fnul's opel kadett c med volvo hjärta

här kan ni följa min renovering om b230fk motor. även renovering av bilen
  • 106 Följare
  • 178 255 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 maj 2013
Fnul
2 oktober 2012 · 249 Inlägg

strandberg31 skrev:

Fnul skrev:
räknar lite snabbt vad ja lagt ner på motorn, allt som allt hamna summan på 9962 kr smile

vafan hur lyckas du? tongue själv räknar jag att komma upp i typ 50k... vad har du gjort då?

vet inte:P men ja har ju inga smidda saker och sen har ja massa kontakter så typ riktplaning och så fick ja röv billigt tongue 531 toppen köpte ja komplett för 500 kr tongue så har varigt lite tur på vägen också smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Fnul
2 oktober 2012 · 249 Inlägg

aqulio skrev:
min ligger ungefär runt 30.000 tongue

vad har du gjort med din då? smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Fnul
2 oktober 2012 · 249 Inlägg

Dj_Albert skrev:
Beundransvärt jobb du har lagt ner på motorn smile
Du o flera med dig i tråden verkar ju ha koll, så ja tänkte fråga:
Går det att bygga FT av en F motor utan några konstiga ombyggnationer o sen regga det i en 91a GL ? 
Har en 91a GL med F motor nämligen o en polare vill bli kvitt ett turbokitt från en FT, så lite sugen blir man ju, om det inte är allt för mycket konstigheter mer än den vanliga skruvningen ?

tack smile ja det går men du måste ju komp sänka motorn, sen fixa in en olje matning och olje retur mm, som strandberg sa lättare att köpa en komplett fk motor och hinka i, sen byta till styrboxarna från en turbo smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Dj_Albert Stölle
2 oktober 2012 · 199 Inlägg

Jävla kompsänkning, glömmer alltid bort den tongue
OKej, det är alltså inte samma kolvar o stakar.. Bra att veta, på vissa modeller är det ju samma, inte just på 240 då men det förekommer. 
Olje T o RT är ju en baggis, för antar att T fixas med filteradapter precis som på t.ex D24T ? o RT gängas i blocket .. ?   
Får se hur jag gör, polarn visste tydligen om en komplett 244 med "nyrenoverad" FT motor, dock stått ca 6 år sen renoveringen men inte mer än inkörd. Så om dess ägare släpper till kanske ja köper en komplett motor istället o hinkar i min kaross för den karossen va visst inge o ha. Annars är det ju lite kul o skruva o lära sig nått nytt också smile o eftersom 240in inte är bruksbil så gör de ju inge om den står över vintern t.ex ..  Tål att tänkas på smile
Hittat nån kaross åt din motor än då ?

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
Fnul
2 oktober 2012 · 249 Inlägg

Dj_Albert skrev:
Jävla kompsänkning, glömmer alltid bort den tongue
OKej, det är alltså inte samma kolvar o stakar.. Bra att veta, på vissa modeller är det ju samma, inte just på 240 då men det förekommer. 
Olje T o RT är ju en baggis, för antar att T fixas med filteradapter precis som på t.ex D24T ? o RT gängas i blocket .. ?   
Får se hur jag gör, polarn visste tydligen om en komplett 244 med "nyrenoverad" FT motor, dock stått ca 6 år sen renoveringen men inte mer än inkörd. Så om dess ägare släpper till kanske ja köper en komplett motor istället o hinkar i min kaross för den karossen va visst inge o ha. Annars är det ju lite kul o skruva o lära sig nått nytt också smile o eftersom 240in inte är bruksbil så gör de ju inge om den står över vintern t.ex ..  Tål att tänkas på smile
Hittat nån kaross åt din motor än då ?

när dom är inte samma turbo kolvarna har en urgröpning i kolven smile har turbo kolvar liggandes om du vill köpa smile ingen aning hur man gör med tillförsen men oljereturen den svetsar du in i tråget, annars köper du den där ft motorn sad annars är det är ju alltid kul att prova på någe nytt smile  nää ja har inte hittat någon bil än sad

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Dj_Albert Stölle
2 oktober 2012 · 199 Inlägg

Är oljetilloppet olika på ft o fk alltså? Tänkte eftersom du har en fk o en sån där filteradapter, eller sitter den där original på fk ?  Jo det lutar nog att köpa den där ft´n om dess ägare vill släppa till, ska tydligen va lite svår enl. folk som känner till honom ..

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

Dj_Albert skrev:
Är oljetilloppet olika på ft o fk alltså? Tänkte eftersom du har en fk o en sån där filteradapter, eller sitter den där original på fk ?  Jo det lutar nog att köpa den där ft´n om dess ägare vill släppa till, ska tydligen va lite svår enl. folk som känner till honom ..

det tror ja inte den sitter i blocket på båda! du får tjata smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Dj_Albert Stölle
3 oktober 2012 · 199 Inlägg

Okej .. men vad är det för klump som oljefiltret sitter på då?  Japp får nog göra det så man får ännu mer att göra här hemma tongue

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
henke_92 TBM NINJA
3 oktober 2012 · 917 Inlägg

de är en garrett 6326 airsearch, har likadan

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

Dj_Albert skrev:
Okej .. men vad är det för klump som oljefiltret sitter på då?  Japp får nog göra det så man får ännu mer att göra här hemma tongue

det är vatten kylningen till oljan smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

henke_92 skrev:
de är en garrett 6326 airsearch, har likadan

aah vet det

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-fb0bd672ccec69248c999d3889403efe.jpg
vad tror ni om att sätta i motorn i denna? en 245a års modell 78 smile den är besiktad ett år till så kan ju köra med den på vägen och sen blir det att köra på isen också smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
volvo-nissen
3 oktober 2012 · 230 Inlägg

en grymt bra ide dom gamla modellerna är grymma big_smile

BMW 525DA "e61" (2007)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

volvo-nissen skrev:
en grymt bra ide dom gamla modellerna är grymma big_smile

ja är grymmt sugen big_smile dom är skit fräna big_smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
emiluhde
3 oktober 2012 · 156 Inlägg

do it ! big_smile

Saab 900s "Saab og900s" (1990)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

emiluhde skrev:
do it ! big_smile

blir nog fan det alltså big_smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
emiluhde
3 oktober 2012 · 156 Inlägg

riktigt najs! gött med gammalt, själv bygger jag på ännu äldre pv 56! tongue

Saab 900s "Saab og900s" (1990)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

emiluhde skrev:
riktigt najs! gött med gammalt, själv bygger jag på ännu äldre pv 56! tongue

ja det är gött med gammalt smile det om något är ju fränt big_smile älskar pv big_smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
emiluhde
3 oktober 2012 · 156 Inlägg

yess , men det är tråkit när bygget står stilla.. sad

Saab 900s "Saab og900s" (1990)
Fnul
3 oktober 2012 · 249 Inlägg

emiluhde skrev:
yess , men det är tråkit när bygget står stilla.. sad

aah segt som fan sad mitt står ju stilla nu, så vet hur det är sad men nu har man ju börjat jobba så snart drar det igång igen big_smile btw du har ingen projekttråd ? smile

Mercury Colony Park "Herrgårdsvagnen" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang