Inför: POWERMEET 2012! Västerås (Juli 5-6-7) Ska du dit?

Nova_70
4 juli 2012 · 104 Inlägg

Ska dit ocj kika på allt könstigt folk o fräsiga åk. Köa kan jag göra hemma i tingstadstunneln.... Fredag-Söndag. Ska köpa lite t-shirtar på swappet, men inga brödrostar eller thermosar från 1957 ...... Kan man inte porta dessa loppmarknads-säljare snart ?

Dogs have owners, cats have staff....
Chevrolet K1500 "SOPTRUCK III" (1991)
JourneymanX
4 juli 2012 · 645 Inlägg

Mr_Nickee skrev:
När, och var plockar de ut de utvalda bilarna till finbils crusingen?

Start fredag 6/7 kl 17:00 Johannisberg längs med sjöhagsvägen gäller först finbilscruisen, och sedan tar spontancruisen  över och max 200 bilar (antalet verkar va finbilscruisen) får vara med enl PM ledningen.

Synd man missar detta jobbar roll

Senast redigerat av GhostofLOve (5 juli 2012)

Dirtymike
4 juli 2012 · 1 532 Inlägg

Blir åka tidigt på fredag morgon ialla fall. Längtar satan nu.

Jeep J20 (1978)
Dennan900GL Finntrollet
4 juli 2012 · 640 Inlägg

blir att glida in tidigt på fredag och hoppas på att man kommer med i den smile

Jo vars.
MeepMeep Finraggare
4 juli 2012 · 2 381 Inlägg

Jag som kör modern lär ju inte få vara med och fincruisa wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
motor_galen
4 juli 2012 · 12 Inlägg

Klart man ska dit!

Glider dit imorn med Buick Electra 59an och är där hela helgen smile

Streetfreak
4 juli 2012 · 693 Inlägg

Vilket år var ni på er första Power Big Meet?? Jag var 1981 första gången, då var det i Jönköping men MYCKET större nu!

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 juli 2012 · 14 087 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag som kör modern lär ju inte få vara med och fincruisa wink

Näe, inte jag heller! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Dirtymike
4 juli 2012 · 1 532 Inlägg

Streetfreak skrev:
Vilket år var ni på er första Power Big Meet?? Jag var 1981 första gången, då var det i Jönköping men MYCKET större nu!

Jag var 1987 på mitt första smile

Jeep J20 (1978)
Dennan900GL Finntrollet
4 juli 2012 · 640 Inlägg

minns inte vilket som var mitt första, men man var väl 11-12 år som man fick vara med på fredags kvällen. smile
så det är väl en 16-17år sedan..vad edt blir för årtal orkar jag inte ens fundera ut.. har för mycket på jobbet just nu säger vi ;P

Jo vars.
BlownT23
4 juli 2012 · 640 Inlägg

Streetfreak skrev:
Vilket år var ni på er första Power Big Meet?? Jag var 1981 första gången, då var det i Jönköping men MYCKET större nu!

Samma år här.

Ford Kustom "Lady Bondo" (1946)
Team-Adolfsson Gödseldräng
4 juli 2012 · 4 529 Inlägg

jag ska dit på freda en "liten" sväng 30 mil enkel resa
första gången jag åker på de blir i cheva blazern V8 diesel går ju billigt big_smile

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
4 juli 2012 · 2 390 Inlägg

Streetfreak skrev:
Vilket år var ni på er första Power Big Meet?? Jag var 1981 första gången, då var det i Jönköping men MYCKET större nu!

Tyvärr första gången 1993. då 5 år bara . Sen varje år tills nu:D

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
JourneymanX
5 juli 2012 · 645 Inlägg

GhostofLOve skrev:

Mr_Nickee skrev:
När, och var plockar de ut de utvalda bilarna till finbils crusingen?

Start fredag 8/7 kl 17:00 Johannisberg längs med sjöhagsvägen gäller först finbilscruisen, och sedan tar spontancruisen  över och max 200 bilar (antalet verkar va finbilscruisen) får vara med enl PM ledningen.

Synd man missar detta jobbar roll

Härligt jag hinner nog spana in cruisen slutar jobba 16 tar cykeln dit! smile

Dirtymike
5 juli 2012 · 1 532 Inlägg

Gött imorrn kl 07.00 lämnar jag o tanten Norrköping för en hel dag i Västerås big_smile

Jeep J20 (1978)
JourneymanX
5 juli 2012 · 645 Inlägg

Cyklade nyss förbi Johannisberg o fältet, många grymma bilar har kommit! Ngra verkar visst redan sova på bakluckan! big_smile  blir nog att jag går på marknaden och kollar in prisutdelningen på lördag med kameran redo.

Lite mera tydlig info vad som gäller vid cruisen..

Finbilscruising 6 juli kl. 17.00
En succé där Power Big Meet´s finaste bilar rullar ut från Johannisbergs flygfält för att visa upp sig i en parad längs Sjöhagsvägen vid 17.00. Även i år åker den genom Västerås city.

För de som vill vara med i finbilscruisingen sker registreringen ungefär 100 meter efter huvudentrén på Johannisberg i ett tält under fredagen. Totalt 200 st snygga, välpolerade bilar får delta i cruisingen.

På Sjöhagsvägen kommer årets jury och åskådarna att bedöma bilarna. Årets domare i juryn är:

Senast redigerat av GhostofLOve (5 juli 2012)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 juli 2012 · 14 087 Inlägg

GhostofLOve skrev:
Cyklade nyss förbi Johannisberg o fältet, många grymma bilar har kommit! Ngra verkar visst redan sova på bakluckan! big_smile  blir nog att jag går på marknaden och kollar in prisutdelningen på lördag med kameran redo.

Lite mera tydlig info vad som gäller vid cruisen..

Finbilscruising 6 juli kl. 17.00
En succé där Power Big Meet´s finaste bilar rullar ut från Johannisbergs flygfält för att visa upp sig i en parad längs Sjöhagsvägen vid 17.00. Även i år åker den genom Västerås city.

För de som vill vara med i finbilscruisingen sker registreringen ungefär 100 meter efter huvudentrén på Johannisberg i ett tält under fredagen. Totalt 200 st snygga, välpolerade bilar får delta i cruisingen.

På Sjöhagsvägen kommer årets jury och åskådarna att bedöma bilarna. Årets domare i juryn är:

Vem?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
CarpeDiem German Engineering
5 juli 2012 · 9 083 Inlägg

Nu är det lagligt att göra "burnouts" på Hälla under Power Meet men bara där smile

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as … el=5180715
http://vlt.se/powermeet/1.1715896-fritt … a-pa-halla

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
WoozyDozz
5 juli 2012 · 918 Inlägg

Har inte tid med sånt, ska jobba & tjäna stålar big_smile

JourneymanX
5 juli 2012 · 645 Inlägg

Vettemannen skrev:

GhostofLOve skrev:
Cyklade nyss förbi Johannisberg o fältet, många grymma bilar har kommit! Ngra verkar visst redan sova på bakluckan! big_smile  blir nog att jag går på marknaden och kollar in prisutdelningen på lördag med kameran redo.

Lite mera tydlig info vad som gäller vid cruisen..

Finbilscruising 6 juli kl. 17.00
En succé där Power Big Meet´s finaste bilar rullar ut från Johannisbergs flygfält för att visa upp sig i en parad längs Sjöhagsvägen vid 17.00. Även i år åker den genom Västerås city.

För de som vill vara med i finbilscruisingen sker registreringen ungefär 100 meter efter huvudentrén på Johannisberg i ett tält under fredagen. Totalt 200 st snygga, välpolerade bilar får delta i cruisingen.

På Sjöhagsvägen kommer årets jury och åskådarna att bedöma bilarna. Årets domare i juryn är:

Vem?
Ulla Persson - Kommunalråd Västerås Stad
Tomas "Zorro" Wistrand - Entreprenör och underhållare
Caroline Drabe - Västerås Science Park
Peter Sandberg - The Go Getters
Conny Petrén - Västerås Stads näringslivsdirektör
Billy Severin - Chefredaktör Power Magazine

Tre bilar som röstas fram kommer att få ta emot sitt pris på lördagen ute på Johannisberg.

Sorry,de kom visst inte me¨!tongue

/Benny

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang