Volvo 740 85 alla lampor i instrumentpanelen lyser svagt

henke591
5 juni 2012 · 12 Inlägg

Tja! Efter att jag gasade på ganska hårt så att det släppte så märkte jag att alla lampor i instrumentpanelen hade börjat lysa, men dom lysen ganska svagt.

Kan det ha något med generatorn eller är det bara nån jord som är dålig?


Mvh Henrik

Drönirettab
5 juni 2012 · 21 761 Inlägg

Mät vilken spänning det är nere på generatorns B+ med motorn på tomgång och endast halvljuset påslaget, kolla även att alla kablar på generatorn sitter ordentligt och inte har trasiga höljen. smile

Jocke_lkpg
5 juni 2012 · 69 Inlägg

Jag sätter en peng på jordfel då min gamla 240 betedde sig precis likadant smile

henke591
5 juni 2012 · 12 Inlägg

Drönirettab skrev:
Mät vilken spänning det är nere på generatorns B+ med motorn på tomgång och endast halvljuset påslaget, kolla även att alla kablar på generatorn sitter ordentligt och inte har trasiga höljen. smile

Okej det ska jag göra smile ska göra det imorrn! Tack för svaret

henke591
5 juni 2012 · 12 Inlägg

Jocke_lkpg skrev:
Jag sätter en peng på jordfel då min gamla 240 betedde sig precis likadant smile

Vartefter satt jorden det var fel på? Tack för svaret smile

Andreehellstrom
5 juni 2012 · 131 Inlägg

Hade samma problem på en gammal 740 jag hade . om jag minns rätt så va det en jord som hade hoppat . ska finnas en under bilen som går vid motorn en blå kabel ? om jag inte minns fel förstås ! men kolla över sånt ! och som nämnts tidigare så mät ström osv från generatorn .

Av små grisar blir det stora svin
RobbanForsell
5 juni 2012 · 292 Inlägg

du har inte kommit åt ljusvredet för mätarhuset då?, eller försvann det bara ?

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
Jocke_lkpg
5 juni 2012 · 69 Inlägg

henke591 skrev:

Jocke_lkpg skrev:
Jag sätter en peng på jordfel då min gamla 240 betedde sig precis likadant smile

Vartefter satt jorden det var fel på? Tack för svaret smile

Det här var sju år sedan, men har för mig att det fanns en jordfläta som låg mot torpeden.

Nebula
5 december 2012 · 61 Inlägg

Kommit fram till något har samma problem, kommer och går...

Volvo 2,4 T "Ultimate Red" (2002)
Teraxx
3 april 2014 · 13 Inlägg

Min gjorde likadant, och då hade justerskruven till generatorn/remmen gått av, vilket gjorde att generatorn inte ladda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang