Volvo 940 Exteriör, Styling mm. Första Bilen!

Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson
  • 171 Följare
  • 320 494 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 oktober 2014
Robb192 Tokig 08a
23 januari 2014 · 1 019 Inlägg

såja Mathsson!

äntligen lite läsning!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
27 januari 2014 · 1 481 Inlägg

vad kostade det att göra iordning stolen? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
22 februari 2014 · 484 Inlägg

Liten uppdatering.
Har idag beställt 4 sprejburkar Svart Plasti Dip för att se hur det skulle se ut med svarta R fälgar. Hoppas det blir bra!
Kommer säkert någon gång i veckan. Om det ser bra ut ska jag säkert planera in lackering av fälgarna... någon som vet vad man ska satsa på om man bestämmer sig för att lacka? Våt- eller Pulverlack?

mvh Mathson

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Eliiaasson Low is a lifestyle
22 februari 2014 · 364 Inlägg

mmathson skrev:
Liten uppdatering.
Har idag beställt 4 sprejburkar Svart Plasti Dip för att se hur det skulle se ut med svarta R fälgar. Hoppas det blir bra!
Kommer säkert någon gång i veckan. Om det ser bra ut ska jag säkert planera in lackering av fälgarna... någon som vet vad man ska satsa på om man bestämmer sig för att lacka? Våt- eller Pulverlack?

mvh Mathson

Pulver hade jag valt utan tvekan smile

mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
22 februari 2014 · 484 Inlägg

Eliiaasson skrev:

mmathson skrev:
Liten uppdatering.
Har idag beställt 4 sprejburkar Svart Plasti Dip för att se hur det skulle se ut med svarta R fälgar. Hoppas det blir bra!
Kommer säkert någon gång i veckan. Om det ser bra ut ska jag säkert planera in lackering av fälgarna... någon som vet vad man ska satsa på om man bestämmer sig för att lacka? Våt- eller Pulverlack?

mvh Mathson

Pulver hade jag valt utan tvekan smile

Okej... Vad kostar det ungefär att pulverlacka 4st fälgar i Svart?

Tips på ställen nära Helsingborg hade varit tacksamt smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Eliiaasson Low is a lifestyle
22 februari 2014 · 364 Inlägg

mmathson skrev:

Eliiaasson skrev:

mmathson skrev:
Liten uppdatering.
Har idag beställt 4 sprejburkar Svart Plasti Dip för att se hur det skulle se ut med svarta R fälgar. Hoppas det blir bra!
Kommer säkert någon gång i veckan. Om det ser bra ut ska jag säkert planera in lackering av fälgarna... någon som vet vad man ska satsa på om man bestämmer sig för att lacka? Våt- eller Pulverlack?

mvh Mathson

Pulver hade jag valt utan tvekan smile

Okej... Vad kostar det ungefär att pulverlacka 4st fälgar i Svart?

Tips på ställen nära Helsingborg hade varit tacksamt smile

Ställen omkring dig har jag ingen aning om men här så tog dom ca 300kr fälgen har jag för mig smile

mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
22 februari 2014 · 484 Inlägg

Eliiaasson skrev:

mmathson skrev:

Eliiaasson skrev:

Pulver hade jag valt utan tvekan smile

Okej... Vad kostar det ungefär att pulverlacka 4st fälgar i Svart?

Tips på ställen nära Helsingborg hade varit tacksamt smile

Ställen omkring dig har jag ingen aning om men här så tog dom ca 300kr fälgen har jag för mig smile

Okej, tack ändå. Låter löjligt billigt, men vet inte hur det är här nere.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Eliiaasson Low is a lifestyle
22 februari 2014 · 364 Inlägg

mmathson skrev:

Eliiaasson skrev:

mmathson skrev:

Okej... Vad kostar det ungefär att pulverlacka 4st fälgar i Svart?

Tips på ställen nära Helsingborg hade varit tacksamt smile

Ställen omkring dig har jag ingen aning om men här så tog dom ca 300kr fälgen har jag för mig smile

Okej, tack ändå. Låter löjligt billigt, men vet inte hur det är här nere.

Japp, fanns massa olika färger och "blankheter" att välja mellan så värt pengarna helt klart smile

mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
22 februari 2014 · 484 Inlägg

Eliiaasson skrev:

mmathson skrev:

Eliiaasson skrev:
Ställen omkring dig har jag ingen aning om men här så tog dom ca 300kr fälgen har jag för mig smile

Okej, tack ändå. Låter löjligt billigt, men vet inte hur det är här nere.

Japp, fanns massa olika färger och "blankheter" att välja mellan så värt pengarna helt klart smile

Tack! Ska ha det i åtanken. Visste inte att det fanns olika "blankheter". smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Radeby
23 februari 2014 · 50 Inlägg

finns pulverlackering i vallåkra som gör rätt schyssta grejer om det inte är för långt för dig smile

Volvo 945 (1995)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
23 februari 2014 · 484 Inlägg

Radeby skrev:
finns pulverlackering i vallåkra som gör rätt schyssta grejer om det inte är för långt för dig smile

Nä då, det är inte för långt. Har sökt lite och hittade Landskrona Industrilack... ska höra lite med dem.
Tack iaf!

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
23 februari 2014 · 1 481 Inlägg

Kör med plastidipen på? tongue

Annars finns Fälgfixarna i Helsingborg, kalasbra killar! http://www.falgfixarna.se/prislista.html

Dock är dem inte de billigaste men dom gör bra jobb!! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
23 februari 2014 · 484 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:
Kör med plastidipen på? tongue

Annars finns Fälgfixarna i Helsingborg, kalasbra killar! http://www.falgfixarna.se/prislista.html

Dock är dem inte de billigaste men dom gör bra jobb!! smile

Landskrona industrilack gör det för 600kr per fälg. Fälgfixarna gör det för 1100kr per fälg... Är gladare att betala 2400kr än 4400kr.
Sen får vi se hur det blir med Plasti Dip, om jag ska ha svarta fälgar alltså. Men tror det kan bli rätt bra. Ska göra lackeringen i sommar i så fall då Plasti Dippen håller ett bra tag smile

Lackering av Sidokjolar, tryckrör, ventilkåpa, kamremskåpa, mm ska göras först innan man har körkort smile

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
23 februari 2014 · 1 481 Inlägg

mmathson skrev:

Turbo-Fransson skrev:
Kör med plastidipen på? tongue

Annars finns Fälgfixarna i Helsingborg, kalasbra killar! http://www.falgfixarna.se/prislista.html

Dock är dem inte de billigaste men dom gör bra jobb!! smile

Landskrona industrilack gör det för 600kr per fälg. Fälgfixarna gör det för 1100kr per fälg... Är gladare att betala 2400kr än 4400kr.
Sen får vi se hur det blir med Plasti Dip, om jag ska ha svarta fälgar alltså. Men tror det kan bli rätt bra. Ska göra lackeringen i sommar i så fall då Plasti Dippen håller ett bra tag smile

Lackering av Sidokjolar, tryckrör, ventilkåpa, kamremskåpa, mm ska göras först innan man har körkort smile

Ja det är ju det tongue

Ska själv beställa hem lite plastidip till den röde big_smile

Vill ha hem den nu så man kan börja pilla med den, kliar nåt fruktansvärt i fingrarna!! tongue

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
golfmk_3 Putsnörd!
24 februari 2014 · 277 Inlägg

Så tråkigt att priset på pulverlack har höjts så mycket, för 2 år sedan så kostade det mig (med viss rabatt) 1000kr för 4 fälgar på Landskrona Industrilack. Det stället jag jobbade på innan lämnade alla sina plåtdelar där, därför jag fick rabatt. Detta var med blästring! (4st 15" fälgar)
I dagens läge får jag betala det dubbla för samma behandling (2000kr för 4 fälgar) då jag fortfarande har lite "kompispris". Undrade varför priset hade blivit så högt och hon svarade att priset på färg hade stigit väldigt mycket.
Men ändå. Att det kan stiga så mycket så fort.
Kolla i Vallåkra också smile

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
3 mars 2014 · 484 Inlägg

Liten kort uppdatering!

Fick ett meddelande från Dipyourcar.se förra vecka där de sa att de hade för tillfället slut på Svart Plastidip. Jag valde då att vänta än att köpa deras egna. Jag tror mer på en produkt som jag vet att många använder och är nöjd med.

Sen lite snack angående trimning smile (Skulle komma förr eller senare).
Skulle någon kunna ge mig en lista på vad som ska inhandlas om jag vill trimma bilen till max med original 13c turbo.
(Skulle uppskatta om det kom priser med på alla saker som behövs).

Anledningen till att jag inte vill byta till en större turbo är att jag inte orkar byta turbon varje gång man ska besiktiga bilen. (Och lite av en kostnadsfråga). Vet att vissa kommer igenom med större turbo, men jag vill inte ta risken hmm

Allt för idag!

// Mathson

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Robb192 Tokig 08a
3 mars 2014 · 1 019 Inlägg

spridare, 3"lmm 3" dp, ryck wg slangen eller svetsa fast wgn i öppet läge å se hur länge de håller big_smile
haha

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Stagern Volvo 940 mekaniker
3 mars 2014 · 402 Inlägg

min brorsa har kört igenom besiktningen med t19 turbo (runt 300 hk) två gånger men han har översig behövt rätt mycket sprit pga avgasvärdena men annars har de inte varit nåt problem smile

mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
3 mars 2014 · 484 Inlägg

robb192 skrev:
spridare, 3"lmm 3" dp, ryck wg slangen eller svetsa fast wgn i öppet läge å se hur länge de håller big_smile
haha

Skulle uppskattat lite mer seriöst svar big_smile
Jag har inga problem att spendera pengar, men jag vill inte snåla eller betala för mycket.

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Robb192 Tokig 08a
3 mars 2014 · 1 019 Inlägg

mmathson skrev:

robb192 skrev:
spridare, 3"lmm 3" dp, ryck wg slangen eller svetsa fast wgn i öppet läge å se hur länge de håller big_smile
haha

Skulle uppskattat lite mer seriöst svar big_smile
Jag har inga problem att spendera pengar, men jag vill inte snåla eller betala för mycket.

hahha 3" lmm 3" o 3"dp samt spridare är la seriöst ^^

en bekant körde med fastsvetsad wg på sin d24 ^^
laddade 2.6 bar sen sa stackarna upp sig big_smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang