Köpråd golf

-Firefighter-
29 juni 2012 · 22 Inlägg

är i färd med att köpa ny bil...
har tittat på en golf 5 som gått 4500 mil för 125000

eller en golf 6 som gått 7500 mil för 146000

båda med blue motion diesel...

vad tror ni spontant? och vad är den stora skillnaden mellan dessa modeller?

it_mutt Avstängd
29 juni 2012 · 10 388 Inlägg

Personligen tycker jag då Golf 6:an är bra mycket snyggare att titta på än Golf 5:an.

I standardutrustning så har ju 6an följande (som 5an inte har, i grundutförande ska dock tilläggas);

Knäkrockkudde
Kylt handskfack (inte på MultiFuel och mer användbart än man kan tro på sommaren)
Climatic, halvautomatisk (inte heller här på/med MultiFuel)
Färddator och yttertempmätare


Dock ska det väl tilläggas att 5:an med BlueMotion har; Färdator Plus med uppväxlingsindikator och ex.vis sportchassi (sänkt ca 15 mm)


Golf 6an med BlueMotion har dock ex.vis ; farthållare,, lädersportratt, 3-ekrad med multifunktion för radio och färddator, mittarmstöd, radio RCD 310 med CD-spelare 4 x 20 W och fyra extra högtalare
bak. CD-spelaren kan även spela mp3-filer samt AUX-ingång i mittkonsolen
, start-stopfunktion och växlingsindikator

Detta är som sagt då grunderna, och det är möjligt det är lite annorlunda till på diesel. Sen skiljer det ju givetvis mellan olika utrustningspaket


Personligen skulle jag köpt 6an, den har visserligen rullat lite mer, men är trots det en nyare bil, en snyggare bil (i mitt tycke) och lite mer utrustad. Men, nu är det inte jag som ska ha bilen utan du. Vilken känns bäst? Oavsett ålder osv på slädarna, så är iaf jag av den åsikten att en bil ska kännas "bra", och vilken som känns bra för dig, ja, det vet ju bara du smile

(och med "bra" menar jag mest känslan när man sätter sig i den)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
-Firefighter-
29 juni 2012 · 22 Inlägg

Tack för svaret... Blev en golf 6

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang