Volvo 940 Exteriör, Styling mm. Första Bilen!

Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson
  • 171 Följare
  • 320 899 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 oktober 2014
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
14 oktober 2012 · 484 Inlägg

OTAKU skrev:

mmathson skrev:

OTAKU skrev:

Det är fint som bara den att det börja hända saker. big_smile Synd du ej hade pengar så det kunde hänt lite snabbare hmm Men det jag tycker du ska göra som är så klart min åsikt. big_smile Det är att den ska sänkas en bra bit, annat slut rör / avgassystem big_smile Lite solfilm på rutterna samma blinkers färg runt om nya kontors stolar & 4 punkts bälte eller 6 punkts bälte & Sparco Harness bar. smile Sen kommer jag inte på mer just nu för stunden hehe

Ja, avgassystemet ska bytas... i alla fall byta katalysatorn och bakåt till 3". Stolar står på listan tillsammans med sänkningssats och nya dämpare. Toning kommer, men kan köpa lite "add-on kit" för de pengarna. Jag kan kanske köpa brorsans vita blinkers fram om han ska skaffa USA, men vi får se.
Blir nog inget 4 punk i början... jag kommer nog köra med vanligt och se hur jag tar det därifrån.
Stol börjar jag vela. Vet inte om det är värt 10 000kr för 2 stolar. Jag kan ju alltid köpa GT3 kopior (http://www.realcar.se/product.php?id_product=24536) som kostar 3600kr. Man kan göra ganska mycket med 6400kr. Så här är lite hur jag tänker. Inte lätt att ha ett sånt här projekt när inkomsten är liten.

För mer info om vad som ska göras kolla på första inlägget i projekttråden.

Vad är egentligen add-on kit ? Jag köpte Evo 2 Plus & 4 Punkts bälte http://www.garaget.org/?car=102102&image=2621169 för att utan bälte så är stol onödigt tycker jag då kan man lika gärna ha original. Men det är ju så klart min åsikt. Ja det är lite jobb på det.

Add-on är när du sätter på något på original utan att byta ut. Du byter inte ur original. Du byter t.ex. inte fronten utan byter kanske läppen. Hoppas du börjar förstå med min taffliga förklaring.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
14 oktober 2012 · 484 Inlägg

epafolle skrev:

munkenpetersen skrev:
add-on= lägga till. Du lägger helt enkelt till en plastbit big_smile

Haha så lätt förklarat det bara kan bli tongue.
Dagens!

Varför gör jag allt så svårt big_smile. Jaja, vi får se hur jag ska ta nästa steg i projektet och när det blir av.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
20 oktober 2012 · 484 Inlägg

Nu är det nya emblemet på plats! Hoppas ni tycker om det smile

Lite dåliga bilder men kan bero på att det är mobilen och att det är spegel i texten på emblemet.

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-40a6a20c04a090da1f7a47760466d3b6.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-cd03e6501a2c66df353c194036cc37e3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173228/173228-d1b2b85645669003cad0d2b229926ff6.jpg

Vi ska försöka få in bilen på hjulinställning nästa vecka innan den börja slita snett. Efter det blir det nya framblinkers eftersom jag inte kan sätta dit det ena ögonlocket då den högra blinkersen är trasig sad

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
21 oktober 2012 · 484 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:
Snyggt! Hur fick du bort ditt gamla emblem utan att ha sönder hela ribban? Min gick i bitar hmm

Jag behövde inte ta bort det gamla. Mitt satte man bara över smile Köpte det av Vita_Vargen här på Garaget. (http://www.garaget.org/annonser/prylar/ … ill_323901).
Det funkar typ som ett klistermärke, men se till att yta är ren först. Jag körde lite T-Sprit på original emblemet för så det blev rent.
Det nya emblemet är så pass tunt så man kan sätta det över original smile Jätte nöjd eftersom alla kör på "Nya" emblemet eller det "Gamla". Ingen har Volvo R-Sport smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
21 oktober 2012 · 484 Inlägg

Hålla gärna koll på först inlägget i tråden. Det visas vad som ska göras och vad som jag håller på med. Allt som står inom parentes tänker ja fortfarande om det ska vara med. Listan kommer förändrar hela tiden. Ge gärna förslag på vad som kan läggas till. Jag vet redan om vindavvisare, sänkning, trimning, vita blinkers, etc... (Det vanliga som folk brukar säga att man ska göra smile)

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
31 oktober 2012 · 484 Inlägg

Va på skroten idag och letade Vita bakblinkers, men var tyvärr redan tagna. Jaja, kommer fler tillfällen. Jag fick kör lite mer iaf. Annars står det ganska still i projektet. Siktar på att sticka in till Stylit i Helsingborg imorgon kväll då de har kvällsöppet och köpa vita framblinkers smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
1 november 2012 · 484 Inlägg

Var precis ute och spolade av bilen och fälgarna. Gick väldigt lätt att rengöra fälgarna då jag hade vaxat de, så det ända jag behövde göra var att torka av dem. Men fy fan vad kallt det var ute! Nu längtar jag verkligen till sommarvädret och solen!

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
1 november 2012 · 484 Inlägg

robb192 skrev:
går bra för dej nu! fortsätt så, snart har du en riktigt grym bil att köra när lappen kommer!

Tack! Nja, eftersom man är entusiast blir man aldrig klar tongue Men ja, den kommer nog vara ganska snygg när jag får körkortet smile Nu blir det att satsa på nya dämpare och sänkning.
Sen senare ikväll ska man in till Stylit i Helsingborg då de kommer ha kvällsöppet med 10-90% rabatt. Vi får se vad jag kommer hem med, men ska köpa vita framblinkers om de har fått hem de än smile

Senast redigerat av mmathson (1 november 2012)

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
2 november 2012 · 484 Inlägg

JM-Racing skrev:

robb192 skrev:
toning rutor är nått som gör STOR skillnad!

Rättning: Proffstoning är något som gör stor skillnad, gentemot Biltematoning som bara bubblar, och ser rakt ut förjävligt ut och bara bonnigt. Proffs med mörka bakrutor och ljusa fram är den ultimata toningen på en bil, oavsätt vilken!

- Jimmy.

Ja, blir toning senare. Har ett proffs i Helsingborg som gör det för en hyfsat peng och jag kan välja mellan 7 olika "ljusinsläpp" smile

Fyndade vita bakblinkers/bakljus igår till bilen. De hade inte fått in Vita fram än, så kommer nog förbi någon annan gång och plockar upp när de fått in dem smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
2 november 2012 · 484 Inlägg

Har nu bytt till de Vita bakblinkers/bakljus. Här är en bild före och efter smile

Före:
https://www1.garaget.org/archive/174/173228/285112/285112-2825512.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/archive/174/173228/285112/285112-2943052.jpg

Blev ganska stor skillnad smile

Nu ska jag bara vänta på Vita fram, sen ska jag lämna in sakerna på lack smile (Lyktlister utan hål, Ögonlock, Ventilkåpa, Kamremskåpa) Förslag på något mer?

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
2 november 2012 · 484 Inlägg

Lindskog944 skrev:
Fan va najs! letar vita bak till min också men vill inte köpa nya för tusen spänn :p stor skillnad iaf!

Ända sättet att få Vita bak under tusen spänn är att leta på skroten eller köpa när de sälja med rabatt smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
2 november 2012 · 484 Inlägg

munkenpetersen skrev:

mmathson skrev:

Lindskog944 skrev:
Fan va najs! letar vita bak till min också men vill inte köpa nya för tusen spänn :p stor skillnad iaf!

Ända sättet att få Vita bak under tusen spänn är att leta på skroten eller köpa när de sälja med rabatt smile

finns fler sätt mohahhaha big_smile dock inte lagliga tongue

Oh Yes! smile Glömmde det XD

Senast redigerat av mmathson (2 november 2012)

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
14 november 2012 · 484 Inlägg

Hej! Det var ett tag sen jag skrev.
Förlåt för det inte har blivit så mycket, men det är lite skola i vägen sad Väntar också på vita blinkers. En ska som däremot är gjord är hjulinställning smile Mycket nöjd.
För ca 2 veckor sedan försökte jag och pappa sätta på oljetrycks sensorn så in mätare kan fungera, och självklart får det inte plats pga. att oljefiltret var för stort, så ska beställa ett mindre men lika brafrån L-M-R.

Nu en sista sak, jag hade tänkt att byta tändkablar till ett par snyggare och bättre smile Har hittat dessa från KLRacing: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mod … -85mm.html   Är de något att ha? Och påverkar det bränsleförbrukning eller något annat eftersom de är grövre än Original.

Skulle uppskatta all hjälp. Tips om andra Tändkablar och annan förfining i motorrummet är välkomna!

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
15 november 2012 · 484 Inlägg

zemet skrev:
Märkte du någon skillnad på bilen efter framvagnsinställningen? Min har ju gått 35K mil nu och är dessutom sänkt så funderar på att göra det om det gör någon större skillnad på rwd bilar?

Ja, blev stor skillnad på min smile Hjulinställningen fixade mitt ratt vibrerande runt 100 km/h och det känns mycket bättre (svårt att beskriva, eller så är det bara jag som har för mig att det gör skillnad).


Det från L-M-R är detta: http://www.l-m-r.se/p/oljefilter-volvo-penta-mini.html Ett Volvo Penta.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
16 november 2012 · 484 Inlägg

Visst är det smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
17 november 2012 · 484 Inlägg

robb192 skrev:
det oljefiltret ska vara lite mindre så då borde du få dit allt smile

Tror jag också. Nu händer typ INGET på bilen... Mest pga. skola och att kassan inte är överdrivet stor tongue, så det mesta kommer nog komma efter Jul smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
2 december 2012 · 484 Inlägg

Update!

Fick en överraskning idag när man gick upp. Jag vet att det är lag på vinterdäck nu, men man behöver inte trycka upp det i ansiktet på mig!

Blev konstigt med fokuset på kameran så det blev mörkare, men ni ser vad det är smile

https://www1.garaget.org/archive/174/173228/285112/285112-2964896.jpg

https://www1.garaget.org/archive/174/173228/285112/285112-2964899.jpg

https://www1.garaget.org/archive/174/173228/285112/285112-2964900.jpg

Vingen blev snöskyffel. Äntligen snö i Skåne!

Kommer nog inte hända något på en månad sad Har de sista veckorna i skolan nu innan lov och då blir det en hel del prov (ca 1-2 prov i veckan) så har inte tid och ork sad. Men efter Julafton blir det nog lite mer saker som händer då man förhoppningsvis har fått grejer till bilen/bidrag till bilen.

Återkommer när det börjar lugna ner sig i plugget.

Hoppas ni fortfarande följer mitt projekt smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
16 december 2012 · 484 Inlägg

Update!

Nu är vinterdäcken på! Nu är jag laglig igen smile Rengjorde också 18":arna innan de gick in i förvar smile
(Bilder kommer senare)

Det var bara en sak som gav oss ett frågetecken. När vi skulle flytta på bilen hade den nästan ingen bensin i tanken och vi har för oss att vi hade tankat full tank, så nu misstänker vi att några har slangat den sad
Hatar när folk inte har en hjärna att tänka med!

Jaja, nästan gång får man väll ta en bild på bränsle mätaren innan man låter bilen stå still.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
16 december 2012 · 484 Inlägg

zemet skrev:

mmathson skrev:
Update!

Nu är vinterdäcken på! Nu är jag laglig igen smile Rengjorde också 18":arna innan de gick in i förvar smile
(Bilder kommer senare)

Det var bara en sak som gav oss ett frågetecken. När vi skulle flytta på bilen hade den nästan ingen bensin i tanken och vi har för oss att vi hade tankat full tank, så nu misstänker vi att några har slangat den sad
Hatar när folk inte har en hjärna att tänka med!

Jaja, nästan gång får man väll ta en bild på bränsle mätaren innan man låter bilen stå still.

Skaffa tanklås eller en sån fjäder man kan sticka ner i bränsleröret så man inte kan få ner någon slang där. Är ju ändå närmare 1000 kr bensin i en full tank nu så det är ju en del pengar.

Ja, det är ju en del pengar. Jag har lås på tanklocket, men ingen nyckel som passar i det sad Skit också!
Var kan man få tag på en sådan fjäder du snackar om?

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
16 december 2012 · 484 Inlägg

samueel skrev:
läst hela tråden och de kommer följas, fan va fint med en bil innan körkort! de vill inte far min gå med på sad så får läsa och sukta efter en egen! big_smile

smile Ja, det var inte min idé att skaffa bil. Men jag tror pappa började förstå mitt bilintresse då jag satt framför dator och letade bilar på blocket smile Jag blev överlyckligt och kan knappt tro att jag faktiskt äger en bil smile. Jag kan ju övningsköra i den också så det är inga onödiga pengar smile.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang