Mekaniskt insprut + tillskottssprut?

turboskåpet
19 september 2006 · 102 Inlägg

Jag har mekaniskt insprut på min mercedes, men jag har skaffat tryckgivare från en saab. Tänkte höra om man måste köra med startspridare från saab?
Har hört att dessa räcker till ca. 10-15hk st.
Om jag skulle sätta in vanliga spridare som tillskott har jag väl ingen styrström som jag kan använda mig av om jag ska använda tryckgivaren.
För startpridarna behöver väl bara konstant ström för att kunna köras.. Funkar det även så med vanliga?
Naturligtvis så ska jag köra tryck och pys.
Är det någon annan som har kört med saab tryckgivare? Har det i så fall funkat bra utan ryck eller dylikt när den slår i?
Mkt tacksam för svar!
Mvh david

turboskåpet
23 september 2006 · 102 Inlägg

Ingen som kan hjälpa mig?
mkt tacksam för svar

herrkompressor
17 december 2006 · 9 Inlägg

lite diffust ...vilken bil är det tal om här  för det skiljer lite även där.mitt råd är att skall du köra med K-jet och du på nått vis inte tänker köra helt standalone styrsystem vilket är det bästa alternativet.men för att testa på lite tryck  så kan du isåfall flytta K-jet så att om det är turbo tex så sätter du den på turbons sugsida istället för att den suger  från ditt spjäll .då får du bra körbarhet till o me ett par hegto ladd kan den ta rakt av men sen måste du ha mer sås annars steker du maskin.asså det är lite ommöblering så klart men hursomhelst börja så sen finns det varmkönings regulatorer som man kan greja med så när det blir turbotryck den är kopplad till motorn så klart så när det blir tryck så ändras systemtrycket och motorn får mer soppa det funkar till ca 0.7bar .ett annat sätt är oxå att ge mera ström till soppa pumpen = öka flödet det är en modul som ökar spänningen och den är kopplad till så att när den känner av laddtryck så ökar modulen spänningen till pumpen i takt me laddtrycket uppemot 22 volt max på så vis oxå  kan du ge den mer soppa .det finns en del o göra .så för det första är  hur mycket skall du ta ut ? du kan ta ett sprut från en merca v8 från 76-tidigt 80 tal från en 500 80talet eller en 450se 76 o framåt  dem pallar med ca 330 hästar  då pluggar du bara dem andra 4 utgångarna om det är en 4cylindrig motor.. ja som sagt  visst kan man få till det inom rimliga effekter....lycka till

Senast redigerat av herrkompressor (17 december 2006)

Vortech T-trim
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang