Varför kan inte folk se skillnad på mitt & ditt?

_VeNoM_ Giftig
25 september 2006 · 419 Inlägg

Har fått höra flera gånger om folk som blivit av med saker till sina bilar
t.ex. blinkersglas, grillar, fälgar som blir stulna och även sånna som får sina vingar avslitna från bilen och det är rent ut sagt förj*vligt.

Nu har även jag blivit drabbad, kom ut imorse och skulle åka till jobbet och får se att alla mina kromade ventilhattar var borta. Nu är väl de i och för sig en lite struntsak jämfört med de sakerna ja räknade upp men iallafall. Varför ska det vara så svårt och låta bli andras grejer.

Har man inte råd och köpa egna ventilhattar ska man nog ta och se över sin ekonomi lite och kanske fundera på om man har råd att ha bil överhuvudtaget.

Nu var mina visserligen av det lite dyrare slaget men det finns ju för f*n och köpa för 20 spänn på biltema om man bara vill komma ifrån "gummipluttarna" ta och kolla på det nästa gång istället för och sno från någon som har inhandlat sina ordentliga grejer för egna hundralappar

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Martin 9-3 Fisketokig
25 september 2006 · 2 997 Inlägg

Bara att hålla med.

Varför ens lägga energi på att sno ventilhattar, det är ju löjligt.

Det är straffbart och riskerar en massa skit för så lite.

Lägg den energin på ett jobb istället så vinner alla på det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
_VeNoM_ Giftig
25 september 2006 · 419 Inlägg

Exakt min mening. men vissa har ju svårt för att låta bli

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Luckygirl ADRENALIN
25 september 2006 · 15 Inlägg

Kan du vara helt ärlig å säga att du aldrig har tänkt tanken?

Jag tror inte jag har en enda kompis som kan skilja på sitt å andras.. sorgligt men sant..

Jag erkänner jag tog faktiskt ett par chromade ventil hattar..
När jag var 8 å ville ha dom på min cykel tongue

Men jag håller med dej.. aldrig kul att komma ut å se att det saknar någonting, själv fick jag inbrott i min å blev av med ljudet.. *suck*

Varför sitta i kaross när man kan åka raket?
dusty Living in the fastlane
25 september 2006 · 2 616 Inlägg

du sa det så bra så kan inte svara big_smile

FL3JM Inga konstigheter
25 september 2006 · 2 064 Inlägg

Jag har blivit av med alla mina fyra krom-ventilhattar. sad Det ser så fult ut nu, måste kirra nya kromhattar. Vanliga plasthattar ser förjävligt ut nu när jag har bytt ut ventilerna mot kromventiler. sad

Senast redigerat av FL3JM (25 september 2006)

Mafghan
25 september 2006 · 353 Inlägg

köpte 4 silvriga och 4 guldiga hattar. De guldiga var inte så fina tyckte jag, så jag satte på de silvriga....

En vecka senare var de borta, så jag satte på de guldiga...2 dagar senare så var de borta....

En granne såg 4 snorungar ligga ner runt bilen och plocka bort dom...Han försökte jag dom men de cyklade iväg.

Funderar på att köpa nya och lägga en 20:a jämte bilen med en lapp: Köp på biltema!! Vassego!


Blir så jäkla sne!!!

Nu funderar jag på om dom är mättade. Nu har dom ju 1 set av både guld och silver.....man kanske vågar köpa nya silvriga...

EDIT: Grannar har sett ungdomar stå runt min bil med fötterna uppe på däcket och prata....som att det är deras bil!! Fattar ni eller??? Att man kan ha mage att göra så...

Senast redigerat av Mafghan (25 september 2006)

Enjoy....
DarKMaNs Snabbast går först i kön
25 september 2006 · 146 Inlägg

Visste ni att dessa ventilhattar är det nya innegrejen i skolorna, man byter med varandra. fick höra det av en "mamma" vars sons kompisar snor hattarna.. sååå det spelar ingen roll hur många set ni köper....pokémon kortens tid är över...

Nu är det bildelar som gäller... enda sättet är väl att ta av dom varje gång man skall in eller limma fast dom eller med sån där gängmassa så det blir trögt för dom att ta dem. risken är väl att man får då ev en bula eller en repa när dom inte får av dom, så det är bara att köpa nya än att få stå för självrisken....

har förövrigt bivit av med 4set ...köpte dom 2 sista seten ifrån MICRO 49kr men dom första tog dom oxså får e hur länge dom här får sitta... för nu har dom bytt portkod till allmänna garaget smile

Senast redigerat av DarKMaNs (25 september 2006)

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
tobi
25 september 2006 · 562 Inlägg

alla håller nog med.. å grann pojken blev i går av med sin halv nya derby senda.... asså blir fan trött!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Miklen
25 september 2006 ·

Ja måste bo på bra ställe.. för här sitter grejerna kvar.. eller så har småglinen redan fattat att man inte snor grejer från en bmw..

d e ju trots allt säkert 80% av bmw folket i göteborg som e lite halvt livsfarliga winkwink

Spawner
25 september 2006 · 505 Inlägg

Haha;) Jag tror att jag är värst:) Jag fick ett par från en polare när jag fyllde år, lite av de dyrare modellen (silvriga). Jag skruvade på dom och tog en trasa och vred åt bra hårt, testade skruva loss dom för hand, det var en omöjlig uppgift för mig iallafall!

20 minuter senare så åkte jag iväg till Statoil för att köpa en dosa snus, när jag kom ut var det 2 ungar på moppar där och snodde dom, jag började härja och skrika så dom blev rädda och drog. Dom fick med sig 2 stycken, och dom andra två har jag nu på brädan som souvenirer;)

MVH Matte

Calibra Turbo 4x4
SaNelito Fartdåre
25 september 2006 · 286 Inlägg

Har inte heller blivit av me mina som ja haft ett bra tag nu smile Men trött blir man ändå när folk inte kan hålla sina fingrar i styr!

Volvo S40N (2006)
BBR
25 september 2006 · 348 Inlägg

Haft kvar mina i 2 veckor smile fast jag bor i en litn stad så kanske har något med att göra. Fast iof så står bilen rätt mycket i skövde när jag är där iskolan

FugitivE BMW Power
25 september 2006 · 2 362 Inlägg

Tur att man bor på landet! big_smile *lantlig dialekt* tongue hur det nu låter ;D nää men förstår inte heller det där, men synd att man inte kommer på dom samtidigt dom snor sakerna, då jävlar skulle det smälla wink bokstavligen, iallafall om någon rörde nåt som är mitt..

BMW, bogsering med wire :/
Android
26 september 2006 · 892 Inlägg

Ja alltså, hehe, såg några fulla "moppepojkar" sno min och grannens dragkroks-"hatt" i lördags. Skitsak, men ändå. Klockan var väl runt en 03-04 och var sugen på att vråla åt dem från balkongen, men räkna snabbt ut jag skulle väcka hela kvarteret så jag sket i det.

Det är ju inte kul när det händer, oavsett vad det är, men ju dyrare/större som blir stulet desto mer svider det antar jag. Lider verkligen med dem som får hela sina bilar bortrövade. sad

Det blir kölhalning av de skyldiga! YARR!

Senast redigerat av Android (26 september 2006)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
26 september 2006 · 991 Inlägg

jag ha klarat mig med min bil hela året jag haft den, men jag tror inte en kotte vågar sno fårn min bil. tydligen är folk rädda för mig tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
_VeNoM_ Giftig
26 september 2006 · 419 Inlägg

Android skrev:
Ja alltså, hehe, såg några fulla "moppepojkar" sno min och grannens dragkroks-"hatt" i lördags. Skitsak, men ändå. Klockan var väl runt en 03-04 och var sugen på att vråla åt dem från balkongen, men räkna snabbt ut jag skulle väcka hela kvarteret så jag sket i det.

Det är ju inte kul när det händer, oavsett vad det är, men ju dyrare/större som blir stulet desto mer svider det antar jag. Lider verkligen med dem som får hela sina bilar bortrövade. sad

Det blir kölhalning av de skyldiga! YARR!

Håller med dej helt och hållet spö skulle dom ha sånna som håller på med sånt här skit

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
andreasl
26 september 2006 · 391 Inlägg

ja inte kul när nån tar saker,   har blevit av med vindavvisare  förut = /

ang ventillhattar,   köp riktigt som det krävs en lås skurv för att ta av så kommer iaf några hattar få sitta kvar smile

E30Tompa Rörpulare
26 september 2006 · 1 453 Inlägg

Eller varför inte bara fixa lock tight eller vafan de nu heter eller dra fast de me ett skift nyckel de flesta är ju trots allt mutter formade! då kan man ju glömma att dra loss dom för hand och om nån kmr me ett verktyg och ska ha dom då bjuder ja nästan på skiten!

Mvh

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E61 m5 (2007)
Team_Ford PersonbilsTekniker
26 september 2006 · 155 Inlägg

Nä jag tror de är så att de är dags att plocka fram bettan ur garderoben så kan ungarna plocka hagel ur arslet i stället om de ska va på detta sätt=)....Nä men seriöst nu=)
man fattar knappt var värdlen är på väg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang