Inkoppling av Carguard T70C

mikeo
26 april 2012 · 247 Inlägg

Jag har lite problem med att koppla in en sladd till mitt Carguardlarm. Det är sladden som är märkt med 2. Den ska anslutas till en sladd som lämnar + spänning då tändningen är på och då motorn dras runt med startmotorn. Problemet är att jag inte har en sladd som lämnar + både då tändningen är på och startmotorn dras runt utan jag har en sladd för då tändningen är på och en sladd då startmotorn dras runt. Tolka jag meningen fel, ska sladden bara kopplas till sladd som lämnar + då tändningen är på? Om inte så vet jag inte hur jag ska lyckas koppla in det. Vill ju gärna att statusindikeringen ska fungera.

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/Larm.jpg

240bns
27 april 2012 · 1 008 Inlägg

Från tändningslåset ska du ha en "15-matning" som behövs, den använder man bland annat till tändning och bränslesystemet, eftersom dessa behöver +matningen även medan startmotorn körs.

Det går förståss även att använda en tändningsmatning som bryts vid startförsök också typ kabeln för "radioläget" det är inga problem, huvudsaken att den känner av att man har vridigt på eller av tändningen för att statusindikering,programmering,automatisk återaktivering etc skall funka.

När kabel nr 2 är strömsatt är normalt larmet spärrat och kan inte aktiveras.

mikeo
28 april 2012 · 247 Inlägg

Tackar för tipset smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang