Hur ska jag koppla remote kabeln till stereon? [BILD]

ramwe
23 juli 2012 · 6 Inlägg

Tjena!


Kan till och börja med att säga att jag är en nybörjare med billjud mm. smile

Men iaf, hur ska jag koppla remote kabeln till stereon?
BILD: http://i.imgur.com/cn7aw.jpg?1

För den remote kabeln (blåa) sitter redan fast i 2 uttag som ni kan se på bilden.

En från stereon.
En från "plast-uttaget".

Vad jag kan tänka mig att jag måste göra är att klippa blå kabeln och skala upp på båda ändarna.
Sen tar jag min svagströmskabel jag har köpt och skarva ihop dom 3 ändarna tillsammans?

Jag har en BMW E46 -04 där remoten just nu sitter i baklyset, men vill byta till stereon.
För jag måste alltid låsa bilen med knappen på nyckeln för att slutsteget ska slå av, det räcker inte med att dra ut nyckeln...måste låsa hela bilen. Vilket jag inte vill ha. Vill inte att de ska dra onödigt med ström om jag ska sitta/sova i bilen nångång. Och om jag låser bilen och är i bilen samtidigt så går alarmet igång...cool

Kom med tips vars jag kan koppla min remote kabel annars förrutom till stereon om ni har förslag. smile

Tacksam för svar!

Tjulin
23 juli 2012 · 242 Inlägg

sitter det inte ett kontaktstycke i "plastuttaget" med en blå kabel?(måste inte vara blå men till samma stift)
det är iaf där du ska koppla på den, men det går att göra som du säger också

BMW 535I (1991)
jsonnn
24 juli 2012 · 39 Inlägg

bör finnas en kabel ut från stereon/ ison som ger ström ut då stereon är igång, bra att ha till remote till tex steg eller antennmotor.

har du tändspänning till stereon kan ju även denna användas som remote?

*edit* såg bilden nu och du håller ju en kabel som är blå(antar att de är den tjulin också pratar om) och som är märkt atenna/ remote? funkar inte den?

Senast redigerat av jsonnn (24 juli 2012)

JonasPLind
24 juli 2012 · 820 Inlägg

Vad händer med Remote-kabeln efter plast-delen som sitter till vänster då?

DahlinPics Fotograf
25 juli 2012 · 97 Inlägg

Den kabeln du håller i ska remoten sitta på! Amplifier/Antenna Remote! Helt rätt! smile

Och så länge den inte går till något annat på andra sidan av ISO-kablaget så kan du klippa den och endast skarva ihop den med remote kabeln till steget smile

Senast redigerat av DahlinPics (25 juli 2012)

Allt går! Förutom småbarn, dem kryper..
Volvo V70 "R" "traktoR" (2001)
Volkswagen Caddy "Swede Service" (2007)
Lyngmo
25 juli 2012 · 466 Inlägg

ja det är denn kabeln .... jag säger samma som DahlinPics.....

M44ltie
30 juli 2012 · 370 Inlägg

ta en kabeltjuv och skarva ihop den blå "ant" kabeln med din svagströmkabel smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang