det är smarta små djur! Ett fast galler fungerar dock.

Det kanske finns någon form av lösning med krocksele för att sitta vid fötterna med, om inget annat borde det finnas någon på Garaget som har hund och sedan och eventuellt sitter inne med en lösning? Jag har alltid kört kombi av den här anledningen, men har å andra sidan aldrig haft en ny Chrysler sedan jag vill ha kvar heller.

Klart du vill :-)

Men givetvis kan jag köpa en kombi som vi alla kan åka i. Har hört ryktevägen att en V70 tydligen finns mer än en på blocket :-)

Kan man vänja alla hundar till att åka båt? Segelbåten ska bytas ut till en annan med bara motorer i och styrhytt.

En tanke:
http://www.blocket.se/skaraborg/Schafer … 15&w=2

ris eller ros.

Hade jag köpt en 300C hade jag självklart velat behålla den, meningen du markerade i fet stil blev lite knepig men den syftade på att jag aldrig haft en Chrysler. wink

Jag har klarat av att vänja mina hundar vid båten, bekantas hundar har hängt med och vant sig och alla bekanta som har hund och båt har fått sina djur att trivas så det bör inte vara några problem. Klart den lille inte älskat att åka skakig motorbåt med utombordare med en gång men det viktiga är att man är lugn och beter sig som om det vore den naturligaste saken i världen, med den metoden lade min förra hund och sov ovanpå packningen jag har längst fram efter någon tur bara.

Jag har kanske mycket negativ erfarenhet av barn och båtar men tycker att ungar kan bråka eller vara uppspelta när det är en tur på gång, av den anledningen är det kanske bra om du och hunden får några turer själva innan ni har barnen med er?

Angående annonsen är det svårt att uttala sig om en sådan, det låter ok när man läser annonsen men brukar man inte kontrollera synen på valpar med?

Jag vet inte heller ang. syntest. Ska googla till att börja med. Glömde nog speca en sak... Det är inte en utombordare... 16x5 meter båt med dubbla Caterpillardieslar.... Ett hus på sjön alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
bjornt herr
12 april 2012 · 321 Inlägg

Om du ska skaffa hund bör du nog skaffa en kombi. Du kommer bli galen på alla hundhår inuti bilen annars. Särskilt när du inte har en gammal häck, utan en riktigt fin bil. Dessutom gnager hundarna på det mesta när de är valpar. Tror inte du vill ha växelspaksknoppen sönderbiten. Det hände mig, haha.
Nej, kombi och hundbur är det enda rätta i längden. Dessutom kan du lämna skuffen öppen helt och ha ett lås på gallerdörren. På detta sätt slipper du oroa dig över att hunden ska lida när du är in på ICA och handlar en varm sommardag. Visst kan du ha hunden inne i kupen och köra "sedan", men absolut inget jag skulle vilja.

jottosson
12 april 2012 · 606 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
Vad vet jag, men känndes som du vill ha en stor hund För den där "gangster respekten"  Dessutom har du ögonen på två utav dom mest krävande hundarna.. Då dom gärna vill ha övertaget över dom i sin omgivning.

Har haft 4 hundar varav 3 norrbottenspetsar och den nuvarande som ja tog mig an som en problem hund. Det är en rottwieler/weimaran tjej o tro mig. Gör man bort sig med en sådan hunds psyke så är de dags o leta ett annat hem för den. Då dom både kan bli farliga mot dig själv barn och andra hundar.

Det här är inget negativt mot dig.

Men är lite less på att folk väljer "kamphundar" idag som sin första hund. Just pga av att dom är krävande nå så fruktansvärt!

Fundera både en och två gånger innan, tänk dig själv om hunden blir sne och tillexempel försöker bita dig är du den man som krävs för o hejda det då? Att tex ta tag i underkäken på hunden för att undvika bett. Eller brotta ned den o lägga dig på den?  Tar du inte övertaget direkt blir det direkt mycket svårare.

sen när blev schäfrar en kamphund ^_-

Kan det lagas ska det lagas! :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 april 2012 · 17 543 Inlägg

Schäfervalp. Reggad. Dokumenterad. Det kommer ett par på onsdag hem till mig som har med sig en valp som jag kan bekanta mig med. De har visst sommarhus inte så långt härifrån... De får middag och vi sitter tillsammans under tidig eftermiddag. Känns allt bra för oss alla får lilla Xantia (jo, jag gillar namnet) stanna hos mig några extra timmar innan jag kör bort henne till ägarna. De har med sig en omgång med mat och tydligen nån filt/säng/leksak som är bekant för henne. De kör nog en liten fuling... Hur ska man kunna lämna tillbaka en liten jycke med stora ögon och tassar som avgudar en...

Vill börja försiktigt och de var mycket tacksamma för detta. Ett stort plus är att jag har ägarna och Xantias mor i omedelbar närhet hela sommaren. Känns tryggt för en nybörjare!

Vi får se! Jag hör av mig!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
JimpeBoy
15 april 2012 · 529 Inlägg

matteeee skrev:

Mack skrev:
Finns väl ingen finare och snällare hundras än en Golden Retriever? Ett självklart val. Hade det inte varit för att vi här varken har tid eller plats med en hund, och det faktum att jag är allergisk mot dem - så hade en sådan varit självklar i hemmet.

Annars, om man ska ha nåt stort, så ska man väl ha en Sankt Bernard..

Snällare? Har varit nr 1 i bettstatistiken (ihop med Labbe... Säger en del! Vet inte hur det ser ut just nu dock)

Sankt Bernard om man orkar med allt dregel, och höft/led-problem när de blir äldre.

Till TS: Vad klassar du som stor hund? Över 30-40 kg? Viss mankhöjd?

En hundras som inte många tänker på men som är lugn och faktiskt inte kräver alls så mycket motion som de flesta tror (en Labrador/Schäfer eller dyl kräver faktiskt betydligt mer!!!) är greyhound. Världens snabbaste soffpotatis kallas dom inte helt utan anledning. Läs mer här: http://www.greyhoundklubben.se/?page_id=5
Fast den kanske går bort då dess skarpa jaktinstinkter gör att den drar/försöker dra efter varje kanin/rådjur/liknande flyktdjur som springer och barnen kanske inte orkar hålla emot det...?

Men Golden och Labbe är väl Sveriges vanligaste hundar så det är klart dom är högst upp på listan, ungefär som att Volvo är överrepresenterade när det gäller trafikolyckor i Sverige.

Vi har två Golden och jag måste säga att just våra hundar är då extremt lätta när det gäller allt. Jag tror faktiskt att Golden är en ganska bra första hund.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang