Däckstrech

VWiktor Proffsig amatör
22 april 2012 · 91 Inlägg

Manne skrev:

VWiktor skrev:
tror det blir ett par 185/45r15
har läst lite och tror inte att det är så stor idé att ha "uställnings" utséende på bilen när jag ska ha den å åka fort med. läste att stretchade däck försämmrar både livslängd och väghållning.

De är fullt brukbart med stretchade däck, jag har aldrig upplevt att de skulle vara sämre på nåt sätt.
Å ja brukar å sladda å leka.
Man kan ju kompromissa lite, behöver ju inte köra med extremstretch.

De med att de försämrar livslängd å väghållning måste komma från en däckverkstad där dom vill sälja bredare, dyrare däck.

Jo men du kör volvo å, du kan sladda och leka på fälg med en volvo utan å känna skillnad.
Dedär med livslängd och väghållning fick jag höra av min fordonslärare som jobbat på däckfirma i bra många år.

Så länge det är dyrt är det bra!
Manne Jajjemen!
22 april 2012 · 1 512 Inlägg

granadadr skrev:
nja håller inte riktigt med dig där,, med ett strechat däck  så belastar du ju stommen mer pga stretchingen samt att fälgarna får mer stryk, vet dock inte hur mkt det påverkar,, sen att ett bredare däck skulle vara dyrare stämmer inte,, ett 215/40-18" är dyrare än ett 225/40-18" wink bebror på dimetionen på däcket,, en dimetion som säljer mkt blir billigare

Du måste inte hålla med, ja skriver bara mina åsikter å erfarenheter smile
Har ingen i bekantskapskretsen som upplevt att däcken skulle ge med sig pga att dom är stretchade.


Nu snackar ja inte om en dimention bredare tongue
Tex de billigaste 245/35-17 på dackonline kostar 1222kr
215/40 17 kostar 526 kr.

Klart som fan dom vill sälja på dig de dyra däcket på en däckverkstad tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Manne Jajjemen!
22 april 2012 · 1 512 Inlägg

VWiktor skrev:
Jo men du kör volvo å, du kan sladda och leka på fälg med en volvo utan å känna skillnad.
Dedär med livslängd och väghållning fick jag höra av min fordonslärare som jobbat på däckfirma i bra många år.

Haha, fattar inte vad de är med folk å bilmärken. Är du på riktigt lr? lol

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
granadadr
22 april 2012 · 7 294 Inlägg

Manne skrev:

VWiktor skrev:
Jo men du kör volvo å, du kan sladda och leka på fälg med en volvo utan å känna skillnad.
Dedär med livslängd och väghållning fick jag höra av min fordonslärare som jobbat på däckfirma i bra många år.

Haha, fattar inte vad de är med folk å bilmärken. Är du på riktigt lr? lol

jo håller faktiskt med dig wink märke har INGEN betydelse,, jag klankar inte ner nån offentligt bara för att jag råkar ogilla deras bilmärke wink deras val smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
VWiktor Proffsig amatör
22 april 2012 · 91 Inlägg

Manne skrev:

VWiktor skrev:
Jo men du kör volvo å, du kan sladda och leka på fälg med en volvo utan å känna skillnad.
Dedär med livslängd och väghållning fick jag höra av min fordonslärare som jobbat på däckfirma i bra många år.

Haha, fattar inte vad de är med folk å bilmärken. Är du på riktigt lr? lol

ojoj..

Så länge det är dyrt är det bra!
Manne Jajjemen!
22 april 2012 · 1 512 Inlägg

granadadr skrev:
jo håller faktiskt med dig wink märke har INGEN betydelse,, jag klankar inte ner nån offentligt bara för att jag råkar ogilla deras bilmärke wink deras val smile

De måste gå å hålla ett samtal om däck utan att märket på bilen ska behöva blandas in tongue


VWiktor skrev:
ojoj..

Nej de va fel, nästan rätt. http://www.oijoij.com/

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Grabber Dagdrömmare
12 juni 2012 · 2 836 Inlägg

Tillåter mig komma med lite humor. lol

VWiktor skrev:
7" breda 15"

125/90R15 på 6"
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52381/52381-c78ff315f5c26985878db6f7e535fd1f.jpg

Senast redigerat av Grabber (12 juni 2012)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Volvo_Mannen Volvoskadad
12 juni 2012 · 6 017 Inlägg

VWiktor skrev:
tror det blir ett par 185/45r15
har läst lite och tror inte att det är så stor idé att ha "uställnings" utséende på bilen när jag ska ha den å åka fort med. läste att stretchade däck försämmrar både livslängd och väghållning.

Nja, viss stretch ger bättre grepp faktiskt, och det pga ökad kontaktyta. Tex så får man mer kontaktyta med ett 225 däck på en 9" fälg än en 8" fälg.

Jonas
Bojjann
12 juni 2012 · 474 Inlägg

165/45-15.. kolla in min gamla jetta så ser du hur de ser ut smile

BMW E34 540 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang