Köpråd: Chevrolet s10 med 2.2l motorn.

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
28 maj 2012 · 919 Inlägg

loow skrev:
Update:

Var och kollade och provkörde en s10-00 med 2.2l motorn.
Bilen var väldigt trött och kändes som en traktor..
Men då jämför jag ju med s40in och v70in, båda med 230hk+.

Kom aldrig upp i över 100 iaf. Pedalerna kändes som morsans gamla kia sportage, eller hela bilen kändes som den rättare sagt. Verkar som att om man vill vara fin och åka snålt så får man lida pin.
Annars skulle man köpt v6an.

Den specifika bilen jag tittade på skulle vara i jättefint skick, ett riktigt kap helt enkelt. 30 papp.
När jag kom dit så var det som att kolla på en gammal epa, omlackad med rinningar, bulig runt om vid flaket osv..

Ska åka och kolla på en 01a i katrineholm idag. Hoppas den är i lite bättre skick smile

lycka till! smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
loow Jävel
28 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Tackar smile Åker nu

You got to risk it, to get the biscuit :)
Iceen -Iceen Garage-
28 maj 2012 · 772 Inlägg

Hoppas du hittar en fin!

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1
Chevrolet S10 "Stance truck" (1999)
OpelP1
28 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Det är väl lite av ett problem med pickuper, dom är ofta brutalt hårt använda så dom behöver inte vara särskilt gamla för att kännas slitna tyvärr.

Men ibland ploppar det upp fina exemplar.  smile

loow Jävel
28 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Den jag kollade på nu var ju ett skämt...
Jag påpekade att jag hade 20 mil att åka enkelresa, så att jag inte ville komma fram och se en skrothög.
Det skulle finnas en liten buckla i bak, annars skulle den vara i perfekt skick.
Kommer bild på bucklan sen, hela högersidan var sönderrepad och halva framkogångarn var borta..
Invändigt var det vit målarfärg spilld över dörrsidor osv.
Abs lampan var övertejpad och lös. Även motorlampan lös.
Blir less på folk...
100000 fler fel som jag inte orkar skriva nu när jag skriver från telefon..

You got to risk it, to get the biscuit :)
OpelP1
28 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Tråkigt som fan sånt där.  sad

Men annars är ju S10 en fin liten pickup, jag kikade själv på lite S10 på blocket i helgen för ett ev. köp och det finns några fina men väldigt många ser ut att ha haft ett ganska hårt liv.
Även om dom säkert är helt ok mekaniskt så är det trist med en bil som känns utsliten och sladdrig överallt.
När det är fusklagningar så är det ju ännu ett snäpp värre.

För min del fixar jag till min suburban istället.

Senast redigerat av OpelP1 (28 maj 2012)

loow Jävel
28 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Ja riktigt tråkigt faktiskt...

Jo dom är ju de.. Synd att de är sällsynta med 2.2-motorn. För det verkar finnas riktigt fina med v6an.

Suburban är ju lite manligare smile, lite dyrare i drift bara smile
Prioriteringsfråga helt klart smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
OpelP1
28 maj 2012 · 1 412 Inlägg

Ja dom flesta verkar ha V6:an, och min erfarenhet av den motorn från en Astro är att den gillar bränsle i hyffsat stora mängder.
2,2:an är säkert helt ok, man behöver inte åka formel1 jämt. wink

Jo min Suburban är stor, törstig men rätt kul och praktisk.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
28 maj 2012 · 3 929 Inlägg

Det är väl det jobbiga med att hitta en fin S10. Det är ju en arbetsbil och alla vet ju hur en arbetsbil ser ut efter 4 månader bara smile
Men jävligt synd med såna där äcklen som inte kan vara ärliga. Hoppas du skällde ut honom extremt mycket...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
loow Jävel
29 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Det är väl det jobbiga med att hitta en fin S10. Det är ju en arbetsbil och alla vet ju hur en arbetsbil ser ut efter 4 månader bara smile
Men jävligt synd med såna där äcklen som inte kan vara ärliga. Hoppas du skällde ut honom extremt mycket...

Jo rätt trist när jag liksom säger till att jag ska ha den som bruksbil och att jag inte vill ha bulor/repor.
Tyvärr hade jag inte mage nog att skälla ut honom.

Vill inte bli osams, peciellt inte med en kraftig kille i kavaj och backslick.
Är rätt tanig själv wink..

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang