Original i motorn. 19radig oljekyl med termostat 6puckad sinterlamell, med hårdare tryckplatta Bosch 040 pump, oljetemp och laddtryck i a-stolpen. Nylackad slutet av 2009, S14 Skinnstolar, original baksäte. Ska bli en vardagsbil med syfte att kunna sladda till om jag vill det. Ska inte trimma skiten ur denna,utan jag kör så original jag kan effektmässigt så det håller.
Precis Några måste ta och stå på sig och köra även "sommarbilar" under vintertid Känner detsamma! Kul att se fler sådana ute Mötte en grå eller blå S13 igår i E-tuna med,men har ingen koll på vem det är
Har precis fått min gatlegal nu och inte finns det någon snö på backen heller Skulle vara kul att bränna på utan någon form av ansträngning
Khasem: Haha precis Just det som är skoj. Sliter inget på däcken och man kan träna lite inför sommarens aktiviteter Ska väl ta mig en tur senare ikväll och se hur pass halkigt arslet är på bilen
Ja du jag har ingen aning vet vem den ena gråa med guldiga fälgar är dock,men just den som ser jätte original ut vet jag inte vems det är
Har hänt lite även fast det varit tyst här. Har mestadels letat grejor och arbetat arslet av mig så man kan betala godiset..
Var över och hämtade grejor hos Jimmy i Lördags kväll.
Packade ur allt,och fotade lite.
En stycke T28 jag köpte gratis Ska renovera den och byta ut 270lagret mot ett 360graders.
Lite sportigare dämpare så man får lite stelhet i bilen. Märkte att mina bak var sopslut så var lika bra. Ersätter ställbara coilovers ett tag åtminstone.
Downmount grenrör modell flåsigare än original.
Så. Det jag gjorde igår när jag var ner i garaget var att först och främst förlänga min växelspak. Hjälpte Jimmy med det och tänkte prova det jag med eftersom jag har det som behövs för att gänga om till 1.25 stigning.
Original var denna höjd:
Och efter lite pill:
Känslan blev faktiskt Riktigt nice. Var lite skeptisk först till hur det skulle kännas,men det blev riktigt bra. Kommer även närmre ratten nu så blir nog perfa på banan i sommar.
Spolarmunstyckena visade sig vara trasiga (säkert fyllda med skit) så fick köra nödlösning då jag var i Örebro och inget fanns öppet mer än OKq8
Köpte då biltemas 30krs munstycken. Fick tyvärr borra i huven vilket sved lite. Var visserligen bara ytterst lite som borrades.
Fick även tag på en ram till lilla regplåten,så den monterades. Ser så illa ut med denna fronten.
Bytte sedan ut denna stereon mot en annan då jag kände jag behövde en.
Blev en billig Pioneer som faktiskt gör jobbet riktigt bra.
Det var då det jag hade att bjuda på. Snart händer det mer roligt.
*Renovering av turbon, *montering av låsta diffen, *montering av dämpare, *ombyggnad av avgassystem IGEN, *tillverka stag som både stabiliserar upp dämpartornen bak samt som jag kan fästa bältet i (tills jag kommer på en annan bra idé på var det kan sitta), *montering av grenrör..
Ja hade jag inte haft jobb hade man inte heller stått här :-) roliga bilar är det fast kan tycka att andrahandsvärdet är rätt högt. går även i tankar om annan bil så får se var den här hamnar :-) Är dock rädd för motorn.. skulle den rasa så är det två val jag står framför. leta annat än ca18 eller byta til s14 helt och hållet :-) Tack så mycket! :-D
Scoore skrev: Ja hade jag inte haft jobb hade man inte heller stått här :-) roliga bilar är det fast kan tycka att andrahandsvärdet är rätt högt. går även i tankar om annan bil så får se var den här hamnar :-) Är dock rädd för motorn.. skulle den rasa så är det två val jag står framför. leta annat än ca18 eller byta til s14 helt och hållet :-) Tack så mycket! :-D
Ja det är riktigt Jag skulle rekommendera att byta mot en SR20DET istället för en helt ny bil, är väl billigare Kan hålla med om att en CA18DET kan hålla nerverna på spänn då den motorn inte direkt är byggd för att hålla i längden (beroende på vad man ska göra med bilen)
Bytte denna gång bromsklossarna på högersidan då jag ändå hade allting nere. I samma veva så fick jag även dämparna fram bytta,så blev lite lägre och stelare
Började även igår kväll med motorfästen till bilen. Mycket knix och byggande,men de hamnade på plats till slut. BRA mycket bättre än mina original. Vibrerar en del,men den smällen tar jag gärna.. ska ändå bli driftingåk av denna.
Nästa gång höjer jag väl avgassystemet från backen då det släpar en del nu,och monterar resten av dämparna. Kanske dags att dra dit de roliga krängningshämmarna med
Tog även tag i att kasta ur den diffade fan och ska skicka i en låst istället.
Tomt
Diffkylare är något jag aldrig tyckt är nödvändigt,så den kommer plockas bort.
Fick dit mina nya blinkers på fronten med,så snart är den klar för montering
Grövre krängningshämmare Check!
Skaffade även helt nya stag. Lika bra
Avgaset måste verkligen byggas om.. Hänger så sjukt lågt så det bara sprutar grus åt alla jäkla håll och kanter så fort man åker någonstans där gruset samlats i mitten av vägen
Lågt är det,men den står upphöjd i arslet,så det där kommer inte hända
Imorgon blir det fortsatt montering av diffen,och bortplockning av diffkylaren,hänga upp avgaset (ja jag har sagt det många gånger nu,så snart får det väl bli gjort)
Har lite att göra då jag tänkt ställa upp i Driftbash 27/4