Förra året var det ca 1200 annonser om Volvo 740 på blocket. Idag är det ca 200-250 annonser på blocket. Jag har även märkt att folk börjar vilja ha en liten mer slant, oavsett skick.
Men när tror ni det händer? När dom kommer in i den zonen som 240 har kommit in i. Jag talar om 80-talare 740.
På min 740 så fungerar exakt allt. Den har mycket utrustning också, än fast det är en GL. Det känns lite fel att jag skulle sälja bort min bil. Jag ska börja på universitet och då behöver man ingen bil, men jag har liksom gått igenom hela bilen och kan varenda lilla skruv. Sen är det min första bil och jag har haft den snart i 6 år och den har varit med om mycket.
Folk verkar redan nu tro att det är guld i skiten , krockade o dana vill ju folk ha en 2 lapp för, 5 lapp obes o oskatt.. Vadfan händer!?
Bättre när man fick en oskattad o obessad för 500ing
Har också märkt det. Förr så frågade folk mig "Vill du ha min skit? Den står bakom skjulet, men den går iallafall". Idag så begär dom iallafall ett pris för den.
Man märker faktiskt av att priserna har gått upp, men nån gång varje månad så kommer det ut en 740 bes o skatt för 3tusen. Sen när man ringer är den redan såld... Lite kul är det dock med allt folk som sätter ut sina gamla skåp för 40tusen.
Till vintern stiger ju alla bakhjulsdrivna bilar speciellt 740. 740 är bara en busbil, det är därför folk köper dom billligt och kör skiten ur dom, men dom håller jävligt länge
Till vintern stiger ju alla bakhjulsdrivna bilar speciellt 740. 740 är bara en busbil, det är därför folk köper dom billligt och kör skiten ur dom, men dom håller jävligt länge
Mjo, det gör dom faktiskt. Hoppas 3serien sjunker i år.
Själv tror jag att 740 kommer vara den största kultbilen då varenda jävel har haft en sådan. Man minns liksom tillbaka när man var ung, eller ägde en sådan.
Själv tror jag att 740 kommer vara den största kultbilen då varenda jävel har haft en sådan. Man minns liksom tillbaka när man var ung, eller ägde en sådan.
15år kanske ?
Själv tror jag att när det närmar sig 2018 så börjar 740 bli lite speciell. Liksom skattebefriad och sen kommer det inte att finnas många kvar av dom då dom skrotas en hel del.
"Ja minns min gammle 740 " sa personen som har ägt en tidigare.
Tror de kommer att vara rätt unika om en 5-10 år, för då kommer de vara så utskrotade att de blivit unika bilar. Och som tidigare nämnts, alla har nån relation till 740.
15år kanske ?
Själv tror jag att när det närmar sig 2018 så börjar 740 bli lite speciell. Liksom skattebefriad och sen kommer det inte att finnas många kvar av dom då dom skrotas en hel del.
"Ja minns min gammle 740 " sa personen som har ägt en tidigare.
Mjo, vem vet..
År 2018 så tror jag faktiskt att det fortfarande kommer åka runt en hel del lik på vintern utan något större värde.
Men det ska helt klart bli intressant. Den som lever får se.