Bilprovningen körde sönder min front, va gör jag??

Widing_ Ödesutmanare
4 maj 2012 · 389 Inlägg

Hejsan!

Kom précis hem ifrån besiktningen som inte gick nå vidare...
Jag har precis kämpat hela veckan med att laga min front, lackat den osv.
Höjer mina coilovers till MAX så de inte ska ta i någonstans, glider in på besiktningen.. jaa..

Jag går ut och röker medans de besiktar, kommer in sen och då har de spräckt hela min front när de
försökt åka upp på lyften.. Kul, as kul...!

Och inte ett förlåt eller så, utan "vi avbryter, du får åka hem och laga det där"
Va i hela hel...

Men nu, är det mitt fel för att bilen e för låg eller vad kan man göra?
Hon kan inte varit försiktig upp, och ändå var de TVÅ som besikta, han kollade ju åt henne fram.
Hon måste verkligen satsat, front blev verkligen heelt förstörd!!

Hur löser jag detta??
Har helförskring, men eftersom de inte är originalfront så ??

Fan så ledsen man blir, skulle ju til MoM träffen i Norrköping imorgon! sad

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Richtenb
4 maj 2012 · 1 365 Inlägg

De är tvungen att lösa problemet åt dig. bilprovningen har en skyldighet att inte förstöra något på bilen. De har flera alternativa metoder att testa olika typer av fel på låga bilar. Många bilar är ju låga redan från fabrik. När jag var inne senast så gjorde de alternativa bromstest för att de inte vågade köra upp den i bänken.

Du kan även vända dig till media eller kontakta någon chef hos bilprovningen så ska du se att de fixar din front.


Widing_ skrev:
Hejsan!

Kom précis hem ifrån besiktningen som inte gick nå vidare...
Jag har precis kämpat hela veckan med att laga min front, lackat den osv.
Höjer mina coilovers till MAX så de inte ska ta i någonstans, glider in på besiktningen.. jaa..

Jag går ut och röker medans de besiktar, kommer in sen och då har de spräckt hela min front när de
försökt åka upp på lyften.. Kul, as kul...!

Och inte ett förlåt eller så, utan "vi avbryter, du får åka hem och laga det där"
Va i hela hel...

Men nu, är det mitt fel för att bilen e för låg eller vad kan man göra?
Hon kan inte varit försiktig upp, och ändå var de TVÅ som besikta, han kollade ju åt henne fram.
Hon måste verkligen satsat, front blev verkligen heelt förstörd!!

Hur löser jag detta??
Har helförskring, men eftersom de inte är originalfront så ??

Fan så ledsen man blir, skulle ju til MoM träffen i Norrköping imorgon! sad

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Bebben Legitimerad besserwisser
4 maj 2012 · 921 Inlägg

Som sagts innan, be om att få prata med ansvarig person på den stationen du besiktade på.

Widing_ Ödesutmanare
4 maj 2012 · 389 Inlägg

Richtenb skrev:
De är tvungen att lösa problemet åt dig. bilprovningen har en skyldighet att inte förstöra något på bilen. De har flera alternativa metoder att testa olika typer av fel på låga bilar. Många bilar är ju låga redan från fabrik. När jag var inne senast så gjorde de alternativa bromstest för att de inte vågade köra upp den i bänken.

Du kan även vända dig till media eller kontakta någon chef hos bilprovningen så ska du se att de fixar din front.

Okej, tackar för informationen! Då ska jag ta tag i det här på en gång..
Ingen rolig fredag detta inte...

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Richtenb
4 maj 2012 · 1 365 Inlägg

Nä usch, låt dem inte komma undan. De har definitivt inga befogenheter att bete sig hur de vill med kundens bilar.

Widing_ skrev:

Richtenb skrev:
De är tvungen att lösa problemet åt dig. bilprovningen har en skyldighet att inte förstöra något på bilen. De har flera alternativa metoder att testa olika typer av fel på låga bilar. Många bilar är ju låga redan från fabrik. När jag var inne senast så gjorde de alternativa bromstest för att de inte vågade köra upp den i bänken.

Du kan även vända dig till media eller kontakta någon chef hos bilprovningen så ska du se att de fixar din front.

Okej, tackar för informationen! Då ska jag ta tag i det här på en gång..
Ingen rolig fredag detta inte...

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Brådhis * Voff voff *
4 maj 2012 · 10 297 Inlägg

Prata (lugnt och sansat) med anläggningschefen. Precis som skrivits innan så bör dom avbryta innan dom har sönder något alt. använda en alternativ metod.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Pehrnow
4 maj 2012 · 118 Inlägg

Samma sak hände mig på min supra, den första killen ( som körde upp den på lyften ) sa bara "du får väl göra en skadeanmälan" men när jag sedan pratade med chefen så sa han att dom ersatte skadorna.

Aero_9-3
4 maj 2012 · 287 Inlägg

skulle fan bita av huvudet på den där tomten om jag vore du=)är ju fan inte billigt att lack allså=/

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?
Saab 9-3 "RE" (1999)
Audi A6 tdi (2008)
Mobeerg carzy
4 maj 2012 · 461 Inlägg

Aero_9-3 skrev:
skulle fan bita av huvudet på den där tomten om jag vore du=)är ju fan inte billigt att lack allså=/

Rent spontant känns det som det är smidigare och snacka med någon chef där så man får ersättning än att göra sig skyldig till kannibalism.. wink

Team BSG
Tyfors Svetsare
4 maj 2012 · 1 153 Inlägg

besikta du i fagersta? Bes mantan där sist å då dom inte hitta nå fel så körde han upp spette mellan golv å domkraftfäste så fick bra att veta på hål i golv.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
F-Tar
4 maj 2012 · 1 335 Inlägg

Tyfors skrev:
besikta du i fagersta? Bes mantan där sist å då dom inte hitta nå fel så körde han upp spette mellan golv å domkraftfäste så fick bra att veta på hål i golv.

Svinigt :S

Senast redigerat av F-Tar (4 maj 2012)

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
da_eddah Sjuksköterska, psykiatri
4 maj 2012 · 149 Inlägg

Tyfors skrev:
besikta du i fagersta? Bes mantan där sist å då dom inte hitta nå fel så körde han upp spette mellan golv å domkraftfäste så fick bra att veta på hål i golv.

Hahaha, tack för att du bjöd på den. Var roligt (inte för dig då såklart) smile

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"
Volkswagen Golf "TDI 105 DSG" (2012)
mickefixare when ever - were ever
4 maj 2012 · 513 Inlägg

Bes i förgår. När beskillen skulle sätta på slangen på avgasröret så va det för tight mellan kjolen o slutröret. I stället för att bråka sa han att "vi tar värdena där ute, det e inga problem".

Det e värt o köra nån mil extra för trevligt bemötande o personal som e rädd om ens bil. I det här fallet blev det Falkenberg.

Fick dessutom blankt papper smile

Senast redigerat av mickefixare (4 maj 2012)

42emil
4 maj 2012 · 539 Inlägg

Sist jag bes så fastnade bilen på frihjulslyften wink

BMW 344i coupe "V8 turbo" (1995)
Volvo V70 "D5 AWD Summum" (2011)
Tyfors Svetsare
4 maj 2012 · 1 153 Inlägg

da_eddah skrev:

Tyfors skrev:
besikta du i fagersta? Bes mantan där sist å då dom inte hitta nå fel så körde han upp spette mellan golv å domkraftfäste så fick bra att veta på hål i golv.

Hahaha, tack för att du bjöd på den. Var roligt (inte för dig då såklart) smile

Klart man kan bju me sig smile men de sög totalt ja bes aldrig mer där.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Widing_ Ödesutmanare
4 maj 2012 · 389 Inlägg

Ska allt ta och prata med dom! Tack för infon och omtanken!

Inge kul alls detta, har slitit i garaget hela veckan lång för att få till fronten till bilträffen imorgon, hinner precis klart och så händer detta istället... sad  Såg även att framskärmna hade spruckit av trycket, så inte bara fronten som tog stryk.. uscha..

Det var i Nyköping jag besiktiga bilen, och där besiktigar jag aldrig mer igen, de var så galet dryga på bemötandet och ja sen slutade de med trasig front o framskärmar.. menmen! Får väl bli nåra fler timmar i garaget, haha.

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
MeepMeep Finraggare
4 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Inga bilder?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Widing_ Ödesutmanare
4 maj 2012 · 389 Inlägg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/544798_10150774036988192_635068191_9367355_227735043_n.jpg

där har ni en bild på hur fronten sprack, den är påväg bort därför är de glipa mellan huv och front..
Den gick av där nere, sen massa "små" skador på sidorna och så.

tack besiktningen för de där <3

Senast redigerat av Widing_ (4 maj 2012)

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Nybergrobin
4 maj 2012 · 2 383 Inlägg

mickefixare skrev:
Bes i förgår. När beskillen skulle sätta på slangen på avgasröret så va det för tight mellan kjolen o slutröret. I stället för att bråka sa han att "vi tar värdena där ute, det e inga problem".

Det e värt o köra nån mil extra för trevligt bemötande o personal som e rädd om ens bil. I det här fallet blev det Falkenberg.

Fick dessutom blankt papper smile

Vi åker alltid till hammarstrand och besiktigar fars Dodge eftersom gubben där uppe är så sjukt trevlig och försiktig med bilen. Man vill inte att nån klåpare ska knacka med hammaren på en bil som är 50 år gammal tongue
Det blir en resa på totalt 22mil men det är det värt

juhaaan
4 maj 2012 · 619 Inlägg

Fyfan vad tråkigt =/ man hade själv blivit sjukt jävla lack! Och ännu mer med den attityden. Men det lär ju lösa sig, man lär ju kunna besikta sin bil utan att vara orolig för att dom ska köra sönder den..

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang