Volvo 850 t5 - Byte av avgassystem! Vilket?

TernFis
23 april 2012 · 246 Inlägg

Håller på att göra vid bilen lite för att göra den mer alldaglig, typ tar bort toningen och dekaler!

Men jag måste byta avgassystem.. Det som sitter på nu är gott och blandat i alla storlekar som avslutas med en japsdämpare så bilen låter värre än en a-traktor tongue

3" downpipe samt kat sitter redan på så halvsats är det jag letar efter.


Jag har tittat runt lite på olika märke och undrar nu vilka ni tycker?

Simons (Ray)?
BSR?
JT?

Kanske något annat märke?

Är riktigt trött på ljudet ifrån bilen nu och vill ha lite sportigt ljud men ska ändå vara behagligt inne i kupén vilket det inte är nu...

Tack på förhand! smile

LuddizR
24 april 2012 · 219 Inlägg

Bsr e grymt bra system! big_smile men JT har skönast ljud men sämre kvallite smile

Volvo 850R "Tjugoplussarn" (1996)
Drunk A.Sörman
24 april 2012 · 1 299 Inlägg

Jt bästa ljudet smile

TernFis
24 april 2012 · 246 Inlägg

Men låter inte JT lite väl mycket? tongue

Är inne på ett BSR! Men jag har ju 3" kat.. får man med någon "adapter" från kat-halvsatsen?

LuddizR
24 april 2012 · 219 Inlägg

Vilket märke är 3" och katten då? smile

Volvo 850R "Tjugoplussarn" (1996)
Drunk A.Sörman
24 april 2012 · 1 299 Inlägg

Beror helt på vad man själv tycker trodde det skulle låta mer än va det gör.Här har du hur det låter i bilen med jt3 hela vägen en ljuddämpare.

http://www.garaget.org/video/118554

Jag hade bsr halvsats lite för tyst för min smak.

RDSweden
24 april 2012 · 2 Inlägg

Simons halvsats är mycket bra! Har mycket bra erfarenhet av Simons. Monterat många.... smile Du får säkert svetsa om mellan framrör till bakre delen. Ferrita har oxå system.
Vi har rabatt på samtliga leverantörer och självklart kan vi erbjuda våra skräddarsydda system.

TernFis
24 april 2012 · 246 Inlägg

LuddizR skrev:
Vilket märke är 3" och katten då? smile

Ingen aning haha! tongue Förra ägaren sa JT.. men han sa även att jag hade 3" hela vägen.. men har lite allt möjligt där under..

Drunk skrev:
Beror helt på vad man själv tycker trodde det skulle låta mer än va det gör.Här har du hur det låter i bilen med jt3 hela vägen en ljuddämpare.

http://www.garaget.org/video/118554

Jag hade bsr halvsats lite för tyst för min smak.

Jo din lät ju ganska gött, men ja xD

RDSweden skrev:
Simons halvsats är mycket bra! Har mycket bra erfarenhet av Simons. Monterat många....  Du får säkert svetsa om mellan framrör till bakre delen. Ferrita har oxå system.
Vi har rabatt på samtliga leverantörer och självklart kan vi erbjuda våra skräddarsydda system.

Jo tror det faktiskt står mellan BSR eller Simons pga den kvaliten på JT? Vad menar du nu? yikes

JimmyAndersson
24 april 2012 · 1 679 Inlägg

Jag kanske inte bidrar så mycket, men finns ett klipp under min, org DP med org kat med hemmabyggt 3 tum efter kat utan dämpare smile
Kanske nån slags referens punkt smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
RDSweden
24 april 2012 · 2 Inlägg

Vi jobbar med avgassystem och byggnation på bilar, grenrör tryckrör mm.

Vi har möjlighet att erbjuda avgassystem till kunders önskemål.

Simons, Ferrita, JT mm och universial delal katalysatorer mm.

TernFis
25 april 2012 · 246 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Jag kanske inte bidrar så mycket, men finns ett klipp under min, org DP med org kat med hemmabyggt 3 tum efter kat utan dämpare smile
Kanske nån slags referens punkt smile

Haha alltså den låter ju som en traktor! xD Min låter som en väldigt slö och gammal traktor och vill att den ska låta som en bil! tongue

RDSweden skrev:
Vi jobbar med avgassystem och byggnation på bilar, grenrör tryckrör mm.

Vi har möjlighet att erbjuda avgassystem till kunders önskemål.

Simons, Ferrita, JT mm och universial delal katalysatorer mm.

Hehe ok! Ska kolla upp vad det är som sitter där under i nästa vecka så får jag bestämma hur jag gör!

Sitter det ordentligt framrör och kat så blir det ett BSR! Tyckte min lokala bilmekaniker trots att han är försäljare för  Simons, men är det skit som sitter där så blir det JT 3" hela vägen med 2 dämpare!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang