Olds -54 Går bara på 4 cylindrar

Razorback Pro Racing
28 juni 2012 · 52 Inlägg

HAr lite problem med min olds.
Efter att kört ca 24 mil så tvärdog den mitt på motorvägen. Fick igång den igen men gick skitdåligt. när jag kommit hem efter den sista kilometern så kunde jag konstatera att han inte gick på alla cylindrar.

Byte sedan stifft och kablar samt almänt "rocklande" och fick den att gå en liten stund innan den tvärdog och gick inte köra mer.

har sen bytt alla tänddelar (stifft, kablar, fördelarlock, rotor, kondning, brytarspätsar och Tändspole)
men går fortfarande på 4 (dom två "främre" på högra sidan och dom två "Bakre" på vänstra sidan.
Han får gnista till alla cylindrarna.

Någon som har någon ide?

Oldsmobile Super 88 "Under Construction" (1954)
falkon93
28 juni 2012 · 343 Inlägg

Razorback skrev:
HAr lite problem med min olds.
Efter att kört ca 24 mil så tvärdog den mitt på motorvägen. Fick igång den igen men gick skitdåligt. när jag kommit hem efter den sista kilometern så kunde jag konstatera att han inte gick på alla cylindrar.

Byte sedan stifft och kablar samt almänt "rocklande" och fick den att gå en liten stund innan den tvärdog och gick inte köra mer.

har sen bytt alla tänddelar (stifft, kablar, fördelarlock, rotor, kondning, brytarspätsar och Tändspole)
men går fortfarande på 4 (dom två "främre" på högra sidan och dom två "Bakre" på vänstra sidan.
Han får gnista till alla cylindrarna.

Någon som har någon ide?

kollat kompet?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
impresst 2fast4you
28 juni 2012 · 371 Inlägg

förknasaren?

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang