Autopartsmarket.eu någon som testat att handla där?`

prajtor
8 juli 2012 · 57 Inlägg

har någon av er handlat på autoparsmarket.eu ?

Jag har kollat igenom sidan på jakt efter lite reservdelar. Priserna är humana och sidan verkar seriös men något känns inte rätt. Tex att det inte finns någon organisationsnummer eller att man hittar väldigt lite information om sidan på andra sidor. Inte heller kan man handla på faktura.

wolfsburger
12 juli 2012 · 3 Inlägg

Hej, jag var tvungen att bli medlem för att bringa lite klarhet om den här sidan.

Såhär är det. Jag beställde därifrån för några dagar sen och betalade med Paypal. Idag så mailade jag dem dock och bad dem ta bort en av delarna från ordern som jag kom på var onödig. Jag fick svar inom nån timme där de först sa att det inte gick att avbryta. Någon minut senare fick jag ett mail där de istället sa att hela ordern var avbruten och en minut efter det fick jag mail från Paypal om att de hade genomfört en full återbetalning. Jag har dock inte fått pengarna från Paypal än men det tar väl någon bankdag.

Jag kan alltså inte säga något med säkerhet då jag faktiskt inte har fått det jag beställde men det verkar ju i alla fall inte handla om någon bluffsida då de omedelbart betalade tillbaka alla pengar. Möjligtvis är de lite knepiga att ha att göra med. Men jag är övertygad om att de hade levererat om jag inte hade "krånglat".

Nu beställde jag allt från Tyskland istället och summan blev väl nästan exakt densamma men Autopartsmarket har ju något lägre fraktavgift än vad de flesta tyskar tar för att skicka till Sverige.

nitroz
13 juli 2012 · 10 Inlägg

jag har oxå beställt varor där för ca 3 månader sedan för ca 7000kr några dagar efter fick jag oxå ett mail att två av givarna var slut och att allt skulle återbetalas  ,men  jag har mailat och ringt ,men det är omöjligt att få tag i dom
dessa numren har de  08-12410670 och 0735638544 så nu förstår jag att jag är grundlurad
ibörjan svarade de snabbt på mail ,men telefon har de aldrig svarat på ( de sa att han i kundtjänsten var sjuk)
var skall man vända sig för att göra anmälan mot dom , de verkar hålla på med samma verksamhet i flera länder

Volvo 242 -76 "2.8L weber 55 17 plåtfälgar" (1976)
prajtor
13 juli 2012 · 57 Inlägg

brukar vara svårt att få pengar tillbaka... Men kontakta konsumentrådgivare i din kommun och kolla om du kan få råd.

wolfsburger
14 juli 2012 · 3 Inlägg

nitroz: Betalade du direkt med kort eller via PayPal? Det du kan göra är väl att polisanmäla och kontakta Plus och dra igång en riktig jävla cirkus om det.

wolfsburger
17 juli 2012 · 3 Inlägg

Kan ju uppdatera med att säga att jag igår fick in pengarna för återköpet på mitt konto.

Johan_Sundberg
8 september 2012 · 36 Inlägg

köpte lamell där för en månad sen ja och den fanns hemma 4 dagar efter betalning smile

Benz i mitt <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang