Köpråd/Vart finner man fina volvo 940is?

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
5 augusti 2012 · 1 004 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

REG-SKYLTEN skrev:
Den här då? Snygg färg enligt mig, låga mil, billigare. kanske långt bort men.. http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo … =7&w=3

Den är automat, legat uppe ett tag med så antaligen nått fuffens med den. Har för mig den var uppe tidigare i våras med.

Det var som.. Usch då.. sad

"My drinkingteam has a racingproblem"
loow Jävel
5 augusti 2012 · 2 018 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

Kalltkaffe skrev:
Woho, han svarade. drar mig lite för att skriva ut här vilken bil wink kommer någon och snor den av mig, hah.

Vad tycker ni? perfekta färgen, 98a, gått 23.000 men verkar fräsh.

http://www.blocket.se/vi/40827041.htm

Snygg, försök få med hjulen i priset bara!

Ja, det var verkligen synd att dom inte följde med, då hade nog priset varit perfekt. Kanske är ändå? har väldigt svårt för priser.. bilen finns ju väldigt nära mig också, sugen att åka och kolla iallfall smile

Satan vilket pris för dom milen.
Bytte exakt samma grejer på min gamla 940 som också var en 98 classic, PLUS! att jag renoverade hela motorn. Lager,stakar,kolvar osv. Fick 28 för min och tyckte det var bra smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
JFfoto
5 augusti 2012 ·

Tror jag väntar smile Fick Nissan såld idag, och är så ivrig, men kanske lönar sig att vänta.. ska fixa upp min nuvarande 940 så den blir besiktad ändå på något vis, sen spara på pengarna så får ja se,  Tänk om det kommer upp en i liknande färg, fast kanske gått 12-15tusen mil och heelt orginal för ungefär 30? Så jag väntar ett tag smile

Evildan
5 augusti 2012 ·

Kalltkaffe skrev:
Tror jag väntar smile Fick Nissan såld idag, och är så ivrig, men kanske lönar sig att vänta.. ska fixa upp min nuvarande 940 så den blir besiktad ändå på något vis, sen spara på pengarna så får ja se,  Tänk om det kommer upp en i liknande färg, fast kanske gått 12-15tusen mil och heelt orginal för ungefär 30? Så jag väntar ett tag smile

Den kommer, bara att avvakta.
Klart roligare med en opillad finbil.
Jag föredrar automaterna, lägre varv på högsta växeln samt passar så bra med motorkaraktären.

JFfoto
5 augusti 2012 ·

Evildan skrev:

Kalltkaffe skrev:
Tror jag väntar smile Fick Nissan såld idag, och är så ivrig, men kanske lönar sig att vänta.. ska fixa upp min nuvarande 940 så den blir besiktad ändå på något vis, sen spara på pengarna så får ja se,  Tänk om det kommer upp en i liknande färg, fast kanske gått 12-15tusen mil och heelt orginal för ungefär 30? Så jag väntar ett tag smile

Den kommer, bara att avvakta.
Klart roligare med en opillad finbil.
Jag föredrar automaterna, lägre varv på högsta växeln samt passar så bra med motorkaraktären.

Bara för du ska köpa den wink haha nejdå.

har kört v70 -01 automat mycket nu på semestern men inget för mig.

Men tråden är aktuell ändå, kommer säkert kopiera in nån länk så får ni komma med åsikter igen smile

JFfoto
7 augusti 2012 ·

Vad gör en såpass snygg bil på grusvägen hemma vid mig? wink big_smile

Edit: tog bort bilden, nya kommer upp imorn!

Senast redigerat av Kalltkaffe (8 augusti 2012)

turbodeath
7 augusti 2012 · 2 452 Inlägg

grattis till din nya fina bil...får man fråga vad gav du för den?

döden kommer tillbaka
JFfoto
7 augusti 2012 ·

turbodeath skrev:
grattis till din nya fina bil...får man fråga vad gav du för den?

Tack big_smile 30.000 fick jag ner den till smile med vinterdäck också, dock ska den inte köras på vintern :p

JFfoto
7 augusti 2012 ·

Och det är ju nu man INTE ska kolla blocket i efterhand, skaplig ångest man riskerar att få wink haha.

Pim_Pim
7 augusti 2012 ·

Berätta mer om den, mil o de smile

JFfoto
7 augusti 2012 ·

Pim_Pim skrev:
Berätta mer om den, mil o de smile

23000 mil, fast 2011 hade den gått 19.000 mil.. kollat besiktningsprotokoller, ser bra ut smile inga större fel, sitter cargardlarm, och ingen rost smile bara lite på bakluckan, samt har det suttit en vinge på som blivit snodd, så lite lacksläpp där.. men ska in hos en lackerare som ska fixa iordning det.

chippad med uppställt ladd på 1 bar, går bra smile jag är riktigt nöjd hittis iallafall, men folk ska envisas med att den är mer rosa än röd, DEN ÄR VINRÖD wink haha.

Mattsson_91 Självlärd
7 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Haha ja nån rosa är det i alla fall inte tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
JFfoto
7 augusti 2012 ·

Volvo142_73a skrev:
Haha ja nån rosa är det i alla fall inte tongue

ne eller hur, fast inte bara en som tycker det :p är några, hah (hade liknande färg på 740in som finns under gamla bilar, den tyckte några va rosa) :p

Mattsson_91 Självlärd
7 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Dom kanske är svagt färgblinda wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
JFfoto
7 augusti 2012 ·

Vad kan effekten ligga på tror ni? tidigare ägaren säger 200+

Det som är gjort är ju 3 tums avgas, chippad och laddar 1 bar.. smile

Pim_Pim
7 augusti 2012 ·

180-200hk säger ja.

JFfoto
7 augusti 2012 ·

Pim_Pim skrev:
180-200hk säger ja.

Okej smile den drar på duktigt iallafall, fast nu ska jag ju inte gasa sönder den som jag gör med alla andra bilar :p

turbodeath
7 augusti 2012 · 2 452 Inlägg

bra pris o den är inte rosa utan rubinrödmetalic eller vad den färgen heter...tippar på ca 200 hk jag med

döden kommer tillbaka
JFfoto
7 augusti 2012 ·

turbodeath skrev:
bra pris o den är inte rosa utan rubinrödmetalic eller vad den färgen heter...tippar på ca 200 hk jag med

exakt smile haha, okej tackar smile

Nisse_R Maskinförare
7 augusti 2012 · 287 Inlägg

Grattis till en jäkla fin 940. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang