Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Djo
24 december 2014 · 10 157 Inlägg

Extrazz skrev:
Varför  stannar ni inte och slår till reläet eller drar säkringen eller drar ur kablar från kontaktstycken eller tar fram 10ans nyckel och lossar kablarna från batteriet?

Detta fattar jag inte alls tar inte 5 minuter och den sträckan ni kan behöva köra utan x-ljus kan ni nog klara er till ni fixar problemet.

Mina hängde sig förra vintern eller ja rättare sagt 3 av dom då svängde jag in på första bästa bussfika bredvid vägen ruklade bankade och slett tills skiten funkade sen for jag hem.

Så som du säger inte så svårt men sen handlar det ju om det finns ett smidigt ställe att stanna efter vägen också.

Senast redigerat av Djo (24 december 2014)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
trubbelturbo
24 december 2014 · 1 460 Inlägg

Extrazz skrev:
Varför  stannar ni inte och slår till reläet eller drar säkringen eller drar ur kablar från kontaktstycken eller tar fram 10ans nyckel och lossar kablarna från batteriet?

Detta fattar jag inte alls tar inte 5 minuter och den sträckan ni kan behöva köra utan x-ljus kan ni nog klara er till ni fixar problemet.

Det är väl ingen som fortsätter köra med tända extraljus om dem inte slocknar när man bländar av. klart man rycker säkringen men man kan ju inte gärna tvärnita och svänga ner i diket..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 december 2014 · 14 059 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Extrazz skrev:
Varför  stannar ni inte och slår till reläet eller drar säkringen eller drar ur kablar från kontaktstycken eller tar fram 10ans nyckel och lossar kablarna från batteriet?

Detta fattar jag inte alls tar inte 5 minuter och den sträckan ni kan behöva köra utan x-ljus kan ni nog klara er till ni fixar problemet.

Det är väl ingen som fortsätter köra med tända extraljus om dem inte slocknar när man bländar av. klart man rycker säkringen men man kan ju inte gärna tvärnita och svänga ner i diket..

Självklart så måste man köra vidare tills man hittar ett lämpligt ställe att stanna på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Extrazz En 5a är Livet.
24 december 2014 · 2 005 Inlägg

Jag förutsatte att det vara en självklarhet att man svänger av på närmast lämpligaste ställe givetvis. Att folk antar att man ska tvärnita direkt ute på vägen då börjar jag iaf tappa hoppet om mänskligheten. Det jag ville ha fram är att jag hoppas verkligen inte folk åker flera milavis för att de nästan är framme än att man stannar till på ett lämpligt och säkert ställe.  Lite förnuft måste ju finnas från bägge håll.

God jul på er.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
trubbelturbo
24 december 2014 · 1 460 Inlägg

Extrazz skrev:
Jag förutsatte att det vara en självklarhet att man svänger av på närmast lämpligaste ställe givetvis. Att folk antar att man ska tvärnita direkt ute på vägen då börjar jag iaf tappa hoppet om mänskligheten. Det jag ville ha fram är att jag hoppas verkligen inte folk åker flera milavis för att de nästan är framme än att man stannar till på ett lämpligt och säkert ställe.  Lite förnuft måste ju finnas från bägge håll.

God jul på er.

Det är absolut en självklarhet, ingen har påstått någonting annat, men i ditt inlägg lät det ungefär som att du dragit slutsatsen att vi alla helt enkelt struntat i det och åkt vidare.
God jul! smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Dupond och Dupont
24 december 2014 · 581 Inlägg

Man brukar ju inte veta att ljuset hängt sig förens man får möte. wink
Då letar man ju efter första bästa plats att stanna på å rycka kablarna. smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
sleepyoh
25 december 2014 · 1 319 Inlägg

Dupond skrev:
Man brukar ju inte veta att ljuset hängt sig förens man får möte. wink
Då letar man ju efter första bästa plats att stanna på å rycka kablarna. smile

Om du inte ser att ditt ena helljus inte slocknar så har du riktigt dåliga hellysen, eller behöver glasögon roll

_----------'
trubbelturbo
25 december 2014 · 1 460 Inlägg

sleepyoh skrev:

Dupond skrev:
Man brukar ju inte veta att ljuset hängt sig förens man får möte. wink
Då letar man ju efter första bästa plats att stanna på å rycka kablarna. smile

Om du inte ser att ditt ena helljus inte slocknar så har du riktigt dåliga hellysen, eller behöver glasögon roll

Vad han menar är att man inte kan veta innan man får möte, och behöver blända av, att extraljusen kommer att fortsätta lysa, även om ordinarie helljus har slocknat.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
sleepyoh
25 december 2014 · 1 319 Inlägg

trubbelturbo skrev:

sleepyoh skrev:

Dupond skrev:
Man brukar ju inte veta att ljuset hängt sig förens man får möte. wink
Då letar man ju efter första bästa plats att stanna på å rycka kablarna. smile

Om du inte ser att ditt ena helljus inte slocknar så har du riktigt dåliga hellysen, eller behöver glasögon roll

Vad han menar är att man inte kan veta innan man får möte, och behöver blända av, att extraljusen kommer att fortsätta lysa, även om ordinarie helljus har slocknat.

Ah, my bad, ser det nu. lång helg. sorry roll

_----------'
horbybonnen
27 december 2014 · 1 160 Inlägg

slå över till pljus vid möte problem löst tillfälligt kan bli massa vridande men men 

sleepyoh skrev:

trubbelturbo skrev:

sleepyoh skrev:

Om du inte ser att ditt ena helljus inte slocknar så har du riktigt dåliga hellysen, eller behöver glasögon roll

Vad han menar är att man inte kan veta innan man får möte, och behöver blända av, att extraljusen kommer att fortsätta lysa, även om ordinarie helljus har slocknat.

Ah, my bad, ser det nu. lång helg. sorry roll

granadadr
27 december 2014 · 7 290 Inlägg

horbybonnen skrev:
slå över till pljus vid möte problem löst tillfälligt kan bli massa vridande men men 

sleepyoh skrev:

trubbelturbo skrev:

Vad han menar är att man inte kan veta innan man får möte, och behöver blända av, att extraljusen kommer att fortsätta lysa, även om ordinarie helljus har slocknat.

Ah, my bad, ser det nu. lång helg. sorry roll

hur tänkte du där??

om reläet bränt fast,, så slocknar det ju inte ens om du stänger av bilen ju wink,, det är bara att dra säkring eller dra ur kontakten till reläet som gäller då

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Dupond och Dupont
28 december 2014 · 581 Inlägg

granadadr skrev:

horbybonnen skrev:
slå över till pljus vid möte problem löst tillfälligt kan bli massa vridande men men 

sleepyoh skrev:

Ah, my bad, ser det nu. lång helg. sorry roll

hur tänkte du där??

om reläet bränt fast,, så slocknar det ju inte ens om du stänger av bilen ju wink,, det är bara att dra säkring eller dra ur kontakten till reläet som gäller då

Exakt. wink

Och ja, jag vred på skapligt mycket fram å tillbaka till P-ljus. Å blinka med helljus i hopp om att det skulle hjälpa. Eller åtminstånde att mötande fattar att det har hängt sig.

smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
granadadr
28 december 2014 · 7 290 Inlägg

Dupond skrev:

granadadr skrev:

horbybonnen skrev:
slå över till pljus vid möte problem löst tillfälligt kan bli massa vridande men men 

hur tänkte du där??

om reläet bränt fast,, så slocknar det ju inte ens om du stänger av bilen ju wink,, det är bara att dra säkring eller dra ur kontakten till reläet som gäller då

Exakt. wink

Och ja, jag vred på skapligt mycket fram å tillbaka till P-ljus. Å blinka med helljus i hopp om att det skulle hjälpa. Eller åtminstånde att mötande fattar att det har hängt sig.

smile

tyvärr inte ofta det hjälper,, har hjälpt någon enstaka gång,, men men man kan ju alltid försöka iaf,, å sen stanna så fort man kan å dra säkring

drivein
29 december 2014 · 223 Inlägg

2 fils rondeller hatar jag väldigt mycket också. folk som ligger i ytterfilen och inte förstår sig på vare sig blinkers eller skyldighet attt släppa förbi som kan hålla ett helt varv. dels för att lagen gör att dem har rätt i att ligga i ytterfilen hela varvet. det gör mig förbannad när man blivit låst ett par gånger.

en annan dum grej är dem dåliga blixtlås vägarna där idioter bara ska göra en "sista omkörning" och tokfan håller på att preja en utav vägen.  big_smile

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
it_mutt Avstängd
29 december 2014 · 10 388 Inlägg

drivein skrev:
2 fils rondeller hatar jag väldigt mycket också. folk som ligger i ytterfilen och inte förstår sig på vare sig blinkers eller skyldighet attt släppa förbi som kan hålla ett helt varv. dels för att lagen gör att dem har rätt i att ligga i ytterfilen hela varvet. det gör mig förbannad när man blivit låst ett par gånger.

en annan dum grej är dem dåliga blixtlås vägarna där idioter bara ska göra en "sista omkörning" och tokfan håller på att preja en utav vägen.  big_smile

Mest för att du i det "inre fältet" (eller vänstra om man så vill) inte har något företräde..

Det som gäller om du ska byta fil i rondellen är;

Du får byta körfält endast om det kan ske utan fara eller onödigt hinder för övriga trafikanter.

Ser du att en förare är på väg att byta körfält ska du anpassa hastigheten för att underlätta körfältsbytet.


Det är alltså inte deras skyldighet att släppa in dig, de ska, om de kan och har möjlighet, underlätta. Du som bilist i "inre fältet" (eller, igen, vänstra om man så vill) har inte på något vis företräde utan måste se till att det kan göras riskfritt.

Senast redigerat av it_mutt (29 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Djo
29 december 2014 · 10 157 Inlägg

it_mutt skrev:

drivein skrev:
2 fils rondeller hatar jag väldigt mycket också. folk som ligger i ytterfilen och inte förstår sig på vare sig blinkers eller skyldighet attt släppa förbi som kan hålla ett helt varv. dels för att lagen gör att dem har rätt i att ligga i ytterfilen hela varvet. det gör mig förbannad när man blivit låst ett par gånger.

en annan dum grej är dem dåliga blixtlås vägarna där idioter bara ska göra en "sista omkörning" och tokfan håller på att preja en utav vägen.  big_smile

Mest för att du i det "inre fältet" (eller vänstra om man så vill) inte har något företräde..

Det som gäller om du ska byta fil i rondellen är;

Du får byta körfält endast om det kan ske utan fara eller onödigt hinder för övriga trafikanter.

Ser du att en förare är på väg att byta körfält ska du anpassa hastigheten för att underlätta körfältsbytet.


Det är alltså inte deras skyldighet att släppa in dig, de ska, om de kan och har möjlighet, underlätta. Du som bilist i "inre fältet" (eller, igen, vänstra om man så vill) har inte på något vis företräde utan måste se till att det kan göras riskfritt.

Dock hänt mig flertalet gånger att det är fritt jag slår på blinkers ska till högra/yttre körfältet i rondellen då gasar bilen på som ligger så bra till innan min blinkers åkte på så jag kunde utan problem ha bytt fil. Och lägger sig 1 meter bakom framförvarande bil så jag ej kommer in.

Senast redigerat av Djo (29 december 2014)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
it_mutt Avstängd
29 december 2014 · 10 388 Inlägg

Djo skrev:

it_mutt skrev:

drivein skrev:
2 fils rondeller hatar jag väldigt mycket också. folk som ligger i ytterfilen och inte förstår sig på vare sig blinkers eller skyldighet attt släppa förbi som kan hålla ett helt varv. dels för att lagen gör att dem har rätt i att ligga i ytterfilen hela varvet. det gör mig förbannad när man blivit låst ett par gånger.

en annan dum grej är dem dåliga blixtlås vägarna där idioter bara ska göra en "sista omkörning" och tokfan håller på att preja en utav vägen.  big_smile

Mest för att du i det "inre fältet" (eller vänstra om man så vill) inte har något företräde..

Det som gäller om du ska byta fil i rondellen är;

Du får byta körfält endast om det kan ske utan fara eller onödigt hinder för övriga trafikanter.

Ser du att en förare är på väg att byta körfält ska du anpassa hastigheten för att underlätta körfältsbytet.


Det är alltså inte deras skyldighet att släppa in dig, de ska, om de kan och har möjlighet, underlätta. Du som bilist i "inre fältet" (eller, igen, vänstra om man så vill) har inte på något vis företräde utan måste se till att det kan göras riskfritt.

Dock hänt mig flertalet gånger att det är fritt jag slår på blinkers ska till högra/yttre körfältet i rondellen då gasar bilen på som ligger så bra till innan min blinkers åkte på så jag kunde utan problem ha bytt fil. Och lägger sig 1 meter bakom framförvarande bil så jag ej kommer in.

Ja, det är ju givetvis ett j*vla sätt och illa trafikbeteende

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Swedenrockers Living life on two wheels.....
14 augusti 2015 · 835 Inlägg

Dags att lyfta denna.
Inte det absolut värsta jag vet, men det värsta idag var när jag låg på E18 mot Västerås och kom i kapp fem förvuxna barn på motorcykel. De höll inte max laglig hastighet men likväl så skulle de köra i vänsterfilen även fast det var andra trafikanter som ville om och fritt var det i högerfilen.
Jävla fjantar......

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 17 486 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Dags att lyfta denna.
Inte det absolut värsta jag vet, men det värsta idag var när jag låg på E18 mot Västerås och kom i kapp fem förvuxna barn på motorcykel. De höll inte max laglig hastighet men likväl så skulle de köra i vänsterfilen även fast det var andra trafikanter som ville om och fritt var det i högerfilen.
Jävla fjantar......

Hade du inte din Haubits med dig? Dödssynd! Kört mycket i kö idag. Får se en hel del kul då. Suck...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Swedenrockers Living life on two wheels.....
14 augusti 2015 · 835 Inlägg

Åkte firmasläde, måste sköta mig då, inte sjunka till andras nivå.
Men dags att köra med dashcam igen kanske så det blir lite material att ladda upp.....

Hybridsmurfen skrev:
Hade du inte din Haubits med dig? Dödssynd! Kört mycket i kö idag. Får se en hel del kul då. Suck...

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang