Turbo vakuumslangar SAAB 99 Turbo?

dacke78
25 april 2012 · 42 Inlägg

Goder afton!

På min "nya" bil (99 Turbo -80) så har turbon vart bytt en gång, (till en nyare turbo, då den har intregerad WG) från GIK.

På den sitter det 2 lösa slangar som slutar mitt i ingenstans.

Den ena går ut från kompressordelen (heter det så?hmm, är ganska grön på turbobilar) via en nippel, typ...
den andra sitter på WG-klockan.

Så efter att ha kollat i rep. handboken där de visar en bild med den externa WG:n så tycker jag det ser ut som att Slangen går från kompressordelen till WG:n.

Så min fråga är helt enkelt: Ska mina två slangar helt enkelt kopplas ihop (eller förbinda punkterna medelst lämligast sätt?tongue

Har inte haft igång den än så vet inte hur laddet beter sig... tongue

PS. Har i dagsläget ingen bild på turbon och nämnda slangar, kan fixas om någon vill.

dacke78
27 april 2012 · 42 Inlägg

Ingen som vet??

Mattfolk mekare
27 april 2012 · 45 Inlägg

Jag är ganska säker på att dom 2 skall sitta ihop, men ladda upp en bild så är det lättare att säga. smile

Volvo S40 "Black Angel" (2001)
olof102
27 april 2012 · 342 Inlägg

Stämmer som Mattfolk säger, den från kompressorhuset på turbon skall gå till tryckklockan!

Så som du har det nu kommer du troligtvis få duktigt med skenladd.

dacke78
27 april 2012 · 42 Inlägg

Ok, tack för svar! big_smile

dacke78
29 april 2012 · 42 Inlägg

här kommer en bild på turbon med slangar:

http://thumbnails67.imagebam.com/18756/797d29187553470.jpg

Har nu gjort så att jag tog bort den slangen som satt från klockan och satte istället änden på den som går från huset till trycklockan.

Rätt?? hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang