Volvo 740 turbo 90 - dålig gnista

Andreehellstrom
20 juli 2012 · 131 Inlägg

bump

Av små grisar blir det stora svin
JanZonz
20 juli 2012 · 83 Inlägg

Byt tändmodulen så ska du se att den hoppar igång , den sitter på skärmen vid luftburken.

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=21908599

Senast redigerat av JanZonz (20 juli 2012)

Andreehellstrom
20 juli 2012 · 131 Inlägg

JanZonz skrev:
Byt tändmodulen så ska du se att den hoppar igång , den sitter på skärmen vid luftburken.

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=21908599

Okey tack så mycket ! hade jag inte en aning om ! ska köpa en sån och en tändspole idag så kan jag ute sluta det sen om det inte skulle funka . du tror inte det kan vara tändspolen då ?

Av små grisar blir det stora svin
JanZonz
20 juli 2012 · 83 Inlägg

hade tändspolen varit defekt så hade den inte gått igång när du rullar igång den.

Edit: var bara noga med så att du får rätt tändmodul.

Senast redigerat av JanZonz (20 juli 2012)

latjo
20 juli 2012 · 24 Inlägg

men bytte du inte rotor när du bytte fördelarlocket?

MVH

Andreehellstrom
20 juli 2012 · 131 Inlägg

latjo skrev:
men bytte du inte rotor när du bytte fördelarlocket?

MVH

Jo allt nytt hela fördelaren + lock + rotor tongue

Av små grisar blir det stora svin
Andreehellstrom
20 juli 2012 · 131 Inlägg

JanZonz skrev:
hade tändspolen varit defekt så hade den inte gått igång när du rullar igång den.

Edit: var bara noga med så att du får rätt tändmodul.

Ja det tycker ju jag med ! att den har bara 2 "lägen" funkar eller inte funkar

Av små grisar blir det stora svin
latjo
20 juli 2012 · 24 Inlägg

aa men då gissar jag på tändmodulen

Andreehellstrom
20 juli 2012 · 131 Inlägg

JanZonz skrev:
Byt tändmodulen så ska du se att den hoppar igång , den sitter på skärmen vid luftburken.

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=21908599

Tack så mycket för det tipset ! gick ut o kollade den , tog bort den och då va det massa vit klet på den , tog bort det o tog dit den o då starta den direkt ! men har bett mor min köpa med en från skroten nu efter jobbet så ska prova med en ny endå . för den går att starta nu men går inte helt rent men går tillräckligt bra för att dra en börn hehe . men jag har vridit runt på fördelaren så tror man måste ställa in den oxå , vågar man vrida den när motorn är igång eller får man en jävla stöt av tändkablarna osv ?

Av små grisar blir det stora svin
JanZonz
20 juli 2012 · 83 Inlägg

Varsågod. Kul att det löste sig! ja den måste stå exakt annars går den lite orent.. tror det ska sitta markeringar, Kolla det .. igentligen ska det ju inte vara farligt att röra där motorn är igång men kan bli överslag ibland så kolla efter markering eller så kanske finns kvar lite märken från hur den satt innan.

Andreehellstrom
20 juli 2012 · 131 Inlägg

JanZonz skrev:
Varsågod. Kul att det löste sig! ja den måste stå exakt annars går den lite orent.. tror det ska sitta markeringar, Kolla det .. igentligen ska det ju inte vara farligt att röra där motorn är igång men kan bli överslag ibland så kolla efter markering eller så kanske finns kvar lite märken från hur den satt innan.

Tack igen haha wink ja jag tror nu att det bara är inställningar på fördelaren kvar sen ska den nog gå tongue .

Av små grisar blir det stora svin
Skkk
20 juli 2012 ·

Om du ska ställa in fördelaren, så är det bara lossa dom 3 skruvarna på fördelarlocket lite lätt lagom
så den kan röra sig, sen startar du bilen så ställer den in sig själv.
spänn skruvarna, klart smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang