Han även att börja slipa lite på karossen, slipade bort fäst punkter till kofångaren. Efter som att jag inte kommer att ha några så ska dessa hål plastas igen.
Har även börjat plasta igen hålen efter dom gamla bakljusen.
Det blir ganska täta uppdateringar nu när man är lång ledig (7jan 2013) Blev ändå tvungen att åka in och jobba ett par timmar idag, så det blev inte så mycket tid över i garaget. Har plastat kick panelen och scoopet, sedan så gick det inte att vara i garaget på grund av epoxi ångerna. Så jag tog med mig lite jobb upp i huset. Har lagt på en stenskotts skydds film på lyktglasen. (Smoke) Ett små pillande med värmepistol och fingrar som nu är lagom ömma. På bilderna ser ni när en lyktan är klar och sedan när båda är klara. Detta var allt för idag.
Detta var en bit som blev över efter att jag hade gjort det på min Merca. Super enkelt att montera, skulle man tröttna på det så går det att plocka bort. Funkar även hos besiktningen, när den är monterad så går det inte att se att det är en film på lyktan.
Var ett tag sedan jag gjorde en uppdatering, men för den delen så har jag inte suttit på latsidan. Bilderna nedan talar om vad som har hänt under veckan.
Förstärkning av mittkonsolen är nu klar (stenhård)
Mittkonsolen färdig lackad,. Vr tänkt att klä den i kolfeber (som baslådan) men det gick inte att klä allt i ett stycke, så den får vara svart ett tag till, tills jag kommit på något bra sätt att få till skarven mellan kolfiber delarna.
Även instrumentpanelen har fått ett lager med färg. Bra med svart färg för då ser man vart misstag och ojämnheterna är.
Ganska bra resultat efter ett ANTAL timmars slipning.
Nu har motorn plockats ur och ska börja göra i ordning den.
Kam och vev var dom sista sakerna som plockades ur motorn. Denna motorn har inte gått mycket, allt ser jätte fint ut och behöver därför inte slipa varken kam eller vev, ska bara hona loppen lite lätt.
Tog även bort alla gamla frostpluggar och har nu slipat rent ena sidan.
Lycan skrev: Det ser riktigt bra ut, gillar designen på instrumentbrädan och mittkonsoll. Du jobbar på med en rasande fart, önskar jag hade hunnit med så mycket som du gjort under ledigheten man haft. En liten fundering bara, är du säker på att det är en Cheva 350 och inte en Pontiac 350 maskin du har? Motorfärgen ser ut som Pontiacs.
Tackar, ja det har jobbats hårt en tid nu. Nej det är en Cheva 350, den satt i våran motorbåt som vi renoverade. Vi bytte från 350 till en 454 med duopropp. Bilder finns bland blandade bilder. Efter som att jag redan innan hade bestämt mig för att montera en V8 så fick jag ju den typ gratis.
Lycan skrev: Aha! Det är ett marinmotorblock, det förklarar färgen på blocket. Har en liten undran oxå, kanske du kan svara på den eftersom du bytt från 350 till 454 i båten. Jag har ju en Cheva 454 gen V och funderar på manuell låda, nu sitter det en TH400 låda och den sitter med en adapter. Bultdelningen på 400 lådan är större än delningen på blocket så jag undrar om 454:an har samma bultdelning som 350 maskinen till sprängkåpan? Det har ju en gång i tiden suttit en manuell låda i bilen och det blir ju lite mer "rätt" med manuell i Pro-Touringbygget.
Har inte en aning om bultdelning mellan 350 och 454, jag bytte drev och allt i båten. Det satt ett Cobra drev på 350:n, jag satte dit ett Volvo penta duopropp drev till 454:n.
Då kom äntligen tomten med den försenade julklappen. Har idag kopplat upp plasmamaskinen och provat den, super kul sak som kommer att användas flitigt när resterande av karossen ska göras klar nu under våren. Så nu hamnar vinkelslipen och plåtsaxen på hyllan ett tag.
Det har inte hänt mycket med bygget den senaste tiden, har ägnat större delen åt att rensa och bygga om i garaget. Har i helgen lekt lite med plasmaskäraren, kapade upp hålet till den andra kickpaneln.
Lycan skrev: Fantastisk roligt verktyg verkar det va, en bra verktygsarsenal gör byggandet 10 gånger roligare.
Att man inte införskaffade denna tidigare, hade sparat många (även kapskivor och blad) timmar när jag gjorde i ordning golvet bla. Det tog väll kanske 10sek. att ta upp detta hålet, istället föra att såga det med sticksåg och en jä... massa blad.
Som jag skrivit tidigare (tror jag) så kostade den 3000kr hemma till dörren.
Trots att det inte har varit mycket uppdateringar på senaste tiden, så har det ändå spenderats ett par timmar i garaget. Har införskaffat ett nytt fordon.
Har försökt att hitta tillverkningsår på motorn, den plockades ur våran motorbåt som jag tror var en 87:a eller -88:a. Någon som vet vart man kan hitta mera info om motorn?