850 går dåligt efter att insuget vart demonterat

Mlevin
18 juli 2012 · 54 Inlägg

nu behöver jag eran hjälp.
jag tog mig tiden idag att byta oljefällan/oljeavskiljaren + slangar till vevhusventilationen på min 855a
bytte insugs packning och monterade allt igen, när jag skulle starta sen så går bilen skit rent utsagt. blöddrar, hackar, ingen tomgång and so on. först kom jag på att jag glömt att sätta i kontakten till givaren som sitter precis över oljefällan. så jag fick tillbaka den igen efter många om och men, trodde i min enfald att det var problemet, men icke. den går precis lika illa nu, så jag får höra med er här om ni har någon aning om vad som kan vara fel, har verskatdstid i morgon bitti för byte av en bussning i bakvagnen, så lite småbråttom är det väl haha smile

BMW F11 (2012)
Drunk A.Sörman
18 juli 2012 · 1 299 Inlägg

EN slang som kan ge den symptomen är den som går in i insuget på vänster sida om du står framför bilen.En liten vakuumslang.Sen kan det ju vara bra med en ny insugspackning med för å få det tätt igen.

Edit såg nu att du hade bytt packning

Senast redigerat av Drunk (18 juli 2012)

Mlevin
18 juli 2012 · 54 Inlägg

ska tillägga också att jag har bytt alla vakumslangar då de gamla var rötna haha tongue den du tänker på drunk, är den som går längs med motorn och bort till luftröret mellan lmm och turbo?

BMW F11 (2012)
Drunk A.Sörman
18 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Mlevin skrev:
ska tillägga också att jag har bytt alla vakumslangar då de gamla var rötna haha tongue den du tänker på drunk, är den som går längs med motorn och bort till luftröret mellan lmm och turbo?

Jo är den jag menar. Min hade lossnat upp i insuget på nippeln å då fick jag så som du förklarat.

Sen hoppade även samma slang av i andra änden blev samma sak då fick sätta en låsning på den.

Drunk A.Sörman
18 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Slänger upp en bild där man ser nippeln som jag menar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-9d5e9459b7106ff58a96f1635ba3f28b.jpg

Mlevin
18 juli 2012 · 54 Inlägg

innan jag bytt mina så hade de gått av i båda ändar, de plaströren måste ju vart den sämsta idén någonsin av volvo, men iaf, bilen gick bättre med dom av än vad  den gör nu med nydragen slang,  jag har satt egen slang som jag hade hemma, det kan väl knappast ha något att göra med  längd och innerdiameter på slangarna?  det finns ju inga garantier att jag lyckats  göra dem identiska med volvo orginal

BMW F11 (2012)
Drunk A.Sörman
18 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Ja så var det på min med helt av.Det är väll bara vacuum i den slangen det är inte så att den suger ihop sig?

Mlevin
18 juli 2012 · 54 Inlägg

det har jag svårt att tänka mig. det är en armerad bränsleslang, tycker den borde vara stabil om något, men det kanske kan vara så?

BMW F11 (2012)
Drunk A.Sörman
18 juli 2012 · 1 299 Inlägg

haha nja det ska väll klara det lila suget som blir där. ta loss den på insug sidan å kolla om det blir någon skillnad lite bökigt å få tebax dock.

Mlevin
18 juli 2012 · 54 Inlägg

ja jag får väl göra det, annars får jag väl riva insuget igen å se om jag hittar något jag missat, känns som onödigt arbete dock haha smile

BMW F11 (2012)
Drunk A.Sörman
18 juli 2012 · 1 299 Inlägg

Ja så roligt är det ju inte.

Även slangarna som går till tomgångsmotorn å spjällhuset kan ge lite sådana symptom.å Kabeln till tomgångs motorn med då lyser motorlampan även.

Senast redigerat av Drunk (18 juli 2012)

Mlevin
18 juli 2012 · 54 Inlägg

sådär. fick ordning på det igen, rev ner hela insuget igen. fick se ett märke på packningen till insuget, precis som att det hade legat något imellan. så jag rengjorde igen, la på liiiiite packningssilikon precis där märktes blivit och monterade igen. nu funkar det. antagligen hade jag nog bara klantat mig och fått någon skit imellan första gången smile tack för hjälpen ändå drunk  big_smile

BMW F11 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang