8" touchscreen i panelen i mitten?

helvild
22 juli 2012 · 13 Inlägg

Hejsan! Har precis skaffat en dator i bilen och behöver en touchscreen som är 8" (Det är vad som får plats iaf, alltså kanske jag måste ha en 7" eller något pga utav att det är ju en plastbit utanför skärmen med? Vet inte riktigt)

Men iaf, vet inte direkt vart jag ska kolla, behöver bara en Touch screen som är 8" med "kanterna"
Någon som har något förslag?

discokapten Kapten på disco!
22 juli 2012 · 1 729 Inlägg

Går oftast att ta av "kanterna" och frilägga skärmen.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Dark-Red
22 juli 2012 · 206 Inlägg

Vad jag vet så går det inte att få tag på större än 7" till stereon men med ram blir det närmare 8" antingen dubbel din eller enkel din bara o välja vilken du vill ha eller får plats med, gillar själv enkel din med uppfällbar skärm smile bäst att leta kan ju vara på blocket o kolla företags fliken så brukar det komma upp ganska många olika val på märken, kör själv med Audiovox 7" tuchscreen och är riktigt nöjd med den. smile

Såg att jag missförstog din fråga, men är troligtvis fortfarande blocket om du vill se olika skärmar smile

Senast redigerat av Dark-Red (22 juli 2012)

Rub Dub a Dubstep
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
helvild
22 juli 2012 · 13 Inlägg

En touchscreen med uppfällbar skärm (alltså en som åker ut och sen upp)
alltså något sånt här om det finns, dock bara en skärm så jag kan koppla in datorn...
http://www.youtube.com/watch?v=c-b_rc3K … re=related

Dark-Red, Du har alltså en till stereon? Jag menar så jag kan koppla in den till datorn och använda den som datorns skärm:)

Dark-Red
23 juli 2012 · 206 Inlägg

helvild skrev:
En touchscreen med uppfällbar skärm (alltså en som åker ut och sen upp)
alltså något sånt här om det finns, dock bara en skärm så jag kan koppla in datorn...
http://www.youtube.com/watch?v=c-b_rc3K … re=related

Dark-Red, Du har alltså en till stereon? Jag menar så jag kan koppla in den till datorn och använda den som datorns skärm:)

En polare hade extern skärm till sin stereo men den var helt extern och satt på frontpanelen, ingen vidare bra lösning haha, såg ut dåligt som fan där den var tongue vet inte om det finns uppfällbara skärmar, kan vara för tunn bransch för endast det, är nog Google som gäller smile

Rub Dub a Dubstep
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Dark-Red
23 juli 2012 · 206 Inlägg

Dark-Red skrev:

helvild skrev:
En touchscreen med uppfällbar skärm (alltså en som åker ut och sen upp)
alltså något sånt här om det finns, dock bara en skärm så jag kan koppla in datorn...
http://www.youtube.com/watch?v=c-b_rc3K … re=related

Dark-Red, Du har alltså en till stereon? Jag menar så jag kan koppla in den till datorn och använda den som datorns skärm:)

En polare hade extern skärm till sin stereo men den var helt extern och satt på frontpanelen, ingen vidare bra lösning haha, såg ut dåligt som fan där den var tongue vet inte om det finns uppfällbara skärmar, kan vara för tunn bransch för endast det, är nog Google som gäller smile

Finns ju rätt många uttag ifs på den jag har, men det är en stereo men tror de uttagen är endast för signal ut.

haha wtf, blev fel knapp istället för redigera så citera jag mig själv lolol big_smile

Senast redigerat av Dark-Red (23 juli 2012)

Rub Dub a Dubstep
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
discokapten Kapten på disco!
23 juli 2012 · 1 729 Inlägg

http://www.mp3car.com/ där har du massor av info (på engelska.)

Jag har en 8" touchskärm du kan få köpa om du vill.. Pm för info.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Dj_Albert Stölle
23 juli 2012 · 199 Inlägg

Syrrans kille har en sån där Audiovox apparat i sin 945a o den provade vi lite tv-spel på när vi installerade den, så nog går det alltid att få in både ljud o bild i'n. Vet inte exakt vilka kontakter av alla det var, lr om ljud o bild körs in från samma sida lr om det ena körs in fram o det andra bak s.a.s, men det kan säkert Dark-Re som har en själv svara på smile

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
helvild
23 juli 2012 · 13 Inlägg

Discokapten, jag har kollat där men all deras skärmar som är 8" har massa plaskanter och tar man bort dem så startar inte skärmen osv, har redan restat 2 utav deras skärmar och är verkligen inte nöjd;/
Det ultimataste vore om jag kunde hitta en som passade stället jag har i mittpanelen som "åkte ut" som videon jag visade....

Någon som vet?;/

xciso
24 juli 2012 · 302 Inlägg

Startar inte skärmen om du tar bort plasthöljet?
Kolla cartft.com, snabb leverans från Tyskland, och dessutom slipper du dem extra avgifterna som kan tillkomma från USA.

Senast redigerat av xciso (24 juli 2012)

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang