Tips på roliga sportbilar i 70k-120k klassen. årsmodell 2000--> 200 hk-->

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

Tjena. dags att byta bil nu och är på jakt efter en rolig bil med ovanstående parametrar.
Har kollat på bla.

Civic type R både nya och gamla.
350z
rx-8
s40 t5
Mazda 3 & 6 MPS

Min tanke var om någon har förslag på en rolig modell i samma prisklass så får ni gärna tipsa om det smile

Senast redigerat av adamsandin (7 juni 2012)

aha_100
7 juni 2012 · 535 Inlägg

c32 amg

Constantine
7 juni 2012 · 679 Inlägg

Säger som föregående talare: MB C32 AMG!

Aerodynamik ...
7 juni 2012 · 7 120 Inlägg

Tycker du att S40 är en sportbil så flikar väl jag in med Impreza STI och EVO.. smile

Annars finns ju Nissan S15!

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Tycker du att S40 är en sportbil så flikar väl jag in med Impreza STI och EVO.. smile

Annars finns ju Nissan S15!

s40 är kanske ingen sportbil men går ju ändå undan:P
Kollade upp nissan s15, inte riktigt min stil. Tycker dock om impreza men isf 2003--> & då blir det för dyrt:P samma ska med evo.

Tack för förslagen!

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

aha_100 skrev:
c32 amg

hade nog varit riktigt kul men lite för tråkig både på utsidan och insidan. desto roligare under huven klart:)
Reservdelarna är nog inte de billiga heller.

tack för förslaget:)

Senast redigerat av adamsandin (7 juni 2012)

Nybergrobin
7 juni 2012 · 2 385 Inlägg

adamsandin skrev:

aha_100 skrev:
c32 amg

hade nog varit riktigt kul men lite för tråkig både på utsidan och insidan. desto roligare under huven klart:)
Reservdelarna är nog inte de billiga heller.

tack för förslaget:)

Reservdelarna är inte så dyra eftersom det är c-karossen smile

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

Nybergrobin skrev:

adamsandin skrev:

aha_100 skrev:
c32 amg

hade nog varit riktigt kul men lite för tråkig både på utsidan och insidan. desto roligare under huven klart:)
Reservdelarna är nog inte de billiga heller.

tack för förslaget:)

Reservdelarna är inte så dyra eftersom det är c-karossen smile

är det inte helt andra dämpare osv? i princis som alla amg och alla M-sport och RS i audi.. alla delar är dyrare?

aha_100
7 juni 2012 · 535 Inlägg

adamsandin skrev:

Nybergrobin skrev:

adamsandin skrev:

hade nog varit riktigt kul men lite för tråkig både på utsidan och insidan. desto roligare under huven klart:)
Reservdelarna är nog inte de billiga heller.

tack för förslaget:)

Reservdelarna är inte så dyra eftersom det är c-karossen smile

är det inte helt andra dämpare osv? i princis som alla amg och alla M-sport och RS i audi.. alla delar är dyrare?

Jag tycker inte det är någon större skillnad alls mellan prestanda och vanliga bilar i kostnad.

Gjorde nyss en tråd om det:

http://www.zatzy.com/allmaent/384719-bi … bilar.html

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

aha_100 skrev:

adamsandin skrev:

Nybergrobin skrev:

Reservdelarna är inte så dyra eftersom det är c-karossen smile

är det inte helt andra dämpare osv? i princis som alla amg och alla M-sport och RS i audi.. alla delar är dyrare?

Jag tycker inte det är någon större skillnad alls mellan prestanda och vanliga bilar i kostnad.

Gjorde nyss en tråd om det:

http://www.zatzy.com/allmaent/384719-bi … bilar.html

En vän till mig hade en RS4, där var någon dämpare som gick sönder och då gick allt på 17000. hade även något till som strulade som också blev svindyrt, han hade inte råd att behålla den.

Nybergrobin
7 juni 2012 · 2 385 Inlägg

adamsandin skrev:

Nybergrobin skrev:

adamsandin skrev:

hade nog varit riktigt kul men lite för tråkig både på utsidan och insidan. desto roligare under huven klart:)
Reservdelarna är nog inte de billiga heller.

tack för förslaget:)

Reservdelarna är inte så dyra eftersom det är c-karossen smile

är det inte helt andra dämpare osv? i princis som alla amg och alla M-sport och RS i audi.. alla delar är dyrare?

Visst blir det vissa skillnader i jämförelse med tex en c200 men C är fortfarande en billigare kaross än tex E eller S klass tongue

aha_100
7 juni 2012 · 535 Inlägg

adamsandin skrev:
En vän till mig hade en RS4, där var någon dämpare som gick sönder och då gick allt på 17000. hade även något till som strulade som också blev svindyrt, han hade inte råd att behålla den.

alltså många delar är ju billigt då det är samma på alla precis som skrevs tidigare.

Det enda som gått sönder på min bil och som dessutom var amg specifikt var att lådan flippade ur böja tappa växlar gå in i safemode osv.

Lämnade in den på felsökning (1000kr ink lånebil) Varpå dom konstaterade att det var en styrbox inne i växelådan, ett datachip.

Själva chippet var ovanligt spec när det är en amg låda. Dom beställde det från tyskland och det tog en dag.

boxen / chippet kostade 2 tusen kr.

Sen var dom tvungna att ta isär lådan för att montera det så dom räknade på byte av olja och filter i lådan på samma gång. Totalt slutade det på 6 tusen kr iaf inklusive allt. Det här är på auk mercedes verkstad.

dkallman
7 juni 2012 · 40 Inlägg

Har du kikat nått på bmw? 330ci e46 är ju en trevlig bil i den prisklassen. Rätt så pigg  i motorn utan att vara överdrivet dyr i drift med avseende på förbrukning, reservdelar etc.

Volvos t5or är oxå roliga maskiner. Lätta att trimma och underbart ljud dessutom;)
Som tidigare talare vill jag oxå föreslå EVO och Impreza, båda är grymt roliga att köra:)

Vill du ha rwd, fwd eller 4wd?

Busgrabb Rejsa ?
7 juni 2012 · 2 959 Inlägg

Jag fliker in med BMW M3 E36 3.2:an
Mycket rolig och körglad bil och det går att få en kanonfin med låga mil för 100K.

321 Hkr, väghållning, lamelldiff och bakhjuldrift smile

Senast redigerat av Busgrabb (7 juni 2012)

Autotech
BMW 335D (2008)
adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

Busgrabb skrev:
Jag fliker in med BMW M3 E36 3.2:an
Mycket rolig och körglad bil och det går att få en kanonfin med låga mil för 100K.

321 Hkr, väghållning, lamelldiff och bakhjuldrift smile

m3 hade inte varit fel men tvekar på att du kan hitta en fin med hyffsat låga min för 100k ?
länka gärna smile


A3 3.2 v6 2004-2006??

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

dkallman skrev:
Har du kikat nått på bmw? 330ci e46 är ju en trevlig bil i den prisklassen. Rätt så pigg  i motorn utan att vara överdrivet dyr i drift med avseende på förbrukning, reservdelar etc.

Volvos t5or är oxå roliga maskiner. Lätta att trimma och underbart ljud dessutom;)
Som tidigare talare vill jag oxå föreslå EVO och Impreza, båda är grymt roliga att köra:)

Vill du ha rwd, fwd eller 4wd?

har kollat lite på 330ci faktiskt. prova en om jag får chansen smile spelar ingen roll om det är fwd, 4wd eller rwd.

adamsandin
7 juni 2012 · 158 Inlägg

adamsandin skrev:

Busgrabb skrev:
Jag fliker in med BMW M3 E36 3.2:an
Mycket rolig och körglad bil och det går att få en kanonfin med låga mil för 100K.

321 Hkr, väghållning, lamelldiff och bakhjuldrift smile

m3 hade inte varit fel men tvekar på att du kan hitta en fin med hyffsat låga min för 100k ?
länka gärna smile

kan passa på att gratulera till din fina bil smile lagd röst.


A3 3.2 v6 2004-2006??

Busgrabb Rejsa ?
8 juni 2012 · 2 959 Inlägg

adamsandin skrev:

Busgrabb skrev:
Jag fliker in med BMW M3 E36 3.2:an
Mycket rolig och körglad bil och det går att få en kanonfin med låga mil för 100K.

321 Hkr, väghållning, lamelldiff och bakhjuldrift smile

m3 hade inte varit fel men tvekar på att du kan hitta en fin med hyffsat låga min för 100k ?
länka gärna smile


A3 3.2 v6 2004-2006??

Jorå det kommer ibland...

Autotech
BMW 335D (2008)
dkallman
9 juni 2012 · 40 Inlägg

adamsandin skrev:

dkallman skrev:
Har du kikat nått på bmw? 330ci e46 är ju en trevlig bil i den prisklassen. Rätt så pigg  i motorn utan att vara överdrivet dyr i drift med avseende på förbrukning, reservdelar etc.

Volvos t5or är oxå roliga maskiner. Lätta att trimma och underbart ljud dessutom;)
Som tidigare talare vill jag oxå föreslå EVO och Impreza, båda är grymt roliga att köra:)

Vill du ha rwd, fwd eller 4wd?

har kollat lite på 330ci faktiskt. prova en om jag får chansen smile spelar ingen roll om det är fwd, 4wd eller rwd.

Försök då testa en 330 som har M-tech paket och sportstolar i helskinn, både roligast och snyggast så..smile

aha_100
9 juni 2012 · 535 Inlägg

adamsandin skrev:
har kollat lite på 330ci faktiskt. prova en om jag får chansen smile spelar ingen roll om det är fwd, 4wd eller rwd.

330 är en förhållandevis pigg bil men långt ifrån en rolig bil. Den är inte speciellt snabb..


En polare till mig köpte en 330 på ungefär samma krav som dig. Men det dröjde inte lång tid innan han sålde den och köpte en c32 amg istället vilket han var toknöjjd med.

330 är väl en okej bil men lite för trött för att vara kul i längden..

Senast redigerat av aha_100 (9 juni 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang