Dodge Magnum/Chrysler 300

josko
14 juni 2012 · 25 Inlägg

helt rätt missade att du va ute efter en magnum finns bara som bensinare. ja 2,7 är skottsäker har ju varit med i ett antal år den motor. samma med v-låda gammla beprövade grejer

BMW M3 (2004)
LarssonSarah
14 juni 2012 · 54 Inlägg

Ja hederliga mercedes grejjer smile

Legwind
14 juni 2012 · 925 Inlägg

Oj oj oj så många roliga kommentarer om för och nackdelar... Jobbar med båda bilarna varje dag.. och dom har en del bekymmer med Abs som ofta går sönder och styrleder som ofta blir glapp.... och folk som inte hållt ordning på servicehistoriken.. (Väldigt viktig när du köper denna bil..) servicekostnader är inte så mycket dyrare en tex ford.. men reservdelar kan dra iväg....

Feel The Difference
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juni 2012 · 17 559 Inlägg

LarssonSarah skrev:

josko skrev:
Vilken motor är du ute efter för det första? 3.0diesel? 2,7 3,5 4,7 eller 6,1 Bensin? motor och v-låda har inte varit några större problem med men som sonaxvax skriver så är dom lite för tunga för framvagnen vilken brukar slita på div stag och en annan svag grej på dom här tunga bilarna är bromsarna käkar skivor och klossar fram. bara fråga på om det är nått du undrar över.

är ute efter en 2,7. Magnum har väl bara bensinare vad jag vet? Det räcker åt lilla mig smile huvudsaken jag får min drömbil känner jag smile

Försäkring är mycket beroende på hur gammal du är, var du bor och hur många år du varit skadefri. Jag har max på alltihop och pyntar 3840 nånting. Helår.

Rost kan du glömma. Har du någonsin sett en rostig Chrysler? Från 95 och framåt. De ska INTE finnas en enda fläck på bilen! Dieseln har en kopis. Den är bra vass men kostar över 7000:- i skatt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Legwind
14 juni 2012 · 925 Inlägg

Köper du en diesel är den lite mer pålitlig då det sitter Mercedes motorer i dessa smile

Feel The Difference
Muttley
14 juni 2012 ·

Legwind skrev:
Oj oj oj så många roliga kommentarer om för och nackdelar... Jobbar med båda bilarna varje dag.. och dom har en del bekymmer med Abs som ofta går sönder och styrleder som ofta blir glapp.... och folk som inte hållt ordning på servicehistoriken.. (Väldigt viktig när du köper denna bil..) servicekostnader är inte så mycket dyrare en tex ford.. men reservdelar kan dra iväg....

Men jämför man med andra bilar så är ju inte styrleder ett problem heller?  De kan väl knappast vara så dyra att köpa här ?
Rent generellt så hittar man en med bra historik och fortsätter så har man en bra bil.

Legwind
14 juni 2012 · 925 Inlägg

Dom har lite mer problem än andra bilar med styrleder.. bytte på en dodge magnum förra veckan ochj den nya från fabrik var till och med glapp wink  Japp har du en bra historik på servicen så får du en bra bil.. man ska tittar så att allt e bytt också då det ska bytas växelådsolja och sånt smile...

Feel The Difference
LarssonSarah
14 juni 2012 · 54 Inlägg

Legwind skrev:
Oj oj oj så många roliga kommentarer om för och nackdelar... Jobbar med båda bilarna varje dag.. och dom har en del bekymmer med Abs som ofta går sönder och styrleder som ofta blir glapp.... och folk som inte hållt ordning på servicehistoriken.. (Väldigt viktig när du köper denna bil..) servicekostnader är inte så mycket dyrare en tex ford.. men reservdelar kan dra iväg....

ok är det nåt annat du rekomenderar el säger om magnum?

josko
14 juni 2012 · 25 Inlägg

Legwind skrev:
Köper du en diesel är den lite mer pålitlig då det sitter Mercedes motorer i dessa smile

Ja om swirl spjällen inte börjar kärva big_smile då är det inte billigt. Vad är det som händer med ABS:n? tycker inte jag har sätt mycket ABS problem alls

BMW M3 (2004)
Muttley
14 juni 2012 ·

Legwind skrev:
Dom har lite mer problem än andra bilar med styrleder.. bytte på en dodge magnum förra veckan ochj den nya från fabrik var till och med glapp wink  Japp har du en bra historik på servicen så får du en bra bil.. man ska tittar så att allt e bytt också då det ska bytas växelådsolja och sånt smile...

Ja de är illa om de är från fabrik men man ska inte va helt negativ om bilen tycker jag smile.  Men i med du jobbar med det då. Är reservdelarna dyrare ?

Legwind
14 juni 2012 · 925 Inlägg

Jag tycker faktiskt inte det är så dyra reservdelar.. men bromsskivor och sånt kan dra iväg... och inte roligt med styrleder eftersom man lär göra hjulinställning efter varje byte.... Men viktigt med historiken..om du ska köpa begagnad.. vi hade en med 22 tummare som rullat 2 sommrar.. sen gav drivknutar upp i bakaxeln sad

Feel The Difference
LarssonSarah
14 juni 2012 · 54 Inlägg

Är det nån här som har en fin magnum till salu hojjta ärna till smile

josko
14 juni 2012 · 25 Inlägg

Prisklass?

BMW M3 (2004)
LarssonSarah
14 juni 2012 · 54 Inlägg

70-90 000:-

josko
14 juni 2012 · 25 Inlägg

Tycker du ska satsa på en 300c ist större utbud

BMW M3 (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juni 2012 · 17 559 Inlägg

LarssonSarah skrev:
70-90 000:-

Då får du ett vrak.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
josko
14 juni 2012 · 25 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

LarssonSarah skrev:
70-90 000:-

Då får du ett vrak.

Ja mer eller mindre finns väll nått bra ex men dom är svåra att hitta. i den prisklassen är bilarna från årsmodell 05-06 då kan man nästan räkna med skavanker

BMW M3 (2004)
LarssonSarah
14 juni 2012 · 54 Inlägg
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juni 2012 · 17 559 Inlägg

LarssonSarah skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_magnum_40442706.htm?ca=6&w=3

vad tror ni om den ?

Importbil. Den kan ha rullat precis vad som helst. Sen är kombin sjukt ful. Och vanlig. Är det 3.5 liters motorn? Byt kamrem nu!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
14 juni 2012 · 5 042 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

LarssonSarah skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_magnum_40442706.htm?ca=6&w=3

vad tror ni om den ?

Importbil. Den kan ha rullat precis vad som helst. Sen är kombin sjukt ful. Och vanlig. Är det 3.5 liters motorn? Byt kamrem nu!

Fick även en svag känsla av att det är en "oseriös " försäljare genom att läsa annonsen med,.
Även om jag skulle haft en ferrari enzo skulle jag aldrig någonsin skriva " min feta bil "  99 loppor m.m

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (14 juni 2012)

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang