Saab 95 aero chipp hjälp

sevis
21 juli 2012 · 8 Inlägg

hej ska trimma om bilen tror jag har jt chipp i nu steg 2 men vill ha lite mera effekt tänkte om ni har några rekomendationer vilket chipp man ska ta saab 95 aero

Senast redigerat av sevis (21 juli 2012)

phille18
22 juli 2012 · 179 Inlägg

Finns ingen som kan svara på din fråga om du inte skriver mer information om din bil då det finns ett antal olika saab 9-5 Aero.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
wetese
22 juli 2012 · 655 Inlägg

jt chipp? Vad har du mer än ett chip? avgasystem orginal? Ska du upp i högre effekter är det väl 3" från turbon som gäller. Maptun är alltid att rekommendera när det gäller trimning!

sevis
22 december 2012 · 8 Inlägg

vart lite fel  förklarat. jag undrade bara vilka firmor som är bäst när man chippar bilen. ringde och pratade med maptun ca 315hk siktar ja mot sommaren har redan allt på som behöves på bilen för dom hästarna så det får bli dom ska byta kolvar innan och undrar om ni vet vart man kan hitta bra kolvar till bra priser?

FatManCustoms grön aktivist
24 december 2012 · 846 Inlägg

Ger du dig på ett sådant stort jobb som att byta kolvar så hade jag bytt stakar med då det är dessa som brukar bestämma sig för att ta en upptäcktsfärd genom block med!

Finns smidda stakar för under 5000 kronor och iom att du plockar isär hela motorn så är det (i mitt tycke) bättre att ta hand om "allt"!
Sedan så kommer ett litet saab-tips här : plocka kolvarna från en 9000 94-98 istället.
Lågt pris och MYCKET stryktåliga!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Mickius
24 december 2012 · 4 670 Inlägg

Varför inte bata ta hela botten ifrån 9000 med kortmotorn?

sevis
25 december 2012 · 8 Inlägg

okej botten ifrån en 9000 får ta och bli en sån kolvarna från 9000 eller ska jag ta smidda? stakarna byter jag i samma veva! tack för tipsen big_smile

sevis
26 december 2012 · 8 Inlägg

okej får ta och kika där tack för alla hjälpsamma svar:D och god fortsättning

Revotech Pedal To The Metal
29 december 2012 · 750 Inlägg

Gällde inte frågan chip? tongue  Det är ju lite svårt att säga vilken firma är bäst. Det är som att skriva i forumet.. Vilket bilmärke är bäst och förvänta sig ett svar. ( vi vet ju att det hade blivit Audi hur som helst wink ) Alla tycker ju olika.

Men ang motorn. Instämmer helt med föregåendetalare. 9000 kortmotor är enklast istället för att krångla med att byta allt i T7 motorn.

Lycka till iallafall! Men den effekten får du ju en riktigt trevlig bil sen smile

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang