200sx S13 Spontansåld..

Original i motorn. 19radig oljekyl med termostat 6puckad sinterlamell, med hårdare tryckplatta Bosch 040 pump, oljetemp och laddtryck i a-stolpen. Nylackad slutet av 2009, S14 Skinnstolar, original baksäte. Ska bli en vardagsbil med syfte att kunna sladda till om jag vill det. Ska inte trimma skiten ur denna,utan jag kör så original jag kan effektmässigt så det håller.
  • 46 Följare
  • 22 332 Visningar
  • Projektet avslutat 21 oktober 2013
Scoore
14 november 2012 · 829 Inlägg

Mjo dock känner jag inte att jag har lust med det i nuläget,så får se hur jag gör sad trist är det iaf då så mycket är förlorat.. Att man inte lär sig att säkerhetskopiera allt!

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
LocKtar Herr
15 november 2012 · 1 722 Inlägg

Scoore skrev:

rasurbo skrev:
Går det inte att rädda hårddisken?

Jag har sökt igenom den med recuva och finner INGA bilder,Inga filmer och ingen musik.. det enda jag bryr mig om.. programmen kan försvinna,men fan inte allt annat hmm

Man kan lämna in hdd till folk som kan rädda data'n på den, googla det. har inge pris på det men ska inte vara omöjligt. mvh

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Scoore
15 november 2012 · 829 Inlägg

Jo det fungerar ju,men har ingen lust att lämna iväg den i dagsläget. Finns säkert bättre program än Recuva som man kan söka igenom disken med också smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
LocKtar Herr
15 november 2012 · 1 722 Inlägg

Scoore skrev:
Jo det fungerar ju,men har ingen lust att lämna iväg den i dagsläget. Finns säkert bättre program än Recuva som man kan söka igenom disken med också smile

En del saker kräver riktiga proffs, akta så du inte gör mer skada än nytta:)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Grod4n Skruvar på allt!
20 november 2012 · 30 Inlägg

ser bra ut Johan!

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...
Scoore
20 november 2012 · 829 Inlägg

Tack Erik!

Förhoppningsvis rullar den snart. Flyttar antagligen ner i nya garaget i helgen med så mecka kommer det bli Mycket av smile

Ingen bildupdate nu men:

Jag har provmonterat fronten lite bättre,och nu borrat upp hål för hur den ska sitta i fram och i skärmarna.
Jag har dock märkt att fästena för skärmen är kapade och ditsvetsade igen,fast Längre ner,vilket gör att fronten sitter inte i den rätta höjden.

Märkte det först dock ett tag efter jag köpte bilen att huven följer inte skärmarna direkt,utan huven är nedsänkt av någon anledning. Så detta ska jag tackla så fort jag kan. Handlar liksom inte om några millimeter fel,utan 5-6centimeter.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Threefifty
2 januari 2013 · 168 Inlägg

Skall följas! Stort lycka till smile

You've got to live it!
Scoore
2 januari 2013 · 829 Inlägg

Tack så mycket. Har hänt MASSOR med bilen.. bara det att jag uppdaterar allt via Facebook istället i en grupp jag samt en annan 200sx ägare skapat.
Får se till att uppdatera här någon gång,men under tiden finns allt på

http://www.facebook.com/Dorigojira

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Threefifty
2 januari 2013 · 168 Inlägg

Får kika in där då wink Skall kanske satsa på min S13 snart så behöver se lite tips och få lite inspiration. Valet står mellan Nissan eller köpa en RX-8.

You've got to live it!
Scoore
2 januari 2013 · 829 Inlägg

Gör så big_smile Du får se till att gilla den så du inte missar något eventuellt intressant som inspirerar dig wink

Okay det beror lite på vad för nissan då skulle jag tycka tongue

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Threefifty
2 januari 2013 · 168 Inlägg

Har gjort det smile Är ju självklart min lilla S13 som skall fixas till med diverse. Men står och grubblar över vad som är "bäst" eftersom S13 är ju en gammal bil och eventuellt behöver mer fix än vad en RX-8 kommer behöva, samt RX-8 kan man använda på vintern, vilket är en fördel och nyare bil. smile

You've got to live it!
Scoore
2 januari 2013 · 829 Inlägg

Naajs smile
S13 har ju en del eftermarknadsdelar som gör den modern. Den används ju fortfarande väldigt flitigt inom drifting och där är det ju en del påfrestningar ändå.
En rx8a dricker soppa. Typ det jag vet om dom smile Tyckte även att den jag fick åka med kändes väldigt trött,så inget som lockade så direkt smile

For the record: Min s13 ska rulla i vinter wink Är min året runt bil smile Komfort är inte något jag prioriterar i min s13,så det får bli sjukt obekvämt helt enkelt wink Tror inte heller denna blir jobbigare att köra på vintern än min CRX som byggdes för banköra tongue

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Threefifty
2 januari 2013 · 168 Inlägg

Det stämmer helt det du säger! smile Skall åka iväg och provköra en RX-8 nu i veckan, så fårse hur den är och köra. Men om jag startar ett projekt med S13 så prioriterar jag exteriör och prestanda som tvåa, interiören är ju snygg redan orginal så där behövs inget fix med.

Men härligt att du tänker ha din S13 som året runt, har faktiskt aldrig sett någon rulla på vintern tongue kanske för att alla står i garaget med motorn urplockad ^^

You've got to live it!
Scoore
2 januari 2013 · 829 Inlägg

Du kan prova och se. Är ju olika från person till person smile
Vad är prio 1 på 200an då om prestanda och exteriör är tvåa? tongue Eller du menar du prioriterar Först exteriör och tvåa prestanda kanske? smile

Jodå någon måste våga lite med tongue Är lite irriterad på dessa som inte vågar sig ut med bilarna.. de är ju till för att köras liksom.. Händer något,så reparerar man den väl. Känns bra onödigt om man bara har en bil man måste vara rädd som såpass att man aldrig kör så fort det regnar smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Threefifty
2 januari 2013 · 168 Inlägg

Ursäkta om jag var otydlig innan.
Min prio lista är -
1 exteriör
2 prestanda
3 interiör
smile

Helt sant att bilarna skall användas smile själv var jag ute och rastade min R1:a förra veckan, super väder och hela 5+ grader!! haha...Men en sak som "stör" mig lite om 200:an är åldern och det är det som gör mig "osäker" på om det är värt med att lägga pengarna på ett projekt med den.

You've got to live it!
Scoore
4 januari 2013 · 829 Inlägg

Okay då hänger jag med.

Gäller att passa på att när vädret var OK smile

Jag tror inte du kommer ångra dig om du satsar pengar på den smile
Kanske inte så värt att slänga ut massor på en massa styling till den,då det i slutändan ändå brukar kännas ovärt.
Att köra ner lite pengar i motorn är inget du ska tveka på. Har gjort lite nu med min och känner en mycket rappare motor med inte alls stora ingrepp. Kommer bli bättre som sagt smile

En update på bilen nu är att den gått igenom besiktningen sen igår kväll. Tokmeckade hela eftermiddagen,och fick massor av tid tillgodo att gå igenom allt en sista gång.
Väl i kön inser jag att jag glömt fylla på spolarvätska,men det löste dom där.

Så nu får jag köra den ett år framåt big_smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Grod4n Skruvar på allt!
5 januari 2013 · 30 Inlägg

en ny bil sjunker ju i värde och en veteran stiger ju, en liten sak att tänka på wink

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...
Threefifty
7 januari 2013 · 168 Inlägg

Instämmer på det ni säger smile!

You've got to live it!
Kkasem
9 januari 2013 · 8 Inlägg

Du får ge fan i att parkera bredvid min bil när jag käkar på BK wink Gick ut och tyckte att "min" bil såg konstig ut... Fick gå ganska nära för att inse att det inte alls var min haha smile

Scoore
9 januari 2013 · 829 Inlägg

Hahahaa :-D
Var så sjukt otippat att se en s13 när man rullar in på parkeringen :-P var klart tvungen att ställa mig brevid. :-)
fanns ju några likheter i mörkret iaf mellan våra bilar :-)

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang