Borglig regering - åsikter

mooneye
18 september 2006 · 48 Inlägg

Grattis alla bilägare som röstade blått.
Enligt senaste rapporten från Folksam kommer borgarnas privatiseringar av trafikförsäkringen, enligt deras egen budgetmotion, öka premierna för enskilda bilägare med mellan 1500 kronor till 4000 kronor årligen. Detta innebär en fördubbling av kostnaderna för många bilägare. Genom detta vill man inte bara fördyra för bilägarna utan även smyga in en privat försäkringsmodell för sjukersättningar som kopplas till trafikolyckor. Kostnader som kommer att drabba de med låga förvärvsinkomster.

Dom äldre lever på organ ifrån dom yngre som de äldre har kört ihjäl.
Martin 9-3 Fisketokig
18 september 2006 · 2 997 Inlägg

SaNelito skrev:
Blir väl dem röda som får städa upp om 4 år igen...

Tvivlar starkt på det.

Lev i nuet, just nu så får ju de blå börja styra upp det hela sossarna har ställt till med.

Vad som händer om 4 år får vi återkomma till.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
andast Fjant
18 september 2006 · 187 Inlägg

jonesono skrev:
4 års helvete för sjuka, arbetslösa, för jämställdheten (den är ett stort skämt i deras valmanifest) och för dem som har det sämst ställt i samhället.. tydligt att många tyvärr skiter fullständigt i dem. Om 4 år kommer jag glädjas av att borgarna har gjort sitt och att maktskifte kommer ske.. blir en fin repris det här. Tragiskt bara att det är som det är nu!

word...

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
Martin 9-3 Fisketokig
18 september 2006 · 2 997 Inlägg

mooneye skrev:
Grattis alla bilägare som röstade blått.
Enligt senaste rapporten från Folksam kommer borgarnas privatiseringar av trafikförsäkringen, enligt deras egen budgetmotion, öka premierna för enskilda bilägare med mellan 1500 kronor till 4000 kronor årligen. Detta innebär en fördubbling av kostnaderna för många bilägare. Genom detta vill man inte bara fördyra för bilägarna utan även smyga in en privat försäkringsmodell för sjukersättningar som kopplas till trafikolyckor. Kostnader som kommer att drabba de med låga förvärvsinkomster.

räkna ut de tusenlapparna mot sänkt inkomstskatt, alla miljöväxlingsmiljarder kommer inte inträffa så är det inget att komma med.

Kommer i slutändan bli mycket trevligt med blå regering, arbetslösa kommer lättare få jobb.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Nknn
18 september 2006 ·

Martin 9-3 skrev:

mooneye skrev:
Grattis alla bilägare som röstade blått.
Enligt senaste rapporten från Folksam kommer borgarnas privatiseringar av trafikförsäkringen, enligt deras egen budgetmotion, öka premierna för enskilda bilägare med mellan 1500 kronor till 4000 kronor årligen. Detta innebär en fördubbling av kostnaderna för många bilägare. Genom detta vill man inte bara fördyra för bilägarna utan även smyga in en privat försäkringsmodell för sjukersättningar som kopplas till trafikolyckor. Kostnader som kommer att drabba de med låga förvärvsinkomster.

räkna ut de tusenlapparna mot sänkt inkomstskatt, alla miljöväxlingsmiljarder kommer inte inträffa så är det inget att komma med.

Kommer i slutändan bli mycket trevligt med blå regering, arbetslösa kommer lättare få jobb.

Visst, det kan hända att siffran sjunker på arbetslösheten med några procentenheter, och det är bra, men de som fortfarande itne kan jobba då, pga sjukdomar m.m. Hur går det för dem?

Martin 9-3 Fisketokig
18 september 2006 · 2 997 Inlägg

N0kan skrev:

Martin 9-3 skrev:

mooneye skrev:
Grattis alla bilägare som röstade blått.
Enligt senaste rapporten från Folksam kommer borgarnas privatiseringar av trafikförsäkringen, enligt deras egen budgetmotion, öka premierna för enskilda bilägare med mellan 1500 kronor till 4000 kronor årligen. Detta innebär en fördubbling av kostnaderna för många bilägare. Genom detta vill man inte bara fördyra för bilägarna utan även smyga in en privat försäkringsmodell för sjukersättningar som kopplas till trafikolyckor. Kostnader som kommer att drabba de med låga förvärvsinkomster.

räkna ut de tusenlapparna mot sänkt inkomstskatt, alla miljöväxlingsmiljarder kommer inte inträffa så är det inget att komma med.

Kommer i slutändan bli mycket trevligt med blå regering, arbetslösa kommer lättare få jobb.

Visst, det kan hända att siffran sjunker på arbetslösheten med några procentenheter, och det är bra, men de som fortfarande itne kan jobba då, pga sjukdomar m.m. Hur går det för dem?

En regering kan inte vara alla till lags. Tror många helt plötsligt inte är sjuka nu längre. Latmasken har krälat länge nog wink

Så dåligt kommer det inte bli för de sjuka.

Hälsan är det viktigaste vi har, tror inte folket skulle rösta fram en regering som äventyrar det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
jonesono Personal- och beteendevetare
18 september 2006 · 1 082 Inlägg

Fuckface skrev:
Sålänge detta inte påverkar studiebidragen så är det chill från min sida! Å andra sidan så är det ju CSN som står för den biten wink

Är bara vänsterpartiet och miljöpartiet som verkade för ett höjt studiemedel.. har inte nämnts i alliansens mun. Tragiskt! 4 år till utan höjda studiemedel..

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
18 september 2006 · 1 082 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

N0kan skrev:

Martin 9-3 skrev:

räkna ut de tusenlapparna mot sänkt inkomstskatt, alla miljöväxlingsmiljarder kommer inte inträffa så är det inget att komma med.

Kommer i slutändan bli mycket trevligt med blå regering, arbetslösa kommer lättare få jobb.

Visst, det kan hända att siffran sjunker på arbetslösheten med några procentenheter, och det är bra, men de som fortfarande itne kan jobba då, pga sjukdomar m.m. Hur går det för dem?

En regering kan inte vara alla till lags. Tror många helt plötsligt inte är sjuka nu längre. Latmasken har krälat länge nog wink

Så dåligt kommer det inte bli för de sjuka.

Hälsan är det viktigaste vi har, tror inte folket skulle rösta fram en regering som äventyrar det.

Det är nog precis vad folket tyvärr har lyckats göra.. lättlurade OCH grundlurade.. grattis! Hoppas på omval

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
chrizz Administratör
18 september 2006 · 11 790 Inlägg

jonesono skrev:

Fuckface skrev:
Sålänge detta inte påverkar studiebidragen så är det chill från min sida! Å andra sidan så är det ju CSN som står för den biten wink

Är bara vänsterpartiet och miljöpartiet som verkade för ett höjt studiemedel.. har inte nämnts i alliansens mun. Tragiskt! 4 år till utan höjda studiemedel..

Grattis, du hade fått en 300kr till i månaden varav 200kr var lån. En höjdare! smile

Nu kan du kanske få ett extrajobb istället och tjäna ihop några tusenlappar extra i månaden utan problem.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Volvoz84 "Ijenkligen"
18 september 2006 · 786 Inlägg

allt rött blir B B B BLÅÅÅÅÅÅÅÅTT!!

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
jonesono Personal- och beteendevetare
18 september 2006 · 1 082 Inlägg

chrizz skrev:

jonesono skrev:

Fuckface skrev:
Sålänge detta inte påverkar studiebidragen så är det chill från min sida! Å andra sidan så är det ju CSN som står för den biten wink

Är bara vänsterpartiet och miljöpartiet som verkade för ett höjt studiemedel.. har inte nämnts i alliansens mun. Tragiskt! 4 år till utan höjda studiemedel..

Grattis, du hade fått en 300kr till i månaden varav 200kr var lån. En höjdare! smile

Nu kan du kanske få ett extrajobb istället och tjäna ihop några tusenlappar extra i månaden utan problem.

Nej, både vänstern och miljöpartiet ville höja studiemedlen med minst 1000 kr (och mest på bidragsdelen), men det trodde jag att du visste. Vidare vill de att reglerna för återbetalning skall göras om, så att det inte är lika strängt som det är nu.. utan som det var tidigare. De vill även införa en slags studielön.. för som det är idag, verkar folk inte fatta att heltidsstudier är = heltidsjobb!! När skall detta fastna? Vi som pluggar skall med andra ord plugga 100 %, sen jobba ca 50 % till utöver det för att ens ha råd att leva!?! Hur fan går det ihop, kan någon tala om det för mig? Jag känner flera som måste jobba vid sidan av studierna och för flera av dem går studierna inte särskilt bra.. finns det något samband? JA!! Lägg inte pengar på att ta in precis alla som vill plugga skall få det (för att det inte finns något jobb).. lägg istället dessa pengar på studielön, så att vi som studerar kan göra vårat jobb bra och även forskningen lite senare i studierna.. motivation behövs.. så även en trygghet!

Senast redigerat av jonesono (18 september 2006)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
A_nders
18 september 2006 · 259 Inlägg

Äntligen smile

BMW 530 Xd (2007)
Audi S6-R "M5 for breakfast" (1995)
chrizz Administratör
18 september 2006 · 11 790 Inlägg

jonesono skrev:

chrizz skrev:

jonesono skrev:
Är bara vänsterpartiet och miljöpartiet som verkade för ett höjt studiemedel.. har inte nämnts i alliansens mun. Tragiskt! 4 år till utan höjda studiemedel..

Grattis, du hade fått en 300kr till i månaden varav 200kr var lån. En höjdare! smile

Nu kan du kanske få ett extrajobb istället och tjäna ihop några tusenlappar extra i månaden utan problem.

Nej, både vänstern och miljöpartiet ville höja studiemedlen med minst 1000 kr (och mest på bidragsdelen), men det trodde jag att du visste. Vidare vill de att reglerna för återbetalning skall göras om, så att det inte är lika strängt som det är nu.. utan som det var tidigare. De vill även införa en slags studielön.. för som det är idag, verkar folk inte fatta att heltidsstudier är = heltidsjobb!! När skall detta fastna? Vi som pluggar skall med andra ord plugga 100 %, sen jobba ca 50 % till utöver det för att ens ha råd att leva!?! Hur fan går det ihop, kan någon tala om det för mig? Jag känner flera som måste jobba vid sidan av studierna och för flera av dem går studierna inte särskilt bra.. finns det något samband? JA!! Lägg inte pengar på att ta in precis alla som vill plugga skall få det (för att det inte finns något jobb).. lägg istället dessa pengar på studielön, så att vi som studerar kan göra vårat jobb bra och även forskningen lite senare i studierna.. motivation behövs.. så även en trygghet!

Jag är inte så intresserad av vad MP och V har att säga då jag oftast skrattar åt det mesta de föreslår. Det ÄR svårt att leva på studiemedel idag, det är klart. Men vilka är ansvariga för det? Sossarna naturligtvis. Lönerna ökar, priserna stiger. Vad händer med studiemedlet under samma period? Inte ett skit i princip, och att sossarna vill höja studiemedlet med 300kr varav 200kr är lån anser jag vara ett hån. Nej, ta bort restriktionerna vad gäller arbete vid sidan av studierna och låt de studenter som vill och kan jobba för sig göra det! Alla ska inte behöva låna pengar om man inte vill, och så ska man bli straffad för att man vill göra rätt för sig och kan jobba? Det är mycket beklagligt.

PS. Jag har själv varit student, och jag vet att det tar mycket tid. Men trots det hade jag tid över för extrajobb för att få det att gå runt... kan jag, kan andra också. Problemet är att det är så förbannat svårt att hitta något litet skitjobb man kan gå till 1-2 timmar om dagen till.

PS #2. Vad jag menar är att man bör kunna klara sig på studiemedel (lån + bidrag) MEN, att man ska kunna klara sig bara på bidragsdelen också om man vill, dvs genom att jobba vid sidan av. Men idag kan man inte göra det eftersom man helt plötsligt kan bli av med hela bidragsdelen om du jobbat för mycket, och sen finns det för övrigt knappt några jobb att få wink Jag vet flera som KAN jobba mer, men blir tvungna att dra ned på det eftersom de annars blir av med bidragsdelen... det blir lustigt när inkomsten ökar med 1 kr över det tillåtna och leder till att man förlorar ett par tusen i månaden pga det. Det ställer jag mig emot personligen... vet ärligt talat inte hur moderaterna eller alliansen som sådan ställer sig mot just det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
laazy vorsprung durch teknik
18 september 2006 · 886 Inlägg

Kalasbra smile

Senast redigerat av laazy (18 september 2006)

Founder
18 september 2006 · 1 414 Inlägg

Jag är nöjd, tycker att det är bra med en förändring... men nu är det dags för Reinfeldt o co att verkligen göra det dom lovat också inte inte börja bråka om makt. Hoppas att förnuft väger över girighet.

En sak till alla er som säger att dom borgerliga körde ekonomin i botten i början på 90 talet kanske ska ta en kik på Sveriges statsskuld och dess utveckling. Information finns på www.rgk.se

Där kan man också se att Göran o Sossarna har belånt Sverige så enormt kraftigt att vi idag inte ens får komma med i EMU och införa euro'n om vi skulle vilja det... "det går bra för sverige?" tydligen inte enligt EU.

Sedan kan vi också se att år 2009 går dom flesta av de korta lån ut som Sossarna tagit, vad händer då? speciellt om vi inte kan få nya lån? Alla vet att ett kort lån med hög ränta är dumt, men det är precis den typen av lån som Sossarna tagit de senaste 12 åren...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Izual
18 september 2006 · 4 571 Inlägg

Tror det är bra med lite nytt blod vid makten
Som någon tidigare skrev latmasken har krälat länge nog nu wink

lundwall
18 september 2006 ·

jonesono skrev:
Nej, både vänstern och miljöpartiet ville höja studiemedlen med minst 1000 kr (och mest på bidragsdelen), men det trodde jag att du visste. Vidare vill de att reglerna för återbetalning skall göras om, så att det inte är lika strängt som det är nu.. utan som det var tidigare. De vill även införa en slags studielön.. för som det är idag, verkar folk inte fatta att heltidsstudier är = heltidsjobb!! När skall detta fastna? Vi som pluggar skall med andra ord plugga 100 %, sen jobba ca 50 % till utöver det för att ens ha råd att leva!?! Hur fan går det ihop, kan någon tala om det för mig? Jag känner flera som måste jobba vid sidan av studierna och för flera av dem går studierna inte särskilt bra.. finns det något samband? JA!! Lägg inte pengar på att ta in precis alla som vill plugga skall få det (för att det inte finns något jobb).. lägg istället dessa pengar på studielön, så att vi som studerar kan göra vårat jobb bra och även forskningen lite senare i studierna.. motivation behövs.. så även en trygghet!

När moderaterna föreslog behovsprövat barn/studiebidrag så skrattade sossarna och vänstern. Miljöpartiet fanns inte då. När moderaterna föreslog att slopa CSN och istället låta banker sköta studielånen (med staten som garant), till mycket förmånligare räntor för lånetagaren, så skrattade sossarna och vänstern ville lägga ner alla privata banker. När moderaterna ville ta bort inkomsttaket för CSNoholister så skrattade sossarna och vänstern förstod inte vad inkomst var. När moderaterna ville höja både bidrags- och lånedelen så skrattade sossarna och vänstern förstod inte vad man skulle med pengar till i deras samhälle.

Hur mycket ger du för ditt kära vänsterpack nu?

Katamso Superstar
18 september 2006 · 511 Inlägg

Ojoj här har man missat en hel debatt ju tongue Ska inte blanda mej i men säger JA TACK till den nya regerningen!



mvh

Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
mrcelica
18 september 2006 · 1 639 Inlägg

Chockhöjningen av trafikförsäkringen är ju en trevlig grej !
En 21 åring i småstad som kör en äldre volvo skulle få ca 5k enbart i trafikförsäkring. Borgarna vill nämligen att fordonskollektivets trafikskador ska bära sig själva !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
lundwall
18 september 2006 ·

mrcelica skrev:
Chockhöjningen av trafikförsäkringen är ju en trevlig grej !
En 21 åring i småstad som kör en äldre volvo skulle få ca 5k enbart i trafikförsäkring. Borgarna vill nämligen att fordonskollektivets trafikskador ska bära sig själva !

Nej. Du ljuger. Du har fel. Ämnet är redan avhandlat i den andra val-tråden. Läs där och skäms.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang