Cadillac 1949, 4-dörrars light custom

Tanken var att bara göra det "nödvändigaste" och sen köra ett tag, men det vi ju alla hur det brukar sluta ;) Så det blir till att fixa det mesta; laga alla rost, elen ska bytas, rutor i dörrar, nya gummilister osv. Bilen hade stått ca 20år i väntan på renovering som aldrig blev av när jag köpte den. En överlag frisk bil med relativt lite rost ändå. Tanken är att det blir en "custom light" som ska köras året runt, lite igenlagda lister och sänkblock till en början iaf.
  • 65 Följare
  • 44 807 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 juli 2014
JohnWayne
25 augusti 2012 · 5 071 Inlägg

ToughLuck skrev:

JohnWayne skrev:
ABSOLUT smile Och det vill vara lite så att det man tänker fixa sen, ja det blir aldrig gjort sad Allt som man tänkt göra ska göras före man börjar köra med vagnen igen.

Ja, precis! Tänkte först bara göra det nödvändigaste och sen åka men frågan är ju när man hade gjort i ordning den då, antagligen aldrig wink

Det vill funka så hmm

ToughLuck
25 augusti 2012 · 101 Inlägg

Så var då äntligen motorn ur!

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165433/165433-9993a91243f50bdeb154ccf95b19e069.jpg

Ford1954 Avstängd
25 augusti 2012 · 76 Inlägg

Härligt! Tvätt tvätt tvätt wink

ToughLuck
27 augusti 2012 · 101 Inlägg

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:
Så var då äntligen motorn ur!

http://www1.garaget.org/gallery/images/166/165433/165433-9993a91243f50bdeb154ccf95b19e069.jpg

331?

Stämmer bra det!

ToughLuck
15 september 2012 · 101 Inlägg

Jaha, varit tyst ett tag pga att jag jobbat bort all tid. Men nu är det lite verksamhet igen iaf! Byter bärarmen för nån gång har det visst hänt en olycka så det är lite krokigt och platt osv. Fick med extra framvagnsgrejjer när jag köpte bilen vilket kom väl till pass nu.


https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165433/165433-6888f809b616dc7aeae5460971863974.jpg

ToughLuck
15 september 2012 · 101 Inlägg

En fråga till er som råkar läsa också förresten! Någon som vet vad det ska vara för olja/smörj i dämparna? Just nu är det en grå massa som inte funkar jättebra wink Försökt läsa mig till vad det ska vara men hittar inget vettigt. Tack på förhand!

740johan
23 september 2012 · 32 Inlägg

kommer bli en fin glidarbil dehär smile

ToughLuck
23 september 2012 · 101 Inlägg

Tackar! Jo, bara den kunde bli klar snart wink

JohnWayne
26 september 2012 · 5 071 Inlägg

ToughLuck skrev:
En fråga till er som råkar läsa också förresten! Någon som vet vad det ska vara för olja/smörj i dämparna? Just nu är det en grå massa som inte funkar jättebra wink Försökt läsa mig till vad det ska vara men hittar inget vettigt. Tack på förhand!

Hydraulik-olja kan funka, har jag hört hmm

ToughLuck
26 september 2012 · 101 Inlägg

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:
En fråga till er som råkar läsa också förresten! Någon som vet vad det ska vara för olja/smörj i dämparna? Just nu är det en grå massa som inte funkar jättebra wink Försökt läsa mig till vad det ska vara men hittar inget vettigt. Tack på förhand!

Hydraulik-olja kan funka, har jag hört hmm

Jo, jag hittade några amerikanska forum där det sas samma sak. Så jag har provat det och det funkar kalas, nu är det bara hoppas "sealsavern" funkar för att mjuka upp packningarna så dem slutar läcka också wink

JohnWayne
27 september 2012 · 5 071 Inlägg

ToughLuck skrev:

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:
En fråga till er som råkar läsa också förresten! Någon som vet vad det ska vara för olja/smörj i dämparna? Just nu är det en grå massa som inte funkar jättebra wink Försökt läsa mig till vad det ska vara men hittar inget vettigt. Tack på förhand!

Hydraulik-olja kan funka, har jag hört hmm

Jo, jag hittade några amerikanska forum där det sas samma sak. Så jag har provat det och det funkar kalas, nu är det bara hoppas "sealsavern" funkar för att mjuka upp packningarna så dem slutar läcka också wink

Funkade det? Det trodde jag inte ens själv tongue

ToughLuck
27 september 2012 · 101 Inlägg

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:

JohnWayne skrev:

Hydraulik-olja kan funka, har jag hört hmm

Jo, jag hittade några amerikanska forum där det sas samma sak. Så jag har provat det och det funkar kalas, nu är det bara hoppas "sealsavern" funkar för att mjuka upp packningarna så dem slutar läcka också wink

Funkade det? Det trodde jag inte ens själv tongue

Javisst tongue Haha, men jag var tvungen att prova och dem går riktigt mjukt och dämpar fint. Enligt forumen kan man styra "hårdheten" i dämparna med olika tjocklek på oljan. Det kanske funkar sålänge iaf, har inte riktigt råd att skaffa utbytes nu.

Cadillac123
27 september 2012 · 292 Inlägg

lättt att man följer detta!! big_smile

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)
Volvo 740 GL "Orpen" (1990)
JohnWayne
28 september 2012 · 5 071 Inlägg

ToughLuck skrev:

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:

Jo, jag hittade några amerikanska forum där det sas samma sak. Så jag har provat det och det funkar kalas, nu är det bara hoppas "sealsavern" funkar för att mjuka upp packningarna så dem slutar läcka också wink

Funkade det? Det trodde jag inte ens själv tongue

Javisst tongue Haha, men jag var tvungen att prova och dem går riktigt mjukt och dämpar fint. Enligt forumen kan man styra "hårdheten" i dämparna med olika tjocklek på oljan. Det kanske funkar sålänge iaf, har inte riktigt råd att skaffa utbytes nu.

Man lär sig något nytt hela tiden smile

ToughLuck
28 september 2012 · 101 Inlägg

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:

JohnWayne skrev:

Funkade det? Det trodde jag inte ens själv tongue

Javisst tongue Haha, men jag var tvungen att prova och dem går riktigt mjukt och dämpar fint. Enligt forumen kan man styra "hårdheten" i dämparna med olika tjocklek på oljan. Det kanske funkar sålänge iaf, har inte riktigt råd att skaffa utbytes nu.

Man lär sig något nytt hela tiden smile

Ja, onekligen! Men det är väl lite tjusningen med att ha gamla bilar wink

ToughLuck
28 september 2012 · 101 Inlägg

Cadillac123 skrev:
lättt att man följer detta!! big_smile

Gött! smile

JohnWayne
29 september 2012 · 5 071 Inlägg

ToughLuck skrev:

JohnWayne skrev:

ToughLuck skrev:

Javisst tongue Haha, men jag var tvungen att prova och dem går riktigt mjukt och dämpar fint. Enligt forumen kan man styra "hårdheten" i dämparna med olika tjocklek på oljan. Det kanske funkar sålänge iaf, har inte riktigt råd att skaffa utbytes nu.

Man lär sig något nytt hela tiden smile

Ja, onekligen! Men det är väl lite tjusningen med att ha gamla bilar wink

Absolut smile

ToughLuck
1 oktober 2012 · 101 Inlägg

Längesen jag la upp något vettigt men nu är iaf iaf framvagn ihop igen och allt är målat. Var en aning otäckt att klämma ihop fjädern men det gick vägen wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/166/165433/165433-71b8a875cb9eca86db1af124981267aa.jpg

JohnWayne
2 oktober 2012 · 5 071 Inlägg

ToughLuck skrev:
Längesen jag la upp något vettigt men nu är iaf iaf framvagn ihop igen och allt är målat. Var en aning otäckt att klämma ihop fjädern men det gick vägen wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/166/165433/165433-71b8a875cb9eca86db1af124981267aa.jpg

Blev ju sjukt snyggt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang