Universal bromsslangar till Mercedes a-klass w168?

prajtor
6 juli 2012 · 57 Inlägg

Tjena

Fick nedslag på mina bromsslangar fram. Min fråga är om man måste köpa mercedes orginalslangar eller om det finns universal som passar min bil. Om det finns, hur vet jag de passar?

Egentligen omfattar min fråga även bromsrör.

mb_pucken
6 juli 2012 · 5 090 Inlägg

Om du mäter din slang du har nu och kollar vad du har för gängor så är det  bara och rulla till biltema och leta på en liknande. Bör ju finns någon som är lika lång eller lite längre. Annars kolla med mercedes vad dom tar för en.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
prajtor
6 juli 2012 · 57 Inlägg

Jag tänkte försöka undvika mercedesslangarna original går på 600-800 kronor för båda fram. tänkte komma undan billigare än så. samma pris på mekonomen för modellspecifika.  Saknar kompetens och utrustning för att mäta gängning. I normalfallet hade jag gärna köpt original men detta är min slitbil.

ValP2k
6 juli 2012 · 1 122 Inlägg

kolla på mecas hemsida på regnumret å se vilka bilar slangen passar till sen letar du dig till närmaste biltema butik. ELLER så köper du en på mercedes och sen går till biltema iaf å hittar en lämplig sen lämnar igen mercedes slangen tongue

gasa nu foer faen!
prajtor
6 juli 2012 · 57 Inlägg

Tack valvp2K det var ett bra råd.

prajtor
6 juli 2012 · 57 Inlägg

meca-katalogen visade att slangen bara passar mercedes a-klass

ValP2k
6 juli 2012 · 1 122 Inlägg

prajtor skrev:
meca-katalogen visade att slangen bara passar mercedes a-klass

Lite surt då är nog bara bita i d sura äpplet å köpa hos meca för 325:- st då

Men man förstår ju att d inte finns så mkt pirat då A klass är rätt ovanligt tongue

Senast redigerat av ValP2k (6 juli 2012)

gasa nu foer faen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang