Angående: Eftersnack Stockholms största bilträff 28/4

Jimmi88 Utlandsboende
30 april 2012 · 37 Inlägg

Freddeponken skrev:

Svana skrev:

Jimmi88 skrev:
Kul träff!! Mycket roliga bilar och feta burnouts. Såg inte många galanter dock ;(
PS. Fan så trist med alla kebaber som kör så jävla fort i sina leasade bmw'ar bland folk, skärpning fö fan!

Det där sista, fan vad det stämmer..man blir så less.
Kul att kolla på en bil som e köpt i orginalskick, lånade eller egna pengar är helt oväsentligt..men vad är det att se?? En ombyggd ascona som någon eldsjäl lagt 1000 arbetstimmar på, eller en äkta Cossie, eller vafan som helst..men får vi slippa dessa orginalbilar som sitter och åker fram och tillbaka full med kebaber som lyssnar på arabtango. Sabbar ju hela stämningen!

Rasistinlägg på hög nivå! detta var ingen gallringsträff där folk avgör vad som är rätt och fel och vad som borde vara där utan en träff där alla är välkomna! kan säga att det var mycket svenskar i sina volvo som också körde som idioter! det är inte hudfärgen som gör hur personen beteer sig! blir fan redig förbannad!

snarare realist än rasist, det handlar varken om ras eller hudfärg.. Jag såg inga volvo 740 som brännde på i 100kmh bland folkmassorna, så äre..

wadde Tryck och pys-åka
30 april 2012 · 884 Inlägg

Men hur PK ni än tycker att det kan verka att inte få vara realist så hör det inte hemma här.
Ni kan ge er på att det rensas eller låses trådar.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Freddeponken
30 april 2012 · 663 Inlägg

Jimmi88 skrev:

Freddeponken skrev:

Svana skrev:

Det där sista, fan vad det stämmer..man blir så less.
Kul att kolla på en bil som e köpt i orginalskick, lånade eller egna pengar är helt oväsentligt..men vad är det att se?? En ombyggd ascona som någon eldsjäl lagt 1000 arbetstimmar på, eller en äkta Cossie, eller vafan som helst..men får vi slippa dessa orginalbilar som sitter och åker fram och tillbaka full med kebaber som lyssnar på arabtango. Sabbar ju hela stämningen!

Rasistinlägg på hög nivå! detta var ingen gallringsträff där folk avgör vad som är rätt och fel och vad som borde vara där utan en träff där alla är välkomna! kan säga att det var mycket svenskar i sina volvo som också körde som idioter! det är inte hudfärgen som gör hur personen beteer sig! blir fan redig förbannad!

snarare realist än rasist, det handlar varken om ras eller hudfärg.. Jag såg inga volvo 740 som brännde på i 100kmh bland folkmassorna, så äre..

så att kalla någon för kebaber som spelar arabtango är inte rasistiskt? njae då har vi olika värderingar! Tänk vad bra om alla höll ihop och gjorde något bra av allt istället för att sitta på forum och gnälla, stanna föraren nästa gång och snacka med dom om dom stör er!

Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
30 april 2012 · 205 Inlägg

Absolut.
Lastbilarna va riktigt kul att se, jävlar vilka jobb det läggs ned på dem..en annan tycker det är tillräckigt mycket slit att hålla en personbil ren..dom åkarna måste ha tålamod att putsa!

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Jimmi88 Utlandsboende
30 april 2012 · 37 Inlägg

Freddeponken skrev:

Jimmi88 skrev:

Freddeponken skrev:

Rasistinlägg på hög nivå! detta var ingen gallringsträff där folk avgör vad som är rätt och fel och vad som borde vara där utan en träff där alla är välkomna! kan säga att det var mycket svenskar i sina volvo som också körde som idioter! det är inte hudfärgen som gör hur personen beteer sig! blir fan redig förbannad!

snarare realist än rasist, det handlar varken om ras eller hudfärg.. Jag såg inga volvo 740 som brännde på i 100kmh bland folkmassorna, så äre..

så att kalla någon för kebaber som spelar arabtango är inte rasistiskt? njae då har vi olika värderingar! Tänk vad bra om alla höll ihop och gjorde något bra av allt istället för att sitta på forum och gnälla, stanna föraren nästa gång och snacka med dom om dom stör er!

Stanna föraren?? Hur då? Var du ens där??? Såg du hur dom bilarna körde, t.ex bmw x5 och några 5-serie i helt orginalskick som stämpla full gas hela rakan?? Och det där med rasistiskt hit och dit så fort man nämner något kulturellt förknippat tillsammans med en folkgrupp är så jävla svenskt, frågar min polare Arash som sitter här brevid om han blir sne för att någon skriver "kebaber" och "arabtango" och han garva bara. Sluta vara så jävla politiskt korrekta hela tiden.
Snälla tillbaka till ämnet nu va?

Freddeponken
30 april 2012 · 663 Inlägg

Jimmi88 skrev:

Freddeponken skrev:

Jimmi88 skrev:

snarare realist än rasist, det handlar varken om ras eller hudfärg.. Jag såg inga volvo 740 som brännde på i 100kmh bland folkmassorna, så äre..

så att kalla någon för kebaber som spelar arabtango är inte rasistiskt? njae då har vi olika värderingar! Tänk vad bra om alla höll ihop och gjorde något bra av allt istället för att sitta på forum och gnälla, stanna föraren nästa gång och snacka med dom om dom stör er!

Stanna föraren?? Hur då? Var du ens där??? Såg du hur dom bilarna körde, t.ex bmw x5 och några 5-serie i helt orginalskick som stämpla full gas hela rakan?? Och det där med rasistiskt hit och dit så fort man nämner något kulturellt förknippat tillsammans med en folkgrupp är så jävla svenskt, frågar min polare Arash som sitter här brevid om han blir sne för att någon skriver "kebaber" och "arabtango" och han garva bara. Sluta vara så jävla politiskt korrekta hela tiden.
Snälla tillbaka till ämnet nu va?

Jo jag var där och ja jag såg det mesta så jag är inte partiskt någon! Sen visst ska man inte svina bland folk men det är en väg, gjorda för bilar och inte för människor som ska stå och ropa burna burna! så är man så dum så man står där när bilarna svinar får man skylla sig själv... sä äre!

JoacimW Ung&Dum
30 april 2012 · 430 Inlägg

Men spela fet roll om det är en "invandrare" eller en svenne bakom ratten finns idioter överallt dra inte det över nån speciell folkgrupp de blir bara onödigt tjaffs ..

Senast redigerat av CurvaN (30 april 2012)

In hoc signo vinces
Jimmi88 Utlandsboende
30 april 2012 · 37 Inlägg

CurvaN skrev:
Men spela fet roll om det är en "invandrare" eller en svenne bakom ratten finns idioter överallt dra inte det över nån speciell folkgrupp de blir bara onödigt tjaffs ..

mm sant.


Så vad gör vi inför nästa gång för att förhindra att någon blir ihjälkörd? Låt oss tänka förebyggande och komma på lösningar istället för att tjabbla, problemet måste lösas eller hur?

Freddeponken
30 april 2012 · 663 Inlägg

Jimmi88 skrev:

CurvaN skrev:
Men spela fet roll om det är en "invandrare" eller en svenne bakom ratten finns idioter överallt dra inte det över nån speciell folkgrupp de blir bara onödigt tjaffs ..

mm sant.


Så vad gör vi inför nästa gång för att förhindra att någon blir ihjälkörd? Låt oss tänka förebyggande och komma på lösningar istället för att tjabbla, problemet måste lösas eller hur?

Ja något dödsfall är ju ingen träff värd!

source011
30 april 2012 · 202 Inlägg

Någon här som har koll på vem det var som filma med GoPro-kamera på taket/höger framskärm? Nissan 200 såg det ut att vara i alla fall smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Widing_ Ödesutmanare
30 april 2012 · 389 Inlägg

Min s13 fick inte synas på sthlmsträffen, då den stod i garaget. Men nu på lördag är det ju Mom i Norrköping och dit kommer jag (förhoppnigsvis wink) haha.. Så hoppas det kommer bra med folk dit också! smile

Vi är ett bra gäng ifrån nyköping som åker iaf! Bilsäsongen är äntligen hääär! big_smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Gc8 Lackerare
30 april 2012 · 587 Inlägg

Widing_ skrev:
Min s13 fick inte synas på sthlmsträffen, då den stod i garaget. Men nu på lördag är det ju Mom i Norrköping och dit kommer jag (förhoppnigsvis wink) haha.. Så hoppas det kommer bra med folk dit också! smile

Vi är ett bra gäng ifrån nyköping som åker iaf! Bilsäsongen är äntligen hääär! big_smile

låter nice ser fram emot att se sin s13

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Widing_ Ödesutmanare
30 april 2012 · 389 Inlägg

audi-fjar skrev:
låter nice ser fram emot att se sin s13

kul o höra smile dock är de lite plastskador efter sladdolyckor oså menmen, den ska ju användas som sagt smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Gc8 Lackerare
30 april 2012 · 587 Inlägg

Widing_ skrev:

audi-fjar skrev:
låter nice ser fram emot att se sin s13

kul o höra smile dock är de lite plastskador efter sladdolyckor oså menmen, den ska ju användas som sagt smile

hehe det är vanligt på sånna bilar har också en liten plast skada men den ska på lack imorron så hoppas den blir färdig smile

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
XL-Dempa
30 april 2012 · 457 Inlägg

Gillar ditt utlägg som att säga jag vill visa min volvo 740 med kapade fjädrar eller min volvo 240 med öppet filter, i stället för en snubbe som har stått i garaget i 250-1000 timmar och skruvat lagt ner sin själ och pengar på bilen smile


ExXtr3me skrev:

Svana skrev:

zortep skrev:
Riktigt kul när det är väldigt mkt folk som kommer  smile

kom lite senare och det räckte för att jag inte skulle hitta en parkering vid ikea !

Tycker att många helt "vanliga" bilar kunde ställt sig nån annanstans så att alla utöver det vanliga kunde vara samlade på en å samma plats !

//Zortep

Bra tanke, tycker samma sak, men det blir både svårt och "taskigt" att stå och döma vilka bilar som ska stå var och hur. Men med hjälp av det goda omdömet hos förare / bilägare och sunt förnuft hade man nog fixat en ganska bra ordning på uställande bilar och risiga bruksbilar.

Jag valde parka på andra sidan Mc Donalds, man ville ju inte skämmas! wink

Klockan är 16.00
"Jag måste börja åka nu för att jag ska parkera 10 mil därifrån för att sedan gå till träffen, jag
har inte lagt ner 100tusen på min bil så jag får inte stå där!"

Eller vadå? En bilträff är väl en bilträff och denna var inte en specifik för något märke alls.
Rätta mig om jag har fel. Jag trodde iallafall denna var för alla, alla som delar ett gemensamt intresse
och det är bilar.
Kvittar väl va man har för bil och hur mycket pengar man har lagt ner på den.
Bilen i sig kanske kan va original men vissa tycker om det och vill ha det så?
Eller att det kanske är ens bruksbil som man tycker om väldigt mycket även fast den inte ser
helt perfekt ut, vad vet jag.

Inte vet jag, men nu lär jag väl få hur många som helst på mig. Men det får jag väl ta.
Jag tycker att en bilträff ska innebära att alla med samma intresse OAVSETT bil så ska man va välkommen.
Bara man kan skilja på mitt och ditt sen att man kan bete sig som folk och respektera andras grejor
samt dela intresset!

Nu var inte det här inlägget direkt pekat åt er två, utan till alla.
Det är ofta man hör såhär i efterhand när man läser någon eftersnackstråd..

Men men, nu ska jag väl inte snacka mera skit. För det är väl det jag gör..

Mvh Anders.

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
hockne
30 april 2012 · 433 Inlägg

CurvaN + 1!


Jag förstår inte!
Att det här ska hålla på varje träff, folk som inte kan fatta att det finns andra bilar och folk inärheten.
Lägg 2 svarta gärna för mig, men fan inte på parkeringen!
Jag gick runt med hunden och kollade bilar, då kommer någon och lägger 2 svarta bakom ryggen på mig.


räffan va grym smile
Mycket bilar och folk.....

Sen fattar inte än varför folk ska komma och dricka,
Fulla som fan och kan knappt stå.
Står med en glass flaska, dricker ur den och kastar den på marken.

Sopotunan står bakom ryggen grabben sa jag

Ja ha ta upp den då.

Hmm........ Tyvärr kommer vi nog inte från alla idioter.

Sent from Samsung Mobile

Senast redigerat av hockne (30 april 2012)

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
PatteN
30 april 2012 · 35 Inlägg

Svana skrev:

PatteN skrev:
Måste få fråga vad det var som hände när alla börja springa åt ett håll ? Såg ut som det vart som ett stort slagsmål? Någon som vet vad som hände?
Grym träff för övrigt, kom dock när det vart mörk och alla lampor slockna..
Nu hoppas vi på att många kommer till Norrköping på första MOM!

Det har redan förklarats två gånger om du läser..

Låt det förklaras 3 gånger...

trollis
30 april 2012 ·

PatteN skrev:

Svana skrev:

PatteN skrev:
Måste få fråga vad det var som hände när alla börja springa åt ett håll ? Såg ut som det vart som ett stort slagsmål? Någon som vet vad som hände?
Grym träff för övrigt, kom dock när det vart mörk och alla lampor slockna..
Nu hoppas vi på att många kommer till Norrköping på första MOM!

Det har redan förklarats två gånger om du läser..

Låt det förklaras 3 gånger...

Patten när du börjar läsa en bok börjar du vel inte på sista sidan? man läser alltid från första eller hur?
bara läsa tråden från sida ett så har du kommit in i matchen du med smile

Freja84
30 april 2012 · 147 Inlägg

Va en ganska trevlig kväll tycker jag, visst va de stök m.m men stog ju inte vid vägen och hängde så märkte inte av så mycket skit.
Förutom de som burnade på parkeringen tyckte jag ändå med så mkt folk va hyfsat lugnt.

BMW M3 E92 "Hulkan2" (2009)
moller83
30 april 2012 · 92 Inlägg

streetracesweden skrev:

moller83 skrev:

streetracesweden skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=rqTel2ufJs8&feature=youtu.be

Går inte att spela upp?

http://www.garaget.org/video/121125

Kanon, nu gick det att se när jag kollade på datorn istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang